ابراهیم عقیل، داماد شیخ زکزاکی گفت: ایرانیان در همدردی با مردم نیجریه به معنای واقعی برادری خود را نشان دادند.

به گزارش مشرق، ابراهیم عقیل داماد شیخ زکزاکی، عصر امروز در مراسم پاسداشت شهدای حرکت اسلامی نیجریه و حمایت از رهبر عالیقدر شیعیان آفریقا شیخ زکزاکی که در محل مسجد کرامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: چیزی نداریم که بگوییم، همه آن مواردی که در دل ما وجود دارد را بزرگواران مطرح کردند، لذا فقط تشکر می‌کنم از برادران ایرانی که برادری خود را واقعاً نشان دادند و این کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: تشکر می‌کنیم از شما عزیزان که از روز حادثه در تمام شهرهای ایران دلسوزی می‌کنید.

عقیل گفت: شیخ زکزاکی تنها روحانی عالم در نیجریه نیست اما یک ویژگی برای همه دارد که مکتب اهل بیت(ع) را خوب درک کرده و با درایت مردم را تربیت می‌کند، به خاطر همین ایشان در تمام نقاط کشور نیجریه با کشورهای مجاور آفریقا یارانی و پشتیبانی دارد، چراکه دید وسیعی دارد و بصیرت در ایشان دیده می‌شود.

داماد شیخ زکزاکی با بیان اینکه در کشور نیجریه ادیان زیادی وجود دارد، تشریح کرد: بین همه مردم ایشان را قبول دارند، نخستین گروهی که حمله به شیخ زکزاکی را محکوم کردند، مسیحیان بودند و علناً محکوم کردند، سال گذشته که سه تا از پسران ایشان در تظاهرات روز قدس کشته شدند، سه روز عزای عمومی اعلام می‌شود.

عقیل ادامه داد: زکزاکی مردی است که مورد قبول همه مذاهب بوده، چراکه ایشان اسلام ناب محمدی را ترویج می‌کنند و به خاطر همین امر این بار دشمنان از 10 سال پیش می‌خواستند یک اختلاف مذهب درست و یک جنگ ایجاد کنند، شیخ زکزاکی با حکمت خود نشان دادند این اتفاق رخ نخواهد داد و آنها را مأیوس کردند و ارتش در پی این حرکت علناً حمله کردند.

وی با بیان اینکه موقعی که دیدند نمی‌توانند جنگ مذهبی درست کنند، حمله و خیلی‌ها را شهید کردند، اظهار کرد: باید بدانید از روز شنبه که این اتفاق‌ها گذشت در سالروز شهادت امام رضا(ع) شیخ زکزاکی مردم را جمع و مناسبتی را برگزار کردند و در حسینیه بقیةالله که بین منزل ایشان فاصله‌ بود به مردم شلیک شد و مردم را به شهادت رساندند.

عقیل در پایان یادآور شد: حتی یک خانمی می‌گفت در این فاصله بین حسینه تا خانه جنازه بر روی زمین بود، جنایت بسیاری در این حادثه رخ داد، نمی‌خواهیم شما ناراحت شوید اما به مانند حضرت زینب(س) این صبر را داریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    درود خداوند بر پیروان اهل بیت علیهم السلام لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    لعنت بر امریکا و اسرائیل که همه آتیش ها از گورشون بلند میشه منتظر روزی هستیم که انتقام تمام خونهای مظلومان عالم رو ازتون بگیریم. الیس صبح بقریب؟
  • ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است هر چیز ک مقدر باشد
  • ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    خدا ال سعود و صهیونیستها را لعنت کند
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    جونم به شیعه علی و زهرا تو هر کجای دنیا لبیک یا حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس