سخنگوی دولت گفت: اینکه گفته می‌شود هیچ استخدامی در برنامه ششم توسعه نداریم دروغ است و کم شدن ۱۵درصدی استخدام به‌ معنای این نیست که استخدام نداریم.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، با اشاره به انتشار متن کامل برنامه ششم توسعه، گفت: هر چند برای این کار از واژه تشویش اذهان عمومی استفاده نمی‌کنم، اما این اقدام اطلاع‌رسانی نادرست و اغواکننده بود. این برنامه باید در دولت به تصویب برسد و انتشار آن کار صحیحی نبود.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: این برنامه در اختیار هیچ‌کس گذاشته نشده و آنچه منتشر شده تعداد محدودی از احکام بوده که باید از مجلس اجازه گرفته شود.

وی افزود: آنچه در رسانه‌ها به این برنامه استناد شده ناقص است و هیچ‌کس کامل آن را در اختیار ندارد و ایجاد استرس بین مردم درست نیست.

نوبخت خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود هیچ استخدامی در برنامه ششم توسعه نداریم دروغ است و کم شدن 15درصدی استخدام به‌معنای این نیست که استخدام نداریم و به دستگاه‌ها اجازه دادیم به‌میزان نیروهایی که بازنشسته می‌شوند، استخدام کنند، اما ممکن است برخی اداره‌ها نیروی مازاد داشته باشند و استخدام نکنند.

پیش‌نویس لایحه پیشنهادی برنامه ششم چند روز پیش منتشر شد که حاوی تغییرات گسترده در ساختار برخی وزارتخانه‌ها بود و انتقاد برخی دستگاه‌های دولتی را برانگیخت. روز گذشته نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به سازمان مدیریت دستور داد در این لایحه بازنگری کند.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به جلسه فوق‌العاده شب گذشته هیئت دولت درباره لایحه بودجه سال 95 گفت: تنها یک جلسه دیگر برای بستن سقف بودجه داریم که یکشنبه هفته آینده تلاش خواهیم کرد بودجه را ببندیم و واردبحث برنامه ششم توسعه شویم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که یک روزنامه از حضور شما در جلسه چهار نفره آقایان ناطق‌نوری، ولایتی، مقتدایی و لاریجانی خبر داده، گفت: این خبر از اساس کذب است.

وی با اشاره به جلسه عصر امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به گزارش آقای آمانو که ما بخشی از آن را قبول نداشتیم، پرونده "پی ام دی" بسته شود، اما اگر اتفاق عجیبی رخ دهد و پرونده "پی ام دی" بسته نشود برای ما قابل قبول نیست و شرایط موجود ادامه خواهد داشت و ما کا ر خود را ادامه خواهیم داد و برنامه‌های اقتصادی متناسب با این وضعیت را عملی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: تصمیمات سنای آمریکا را ضدایرانی می‌دانیم و اگر این تصمیمات با تعهدات دولت آمریکا درباره برجام مطابقت نداشته باشد کارشناسان ما در حال مطالعه هستند و قطعا اقدام لازم را انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت: ما اقدامات مجلس سنای آمریکا را در جهت برهم زدن برجام می‌دانیم و برای ما دولت آمریکا طرف مقابل است نه سنای آمریکا.

نوبخت درباره کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور خاطرنشان کرد: این اقدام را محکوم می‌کنیم و از لحاظ دیپلماسی نیز وظیفه خود می‌دانیم تلاش‌های خود را انجام دهیم.

سخنگوی دولت درباره ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور دوره اصلاحات، گفت: از دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌خواهم که آنچه در این باره هست را به عنوان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اطلاع‌رسانی کند و واقعیت را بیان کند، هر چند چون من هم عضو شورا هستم باید بگویم که چنین مصوبه‌ای در دوره‌ای که من عضو بودم، نبوده است.

وی درباره برگزاری انتخابات تاکید کرد: دولت به دنبال برگزاری باشکوه و قانونی انتخابات است و دولت به جز وظایف قانونی خود از هیچ امکانی برای اثرگذاری بر انتخابات استفاده نخواهد کرد، لذا وظیفه قانونی دولت برگزاری سالم انتخابات است.

نوبخت درباره برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس، گفت: از جلسه مشترک دولت و مجلس در آینده بی‌خبرم، اما این جلسات در گذشته بوده و آینده هم احتمالا خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه تعدادی از نمایندگان نامه نوشتند تا برنامه پنجم توسعه یک سال دیگر تمدید شود تا برنامه ششم را مجلس بعدی بررسی کند، فکر نمی‌کنم خواست عمومی نمایندگان باشد و ما اساسا بودجه را با تاخییر دادیم تا همزمان با برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس کنیم.

نوبخت افزود: بر این نکته نیز باید تاکید کنم که مجلس کار بررسی مواد برنامه ششم توسعه را آغاز کرده و ما تنها برخی احکام را برای تایید به مجلس می‌دهیم و قرار نیست مجددا وقت مجلس را برای برخی احکام تکراری بگیریم.

سخنگوی دولت با اشاره به تیتر برخی رسانه‌ها مبنی بر عذرخواهی نوبخت از مجلس به دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه، گفت: لحن من در آن عذرخواهی به دلیل تاخیر 48 ساعته کاملا مشخص بود که پس از آن هم از تاخیراتی که در گذشته در ارائه لایحه بودجه صورت گرفته بود، عذرخواهی کردم. لحن من مشخص بود و اینکه تعدادی کنایه بنده را عذرخواهی تلقی کنند، هنر نیست.

وی درباره اظهارات محمدرضا تاجیک از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب که گفته دولت باید از اصلاح‌طلبان حمایت کند، چون اصلاح‌طلبان از دولت در انتخابات حمایت کردند، گفت: مقتضی نیست من جواب یک نفر را بدهم، اما اصلاح‌طلبی در کشور یک واقعیت است و اصلاح‌طلبان معتدل نیز همگرایی خوبی با دولت دارند و این قابل تقدیر است ودولت هم نسبت به آنان نظر مساعد دارد، همان‌گونه که به اصول‌گرایان معتدل نگاه مثبت دارد.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت همواره از اصلاح‌طلبان معتدل به دلیل نوع نگاهی که به دولت دارند سپاسگزار است و اینکه در مجلس آینده حضور داشته باشند یک نقطه قوت برای دولت است، همان‌گونه که حضور اصلاح‌طلبان معتدل در دولت یک نقطه قوت است و اگر در مجلس هم حضور داشته باشند در جهت افزایش کارایی‌ها موثر است، علاوه بر آن نیز تجربه نشان داده که طبق قانون هیچ جریانی در کشور قابل حذف نیست.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    انتخابات مهمی در پیش داریم
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    در هر صورت مرگ بر آمریکا
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مجلس ششم؟
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مردم ایران منتظر لغو تمامی تحریمها در روز توافق هستند
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    به یاد ندارم دولتی انقدر راجع به مجلس مطلوب صحبت کرده باشد!
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    نوبخت .... کلا ما اصلاح طلبهای معتدل نداشته و نداریم تا جایی که خبر داریم اصلاح طلبهای فاسد و فراری زیاد بوده و هست و کار به جایی نخواهند برد مرگ بر اصلاح طلبان فاسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس