کد خبر 508120
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

روزنامه انگليسي ساندي تايمز با انتشار عکسي از يک کيک تولد عجيب، درباره آنچه فعاليت گسترده انجمن‌هاي حمايت از زندانيان افراطي و محکوم به اقدام‌هاي تروريستي به ويژه زندانيان زن ناميد، گزارشي منتشر کرد.

به گزارش مشرق، ساندي تايمز نوشت: يکي از اين شبکه‌ها، تصوير کيک تولدي را بر روي صفحه اصلي خود بر روي اينترنت قرار داده است که در آن، صحنه اصابت هواپيما به برج‌هاي سازمان تجارت جهاني و چهره اسامه بن لادن بنيانگذار گروه تروريستي القاعده به همراه عدد ۱۱/۹ براي اشاره به تاريخ وقوع اين عمليات تروريستي در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ طراحي شده است.

ديباش غادير گزارش‌نويس ساندي تايمز مي‌نويسد: اين تصوير، نماد شبکه‌اي از زنان افراطي است که از پايگاههاي اجتماعي براي تمجيد از سران گروههاي افراطي و تبليغ براي آن‌ها استفاده مي‌کند که شماري از اين زنان، افراطيون انگليسي هستند.

ساندي تايمز تبليغات گروههاي اين چنيني را دليل افزايش شمار زنان دستگير شده به اتهام دست داشتن در اقدام‌هاي تروريستي در انگليس مي‌داند. به طوري که شمار اين افراد تاکنون به ۵۰ نفر رسيده است.

نويسنده اين گزارش خاطرنشان مي‌کند وجود شبکه زنان افراطي طرفدار اسامه بن لادن در غرب از از عقبه اقدام «تاشفين مالک» تبعه آمريکا به همراه همسرش به کشتار ۱۶ نفر در سن برينادينو پرده برمي دارد و نشان مي‌دهد که طرفداري اين زنان فقط به بن لادن محدود نمي‌شود. بلکه زنان علاقه‌مند به آنچه که اين نويسنده از آن به عنوان «شهادت» ياد مي‌کند، همچنين به سازندگان بمب و مواد منفجره و حمايت مالي و جذب نيرو‌ها براي «جهاد» نيز علاقه‌مند هستند.

همچنين زنان عضو اين انجمن‌ها، با استفاده از تصاوير کودکان از طريق اينترنت، به گردآوري کمک‌هاي مالي براي حمايت از خانواده‌هاي افراطيون و تروريست‌هاي زنداني مبادرت مي‌کنند.

اين انجمن با نام «خواهرانمان را آزاد کنيد» در پايگاههاي اجتماعي «توييتر»، «تامبلر» و «فيسبوک» فعاليت مي‌کنند و شعار آن اين جمله است: «بهشت،‌‌ همان فيلم است.» به نظر مي‌رسد اين انجمن در ماههاي اوليه سال جاري ميلادي، ايجاد شده، اما از حمايت زنان و دختران جواني در انگليس و شمار ديگري از کشور‌ها از جمله کانادا، سوييس و اندونزي برخوردار است.

گزارش ساندي تايمز حاکي از آن است که انجمن «خواهرانمان را آزاد کنيد» از وجود ۴۰ زنداني از جمله ۱۵ زنداني در امريکا، ۱۴ نفر در انگليس و ۴ نفر در آلمان خبر مي‌دهد و در يکي از پيام‌هاي گروه مزبور آمده است: با حمايت شما، به خانواده‌هاي زندانيان در انگليس و آلمان کمک کرديم و براي خواهران زنداني در امريکا کتاب خريديم. برادران و خواهران ما به کمک‌هايمان نياز دارند.

به نوشته اين روزنامه انگليسي از جمله زندانياني که کمک‌هاي انجمن را دريافت مي‌کنند «روشنارا چاودري» است که به اتهام تلاش براي حمله با سلاح سرد به «استيون تيمز» نماينده حزب کارگر در مجلس عوام انگليس به علت حمايت وي از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ دستگير شده است. اين انجمن، چاودري را «شيرزن اسلام» معرفي کرده است. چاودري ۲۶ ساله که از پيروان انور العولقي رهبر معنوي القاعده در يمن بود، در سال ۲۰۱۰ به حبس ابد محکوم شد.

از جمله ساير افرادي که انجمن مزبور به حمايت از آن‌ها مبادرت کرده است زني به نام «روما خان» مادر شش فرزند و از اهالي منطقه لوتون در اطراف منچستر است که سال گذشته به اتهام تبليغ تروريسم از طريق فيسبوک به پنج سال زندان محکوم شد. وي تصوير يک کمربند انفجاري را بر روي فيسبوک قرار داده بود. اين امر به منزله اعلام علاقه‌مندي وي به تبديل شدن يکي از فرزندانش به يک تروريست انتحاري است. وي همچنين اطلاعاتي درباره چگونگي رفتن به سوريه منتشر کرده بود.

ساندي تايمز در پايان خاطر نشان مي‌کند که فعالان اين انجمن همچنين دفاع از «عافيه صديقي» زن ۴۳ ساله پاکستاني محکوم به حبس ابد در نيويورک را نيز در دستور کار قرار داده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس