کد خبر 510219
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱

شبکه سه سیما سال‌هاست در مقایسه با دیگر شبکه‌های تلویزیونی در زمره‌ی پرمخاطب‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. اگرچه در این توفیق پخش زنده‌ی مسابقات ورزشی خصوصا فوتبال‌ها و همچنین تولید برنامه‌ای چون «90» تاثیر بسزایی داشته است، اما نباید نقش پررنگ مجموعه‌های تلویزیونی در پرمخاطب بودن شبکه سه را هم نادیده گرفت.

به گزارش مشرق، این در حالی است که پخش سریال‌های جدید ایرانی در شبکه سه سیما در یک سال اخیر به کمتر از تعداد انگشتان یک دست رسیده و اگر در این آمار، معیارهایی چون «تولیدات خود شبکه» و «اقبال عمومی» را هم لحاظ کنیم، شاید تنها بتوان به سریال طنز مهران مدیری رسید که آن هم با عنوان نهایی «در حاشیه»، اتفاقا پخش پرحاشیه‌ای داشت.

شبکه سه سیما در حالی روزهای چندان پررونقی را به لحاظ پخش مجموعه‌های نمایشی پشت سر نمی‌گذارد که به نظر می‌رسد به روی آنتن بردن سریالی مانند «سرزمین کهن»، می‌توانست کارنامه‌ی این شبکه را با تحولی اساسی مواجه کند.

اما ساخته‌ی کمال تبریزی پس از پخش تنها چند قسمت، متوقف شد تا شبکه سه مجبور باشد علاقه‌مندان به ساختار نمایش را با پخش مجموعه‌های تکراری یا تولیداتی که متعلق به خود شبکه یا در سطح این شبکه نیست، پای تلویزیون نگه دارد.

با این حال نگاهی به تولیدات جدید نمایشی شبکه سه، حکایت از پایان روزهای کم رونق دارد. شبکه سه این روزها چهار سریال را برای پخش آماده می‌کند.

«درحاشیه» مهران مدیری

به‌رغم حاشیه‌های پیش آمده برای سری اول «در حاشیه»، تلویزیون به ساخت سری دوم این سریال هم مصر است. مهران مدیری پس از پخش آخرین قسمت، صراحتاً اعلام کرده بود که دو فصل 30 قسمتی دیگر این سریال را مطابق با برنامه از پیش اعلام شده خواهد ساخت.

در فصل دوم سریال «در حاشیه»، همان بازیگران قبلی جلوی دوربین رفته‌اند اما جدایی اجباری جواد رضویان در قسمت‌های پایانی و حضورش در برنامه «سه‌شو» چالش جدیدی برای این مجموعه به وجود آورده است.

مهران مدیری در انتهایی‌ترین بخش یکی از اتوبان‌های شهر تهران و در ساختمانی قلعه‌مانند مشغول تصویربرداری هفتمین قسمت از مجموعه «در حاشیه» است؛ بخش‌هایی که به کوچ حاشیه‌نشین‌ها به اردوگاه مربوط می‌شود. زندانیان مجموعه «در حاشیه» بیش از 40 نفر هستند که در نقش‌های متفاوت اعم از زندانی و نگهبان زندان ایفای نقش می‌کنند.

«نفس» جلیل سامان

سریال «نفس» به کارگردانی جلیل سامان از چهارم شهریور ماه در مرحله‌ی پیش تولید به سر می‌برد.

هدایت هاشمی و محمود عزیزی به عنوان بازیگران جدید سریال «نفس» به تهیه‌کنندگی مشترک سیداحمد کاشانچی و محمود رضایی انتخاب شدند.پیش از این، مسعود رایگان، صالح میرزاآقایی، زهیر یاری و روزبه حصاری نیز بان پروژه قرارداد امضا کرده‌ بودند.

«نفس» دومین همکاری جلیل سامان با سید احمد کاشانچی تهیه‌کننده است و این کارگردان با ساخت آن، سه‌گانه خود در ژانر سریال‌های عاشقانه در فضای انقلاب اسلامی را تکمیل می‌کند.

این سریال در 26 قسمت ساخته می‎شود و داستان آن درباره‌ی جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سرمی‌گذارد. سرانجام انتخابی دشوار سرنوشت وی را رقم می‌زند.


«پریا» حسین سهیلی‌زاده

کارگردان «ترانه مادری» پس از «آوای باران» و «آخرین بازی» به سراغ «پریا» رفته است.

این اثر نمایشی محصول مشترک «اداره کل نمایش سیما» و «موسسه آوای هنر سلامت وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی» است و ضمن روایت داستانی پُر افت‌وخیز، برخی از مهم‌ترین معضلات حوزه بهداشت و درمان را به تصویر می‌کشد.

تصویربرداری سریال تلویزیونی «پریا» به کارگردانی «حسین سهیلی‌زاده» در غرب تهران پیگیری می شود.

«پریا» بر اساس فیلم‌نامه‌ای از «سعید فرهادی» به تهیه‌کنندگی «اسماعیل عفیفه» روایتگر قصه دختری به نام پریا است. قصه از زمان حال و از جایی آغاز می‌شود که این شخصیت پس از چند سال دوری از ایران به کشور بازمی‌گردد. در شرایطی که پریا همچنان از رابطه قدیمی‌اش سرخورده است، وارد رابطه‌ای عاطفی با مردی جوان به نام «کیوان» می‌شود. زوج تازه به امید آغاز زندگی تازه مشکلات را یک‌به‌یک از سر راه برمی‌دارند اما برخی اتفاق‌ها، ادامه رابطه عاشقانه این زوج را به خطر می‌اندازد.

تصویربرداری این سریال تلویزیونی از روز پانزدهم آبان مقابل دوربین «محمد افسری» آغاز شده است. لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، افسانه بایگان، محمود پاک‌نیت، امیررضا دلاوری، عمار تفتی، کمند امیرسلیمانی، رامتین خداپناهی و هادی قمیشی بازیگران این سریال 40 قسمتی هستند.

«ویلا»ی نوروزی مرضیه برومند

مهران مهام، تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی پس از پایان آخرین کارش «دردسرهای عظیم2»، «ویلا» را برای نوروز95 به کارگردانی مرضیه برومند تهیه می‌کند. این مجموعه طبق اعلام قبلی قرار بود اواسط آذر ماه کلید بخورد.

داستان این سریال درباره کارمندی است که به همراه خانواده‌اش در تعطیلات نوروز سفری به سوی شمال دارد و اتفاقات و ماجراهایی که در این سفر برایش پیش می‌آید قصه را تشکیل می‌دهد.

پیش از این از سیامک انصاری به عنوان بازیگری که ایفاگر شخصیت اصلی سریال است نام برده شده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس