کد خبر 509980
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۰

مراسم پاسداشت شهدای حرکت اسلامی نیجریه و حمایت از رهبر شیعیان این کشورعلامه شیخ ابراهیم زکزکی؛ پنجشنبه شب درحسینیه کرامت مشهد با حضور جمعی کثیری از جوانان انقلابی برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم که به همت موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، دو تن از اساتید حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداختند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در این مراسم گفت : رویدادهای کنونی درنیجریه و بسیاری از بلاد اسلامی بشارتی بزرگ برای جهان تشیع است که در آینده نزدیک شمار شیعیان افزایش چند برابری خواهد داشت.

آیت الله مهدی هادوی تهرانی افزود: انقلاب اسلامی زمانی به وقوع پیوست که اندیشمندان جهان خبر از پایان دوران دینداری می دادند لذا ظهور این انقلاب آن هم به دست مجتهدی عالیقدر و بااخلاص، برای اندیشمندان غربی و شخصی مانند شیخ زک زکی امری غیرمنتظره و برخلاف تصور آنها بود.

وی بیان کرد:امام راحل نمونه یک انسان مقاوم، بااخلاص و با ایمان، عالم و اندیشمندی با باور الهی بود که شیخ زکزکی و بسیاری از اندیشمندان دیگر دنیا تحت تاثیر ایشان قرار گرفتند.

وی گفت: انقلاب اسلامی دین را احیا کرد و زنده شدن دین در دنیای غرق در تفکر سکولاریسم منجر به بروز مخالفت های شدید با این انقلاب شد و جریانات ضدانقلابی زیادی به سردمداری قدرت های استکباری را شکل داد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: از زمان پیدایش انقلاب اسلامی استکبار و طرفداران تفکر سکولاریسمی همه تلاش خود را کردند تا از طریق تهدید، جنگ، فتنه، ترور و ... این انقلاب را سرنگون کنند اما هر تلاش آنها جمع بیشتری در دنیا را به این انقلاب و نظام اسلامی علاقه مند می کرد.

آیت الله تهرانی بیان کرد: آخرین حربه دشمن برای از بین بردن انقلاب پس از بارها شکست ایجاد اختلاف بین مسلمانان و براه انداختن جنگ داخلی از درون کشورهای اسلامی است که خنثی کردن این توطئه نیاز به تدبیر و هوشیاری نسبت به توطئه های دشمنان دارد.

وی اظهار کرد: امام راحل با هدف ترویج اسلام ناب محمدی پرچمی را در جهان برافراشت که هنوز پابرجاست و روز به روز افرادی بیشتری گرد این پرچم قرار می گیرند، شیخ زکزکی نیز فردی که پرچم امام راحل را در نیجریه به دست گرفت و چندین میلیون نفر را شیعه کرد.

این استاد حوزه بیان کرد: آفریقایی که کلیسا پیش بینی کرده بود دین مسیحیت سراسر آن را فرا می گیرد امروزه میلیونها مسلمان که پیرو شیخ زکزکی هستند، مشغول مبارزه برای ترویج اسلام ناب محمدی می باشند.

این مجتهد علوم حوزوی اضافه کرد: حمایت از شیخ زکزکی حمایت از یک تفکر، جریان و مکتب است، امروز آفریقا با اکسیر امام حسین (ع) روشن است و انرژی می گیرد لذا نباید با دامن زدن به اختلافات بین مسلمانان و بدگویی کردن از فردی مانند شیخ زکزکی که تبلور مکتب اهل بیت (ع) است، دشمنان را شاد کرد.

یکی دیگر از اساتید حوزه علمیه قم نیز دراین مراسم گفت: امروزه با سه نوع نفاق که درجهان، کشورهای اسلامی و جامعه وجود دارد، مواجه هستیم.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان افزود: نفاق در جهان، لیبرال دموکراسی است که همه مبانی آن با آنچه پیروانش در عمل نشان می دهد، در تضاد است همان طور که دم از حقوق بشر، آزادی بیان و عقیده می زدند اما به گونه ای دیگر عمل می کنند.

وی بیان کرد: جهان غرب تحت تسلط کسانی است که برای جان انسانها ارزش قائل نیستند اما دم از حقوق بشر می زنند و منافقانه بر مردم جهان حکومت می کنند.

این استاد حوزه با اشاره به نوع نفاق در کشورهای اسلامی گفت: داعش و حکومت آل سعود نمونه بارز نفاق در جهان اسلامی هستند که در حق هم کیشان خود ظلم و ستم می کنند و در حوادث نیجریه نیز دست داشتند.

حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: در جامعه کنونی ما نیز نفاق مشکل اصلی است، برخی انتخابات در کشورمان را به سبک انتخابات در آمریکا می پسندند و هوس دموکراسی غربی کرده اند.

وی بیان کرد: منافقین داخلی با داعشی ها یکی هستند و هر چند اسلحه به دست ندارد اما با سخنان بی ربط و یاوه گویی های خود ارکان نظام را زیر سوال برده اند که به تعبیر امام راحل این افراد مفسدین فی الارض هستند.

وی اظهار کرد: جالب اینجاست آنان که نسبت به کشته شدگان درعملیات تروریستی پاریس واکنش نشان دادند چطور امروز در برابر کشته شدگان نیجریه واکنشی نشان نمی دهند، اینها همه به نفاق دامن می زند.

این استاد حوزه گفت: در زمانی که تکفیری ها هنوز رسوا نشده بودند برخی در همین کشور از آنها حمایت می کردند که نمونه بارز منافق به شمار می روند، این افراد از حکومت لیبرال دموکراسی غرب حمایت می کنند و نظام اسلامی را محکوم می نمایند، در حالی که امام راحل فرقی بین ایبرال ها و منافقین قائل نبود.

به گفته وی به نقل از امام راحل، منافقان همان کسانی هستند که سر پدر خانواده را جلوی خانواده بر سر سفره افطار گوش تا گوش می برند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: لیبرال های جامعه امروز همدست قاتلان مردم نیجریه هستند، آنان مدعیان دروغگویی می باشند که حقوق بشر را نمی شناسند.

وی بیان کرد: شهدای نیجریه در ردیف شهدای کربلا هستند و تسلیت واقعی را باید به کسانی گفت که میان شهدای نیجریه و کشته شدگان فرانسه تفاوت قائل می شوند.

ابراهیم عقیل داماد رهبر شیعیان نیجریه نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن قدردانی از مردم ایران نسبت به ابراز محبت و همدردی خود با بازماندگان شهدای نیجریه گفت : ایرانیان برادری خود را به مسلمانان شیعه ثابت کردند و این گونه احساس همدردی و اخوت کردن با مسلمانان کشوری دیگر در دنیا کم نظیر است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس