کد خبر 509193
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

عربستان سعودی و این 3 کشور در حال بحث و بررسی اعزام نیروهای ویژه زمینی به سوریه با هدف مقابله با داعش و در چارچوب ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا هستند.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی در حال بررسی اعزام نیروی زمینی به سوریه است.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی در پاریس گفت که کشورش به همراه چند کشور دیگر جنوب خلیج فارس در حال بررسی اعزام نیروهای ویژه زمینی به سوریه هستند.
او این کشورها را امارات، قطر و بحرین دانست.

به گزارش رویترز، الجبیر، ادامه داد: عربستان سعودی و این 3 کشور در حال بحث و بررسی اعزام نیروهای ویژه زمینی به سوریه با هدف مقابله با داعش و در چارچوب ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا هستند.

وی تاکید کرد: اعزام نیرو به سوریه بعید نیست.

او افزود: گفتگوها در این باره با هدف مشخص شدن نیازها و اهداف در چنین عملیات هایی است. پیش بینی می شود در چند هفته آینده، تصویر شفاف تر شود.

الجبیر توضیح داد: وضعیت بشار اسد، غیرقابل دفاع است. او نمی تواند در جنگ پیروز شود.

به احتمال زیاد، عربستان سعودی قصد دارد به بهانه مبارزه با داعش، ضمن استقرار نظامیان خود در خاک سوریه، حمایت از مخالفان مسلح بشار اسد را تقویت کند.

عربستان سعودی روز سه شنبه نیز از تشکیل ائتلافی با حضور 34 کشور عربی - اسلامی با عنوان ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم خبر داد.

رهبری این ائتلاف به دست عربستان سعودی و مرکز هماهنگی آن در ریاض پایتخت این کشور است.

وزیر دفاع سعودی هم گفته بود که این ائتلاف به دنبال مبارزه با تروریسم در عراق، سوریه، لیبی، مصر و افغانستان است.

هم اکنون آمریکا نیروهای ویژه زمینی به سوریه اعزام کرده است تا به مخالفان مسلح بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مبارزه با داعش کمک کنند.

عربستان سعودی و دیگر کشورهای جنوب خلیج فارس یعنی قطر ، بحرین و امارات عضو ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا هستند  اما جنگنده های این کشورها در این عملیات ها مشارکت بسیار ضعیفی دارند.

بیشترین حجم فعالیت عربستان سعودی به سمت حمایت تسلیحاتی و مالی از مخالفان مسلح و سیاسی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.

در حال حاضر جنگنده و هواپیماهای نظامی از کشورهای غربی از جمله فرانسه، آمریکا، آلمان و بریتانیا به همراه استرالیا در ائتلاف ضدداعش در آسمان سوریه هستند.

علاوه بر این روسیه نیز شماری جنگنده و هواپیمای نظامی به همراه تعدادی نیروهای نظامی به سوریه اعزام کرده است.

منبع: عصرایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • شهرام ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    عربستان آنقدر نفهم است که اصلا زبان سرش نمیشود بارها گفتم بازم میگم اگر بمب بر سر عربستان فرو نریزد اهداف شوم انها سراسر جهان را میگیرد.
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    بعیده میدونم همچین کاری بشه مگر سوریه تقسیم بشه
  • محمد ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    گند و نکبت و تعفنی که تو یمن زدید جمع کنید بعد لاف سوریه رو بزنید . لاشخورای وهابی بی عرضه
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    معلوم هست کی به کیه ؟ چی هدف قرار میگیره - خدا به مردم سوریه رحم کنه .
  • محسن ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    عربستان شلوغ کنی میگم یمن بیاد گوشتو ببره ها
  • فرزانه صاحبی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    عربستان در یمن با نیروهای اجاره ای چند ملییتی و مستشاران اجاره ای اسراییل کودک کش و حمایت سیاسی کشورهای خونخوار غربی و نیرو های اجاره ای بلک واتر امریکایی دمکراسی دروغین در کشور یمن حمله کرده هیج غلطی نکرده حالا چه برسه به سوریه یه مشت سربازان ترسو پادشاهی خود را به سوریه اعزام کنه هنوز نفرستاده شکست خورده است پیشاپیش این شکست را به پادشاه فرتوت عربستان تبریک میگم
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اگه عربستان نیروی زمینی بفرسته ایران هم باید بفرسته
  • علی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    نکبت تو فکرتو اصلاح کن دیگر تروریسم خودش جمع می شود
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اگر ایران و روسیه نیروهاشونو زیاد کنن, اینا نمیتونن حتی لاف ورود به سوریه رو بزنن. اگر اونا وارد بشن ایران و روسیه هم باید وارد یمن بشن.
  • بهنام ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    آل سقوط آل کثیف آل مرض آل روانی آل بی عرضه آل ترسو آل وهابی آل آمریکایی آل انگلیسی آل لاشخورها بشینید سرجاتون اینقدر مث سگ واق واق نکن
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    به یقین میگم اینا از مخ کامل تعطیل هستن.
  • بیژن ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اون دجالی که آخر زمان پیداش میشه شاید همین عربستان(آل شعود) باشه
  • هاشم ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اتفاقا با توجه به روحیه بالا و جنگندگی سربازان و ارنش عربستان این فکر بسیار خوبی است !!! هرچند در مقابل مردم یمن از این ارتش بخاری به آسمان بلند نشد اما امیدوارم این بار با داغ کردن هیزم در زیر نیروهای ارتش عربستان ، دیگشان کمی بخار کند !!! چرا میخندی ؟ مگر حرف خنده داری زدم ؟ ببین ، زود کریم را دریابید ، داره از خنده روده بر میشه !! بابا بس کن ، حالا ما یه حرفی زدیم .. هر چقدر بیشتر تلاش کنید ، خطر غرق شدنتان در گرداب این اوهام بیشتر میشود ..
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ییهو دیدی تیتر خبر برعکس شد! : "حمله داعش به عربستان سعودی!" .
  • ناشناس ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    شتر در خواب بيند پنبه دانه: هر چي به يمن نيرو زميني اعزام كرد به سوريه هم خواهد كرد، موش تو سوراخ نميرفت جارو به دمش مي بست: يمني ها دارند استان هاي جنوبي اش را دوباره پس مي گيرن توش مونده حرف اعزام نيرو به سوريه ميزنه. ميمون هر چي زشت تره بازيش بيشتره: هنوز اسكاد سوري نخورده حساب دستش بياد تازه بفهمه اسكاد چيه!
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حاجی بیخیال بیا بشین اینجا یه ذره آروم بشی
  • فرهاد ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ایران به صورت علنی بایدسلاح سنگین وموشک به یمنیهابده تااوناقلب ریاضوفتح کنن واین جرسومه ی فسادونابودکنن همون کاریکه روسیه درسوریه انجام میده ازلحاظ نظامی ایرانم بایددریمن انجام بده وجنگنده ها وتانکهای خودشوبفرسته به یمن وموشکهای دقیق ودوربردبه یمن بده وموشکهای زمین به هوابهشون بده تاجنگنده های آل سقوط را هدف قراربدن
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    عمرا
  • محسن تهران ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    عربستان بذار این بچه ای که در یمن گذاشته بزرگ کنه ! ! سوریه پیش کش ! ! اینها اینقدر عافیت طلب و ترسو و بزدل هستند که شب را با دهها محافظ میخوابند حال بیایند در سوریه نیرو بفرستند ! ! ارتش سوریه تیکه تیکه شون میکنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس