وزیر دفاع ملی کانادا از لزوم بازگشت جنگند‌های این کشور از منطقه غرب‌‌آسیا بمنظور طراحی مجدد مأموریت ارتش در این خصوص، خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع کانادا، با وجود عملیات اخیر جنگنده‌های ارتش این کشور در شمال عراق، اعلام کرده است دولت همچنان متعهد به بازگرداندن جنگنده‌‌های سی‌اف-18 از منطقه غرب آسیا است.

به نوشته سی‌بی‌سی، «هارگیت ساجان» که امروز از پایتخت لندن صحبت می‌کرد، از ادامه تعهد کانادا درخصوص خاتمه‌دادن به حملات هوایی این کشور علیه داعش و طراحی مجدد برای این مأموریت خبر داد.

ارتش کانادا در حال حاضر حدود 70 نفر از نیروهای ویژه خود را برای آنچه آموزش نیروهای محلی خوانده، به منطقه شمال عراق مستقر کرده است.

به گزارش سی‌بی‌سی، پس از حمله تروریست‌های داعش در روز چهارشنبه هفته جاری در شمال عراق، که با آتش گلو‌له‌های خمپاره و راکت همراه بود، نیروهای ویژه کانادا به ایجاد آتش پشتیبانی برای نیروهای کرد اقدام کردند.

ساجان، در این خصوص گفت: «این رخداد نشان داد نیروهای ویژه ما در طول سال گذشته عملکرد خوبی در زمینه آموزش نیروهای محلی داشته‌اند.»

اعلام وزیر دفاع ملی کانادا مبنی بر لزوم بازگشت جنگنده‌های «مکدانل داگلاس سی‌اف-18» از مأموریت فعلی، درحالی صورت گرفته است که برخی منتقدان سیاست‌ دفاعی دولت کانادا، ‌به‌تازگی در بیانیه‌‌ای خواستار ادامه حضور جنگنده‌های چندمنظوره ارتش این کشور در منطقه شده‌اند. این منتقدان، حضور نظامی کانادا را برای آنچه مبارزه با داعش خوانده‌اند ضروری می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس