با توجه به رفتار ناموزون عربستان در عرضه مازاد نفت و نزدیک شدن به سال نو میلادی و استفاده کشورها از ذخایر فعلی خود امکان کاهش محدود قیمت در هفته پیش رو وجود دارد.

به گزارش مشرق، با توجه به رفتار ناموزون عربستان در عرضه مازاد نفت و نزدیک شدن به سال نو میلادی و استفاده کشورها از ذخایر فعلی خود امکان کاهش محدود قیمت در هفته پیش رو وجود دارد.

رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: قیمت نفت سبک امریکا موسوم به وست تگزاس اینترمیدیت در بورس نیویورک به قیمت 35 دلار و 52 سنت معامله شد.

وی تصریح کرد: نفت سبک دریای شمال موسوم به برنت در بورس لندن به 37 دلار و 19 سنت به فروش رسید همچنین به دلیل ورود سفارش خرید نفت خام امریکا به اوپک، سبد نفتی اوپک با نزدیک دو دلار افزایش در بورس توکیو، شانگای و سنگاپور به قیمت 34 دلار و 69 سنت به فروش رسید که  این میزان قیمت‌ها پایین‌ترین قیمت از سال 2008 تا به امروز بوده است.

گفتنی است هر بشکه نفت خام سبک ایران در بازارهای شرق آسیا به قیمت 36 دلار مورد معامله قرار گرفت.

با توجه به رفتار ناموزون عربستان در عرضه مازاد نفت و نزدیک شدن  به سال نو میلادی و استفاده کشورها از ذخایر فعلی خود امکان کاهش محدود قیمت در هفته پیش رو وجود خواهد داشت.
منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس