رئیس سازمان امور اراضی کشور از رفع تداخل مالکیت افراد با دولت پس از 50 سال خبر داد.

به گزارش مشرق، قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران امور اراضی کشور در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه تداخل مالکیتی بین مردم و دولت در بخش قابل توجهی از اراضی مشکلاتی را برای هر دو طرف ایجاد کرده است، افزود : مالکیت دو میلیون و پانصد هزار هکتار از اراضی کشور به علت وجود برخی تداخل مشخص نیست که با همکاری مجلس شورای اسلامی مالکیت این اراضی در دست بررسی و تعیین تکلیف است.

وی گفت: اسناد مالکیت این اراضی در کمیسیون های تخصصی دردست بررسی است و افرادی که اسناد مربوط به زمان اصلاحات ارضی را در اختیار دارند می توانند با ارائه این اسناد به سازمان امور اراضی روند تعیین تکلیف مالکیت زمین خود را پیگیری کنند.

افشار افزود : پس از بررسی اسناد و مدارک موجود بعد از 50 سال برای این اراضی سند مالکیت صادر خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور همچنین از تصویب آیین نامه جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی خبر داد و گفت : بر اساس این آیین نامه اراضی کشاورزی امکان تفکیک و خردشدن ندارد و افراد چه به صورت ارثی و چه غیرارث نمی توانند زمین را تفکیک کنند.

افشار افزود: رویکرد جدید دولت این است که برای جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی خرد ؛ مشوق های بیمه‌ای، تسهیلاتی و خدمات حقوقی به مالکان ارائه کنند.

وی گفت: از این پس بهتر است چنانچه خانواده ای زمینی را در اختیار دارد و به ارث برده است این زمین را در قالب شرکت سهامی خانواده ای استفاده کند.

افشار درخصوص تعیین تکلیف زمین های مشاع که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب هیات های هفت نفره به افراد واگذار شده است، افزود: سطح این اراضی صد هزار هکتار بوده و قرار است این اراضی به صورت یکپارچه به تعاونی های تولیدی کشاورزی تبدیل شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس