عربستان از افغانستان دعوت کرده است تا به ائتلاف اين کشور موسوم به "ائتلاف اسلامي ضد تروريسم" بپيوندد و کابل در پاسخ گفته است که بعد از بررسي‏هاي همه جانبه نظر خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امورخارجه افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي اعلام کرد که «مسفر عبدالرحمن الغاصب»، سفير عربستان در«کابل» اين درخواست را ازطرف وزيرامور خارجه عربستان با«صلاح الدين رباني» وزير امور خارجه افغانستان مطرح کرده است.

براساس اين بيانيه، سفيرعربستان درتماس تلفني با «رباني»، از افغانستان دعوت کرده است تا به ائتلاف جديد درمبارزه با تروريسم بپيوندد و افزوده است که 34 کشور در اين ائتلاف حضور دارند.

وزيرامورخارجه افغانستان پاسخ داده است که دولت پس از بررسي هاي لازم، به اين دعوت عربستان پاسخ خواهد داد.

رباني افزوده است که جمهوري اسلامي افغانستان، اطلاعات همه جوانب را در خصوص ائتلاف ياد شده مورد مطالعه قرار خواهد داد و تصميم دولت جمهوري اسلامي افغانستان را در آينده نزديک اعلام خواهد کرد.

تني چند از کارشناسان افغان اين ائتلاف را شکننده و ناکارآمد مي دانند و مي گويند برخي از کشورهاي عضو اين ائتلاف از حاميان تروريسم پنداشته مي شوند، اما از سوريه که يکي از قربانيان اصلي تروريسم بين المللي به حساب مي آيد، دعوت نشده است.

سوريه، ايران وعراق اصلي ترين کشورهاي حاضر در خط مبارزه با تروريسم به شمار مي روند که از آنان و برخي از کشورهاي ديگر همراه آنان، به عنوان ائتلاف شرق در مبارزه با تروريسم بين المللي در سوريه ياد مي کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نازنین ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    عربستان قصد داره قیمت نفت رو بیاره زیر 20 دلار و برای مقابله با حمله احتمالی ایران یا روسیه قصد داره با همسایگان ایران ائتلاف کنه برای اچمز کردن ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس