رئیس‌ جمهور گفت: باید تلاش کرد فضای انتخابات کشور قانونی، سالم و پر نشاط باشد و همه چهره‌های علاقه‌مند خدمت به مردم، در صحنه رقابت حاضر شوند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این جلسه ضمن تسلیت ایام عزاداری پایانی ماه صفر، اظهار کرد: ایام رحلت حضرت رسول(ص) ایام اندوه و غم بشریت است که با رحلت پیامبر(ص)، پیام آسمان به زمین منقطع شد.

وی افزود: اسلام دین رحمت و صلح است و خشونت و تروریسم به نام اسلام، موجب تأسف تاریخ بشریت است و امام مجتبی(ع) امام صبر، صلح، وحدت و کرامت بودند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نشان دادن چهره واقعی اسلام، افکار عمومی جهان را جلب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خراسان از دیرباز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است، گفت: امام رضا(ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند که اسلام دین فرهنگ، منطق و گفت‌وگو است و عنایت امام هشتم شامل حال ملت ایران بوده و خواهد بود.

روحانی در ادامه گفت: باید تلاش کرد فضای انتخابات کشور قانونی، سالم و پر نشاط باشد و همه چهره‌های علاقه‌مند خدمت به مردم، در صحنه رقابت حاضر شوند.

وی همچنین از اهتمام دولت برای حل مشکل آب سخن گفت و افزود: دولت در پی تأمین و حل مشکلات آب است اما نخستین قدم، بهره‌وری صحیح از منابع موجود است.

رئیس جمهور اضافه کرد: تعیین مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 فرصت خوبی برای رسیدگی به زیرساخت‌های شهری و اجتماعی مشهد مقدس است.

روحانی در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد: مجلس آینده در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت باید از مجلس قبل قوی‌تر باشد.

روحانی با اشاره به اینکه امروز در سطح دنیا هنگامی که حادثه‌ای تروریستی رخ می‌دهد، متأسفانه به صورتی هدفمند سیل هجمه تبلیغاتی علیه مسلمانان و اسلام به راه می‌افتد، گفت: تروریست‌ها در حالی که جنایت‌هایشان هیچ ارتباطی با احکام قرآن و اسلام ندارند، خود را مسلمان معرفی می‌کنند تا همین موضوع سبب قضاوت نادرست افکار عمومی جهان نسبت به اسلام و مسلمانان شود.

رئیس‌ جمهور با تأکید بر اینکه نشان دادن چهره واقعی رحمت و رأفت اسلام، افکار عمومی جهان را جلب خواهد کرد، افزود: رحلت پیامبر اسلام(ص) حادثه‌ای تأسف‌بار بود اما حوادثی که امروز در جامعه بشری به نام اسلام رقم می‌خورد، تأسف‌بارتر است.

روحانی، امام حسن مجتبی(ع) را امام صلح، کرامت، وحدت، صبر و تحمل توصیف کرد و گفت: امام حسن(ع) با وجود آنکه ظلم‌های فراوان و زخم زبان‌های زیادی را تحمل کردند، اما در عین حال مسیر هدایت را پیش روی همگان قرار داده و ما افتخار می‌کنیم که راه  آن امام کریم و بزرگوار را ادامه دهیم.

رئیس‌ جمهور همچنین با بیان اینکه عمر شریف امام رضا(ع) نور، رحمت و هدایت بود و ایشان مایه فخر و مباهات ایرانیان هستند و عنایتشان شامل حال ملت ایران بوده و هست، اظهار داشت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران فرصتی برای مردم ایران در طول تاریخ بود تا از نور و معنویت این امام همام بهره‌مند شوند.

روحانی افزود: امام رضا(ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند که اسلام دین فرهنگ، منطق و گفت‌وگو است که از بحث و مباحثه هراسی ندارد و امیدواریم بتوانیم با پیروی از راه امام رضا(ع) اسلام را با منطق والایش به جهان معرفی کنیم.

رئیس‌‌جمهور در ادامه خراسان را منطقه ذوق، علم، هنر و بزرگان اهل فرهنگ و ادب دانست و گفت: استان خراسان رضوی از جهات گوناگون دارای اهمیت بوده که حضور بارگاه نورانی امام رضا(ع) بر این اهمیت افزوده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این سفر معنوی و زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) فرصتی را برای بررسی مشکلات و روند برنامه‌های استان خراسان رضوی به‌وجود آورده است، افزود: از سفر سال گذشته تاکنون براساس گزارش‌های ارائه شده، عمده طرح‌ها و پروژه‌های وعده داده شده، پیشرفت زیادی داشته‌اند و ما با ایستادگی بر تعهد خود و توکل بر خدا امیدواریم این طرح‌ها هر چه سریعتر کامل شوند.
 
رئیس‌‌جمهور شهر مشهد را به لحاظ تعلق آن به همه مردم ایران و شیعیان جهان دارای اهمیت ویژه‌ای برشمرد و بر ضرورت رسیدگی و تلاش بیشتر در حل مشکلات این شهر تأکید کرد و گفت: تسهیل شرایط و ارائه امکانات برای زائران ملجأ شریف امام رضا(ع) وظیفه‌ای است که باید با تلاش و هماهنگی به آن عمل کنیم.

روحانی با تشکر از تلاش‌های استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی و سایر نهادها در استان خراسان رضوی و مشهد مقدس در زمینه پذیرایی از زائران امام رضا(ع) در طول ایام گوناگون سال به تلاش قابل تقدیر دستگاه‌های مختلف کشور در ساماندهی زایران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: باید با تلاش بیشتر بتوانیم شرایط و امکانات بهتری را برای زایران ائمه معصومین به‌ویژه امام رضا(ع) فراهم کنیم.

وی وجود بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی را از مشکلات طولانی و کهن مشهد مقدس دانست و با اشاره به اینکه امروزه مشکلاتی نظیر کمبود آب نیز به این مشکلات اضافه شده است، افزود: دولت در پی تأمین و حل مشکلات آب است و همه نخبگان، مسئولان و دانشگاهیان نیز باید برای حل این مشکل در استان تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشند اما نخستین قدم بهره‌وری صحیح از منابع موجود بوده که این نیازمند سرمایه‌گذاری، اقدامات فناورانه و فرهنگ‌سازی است.

رئیس‌‌جمهور گفت: ساماندهی اجتماعی، زیباسازی شهر، ساماندهی ترافیک شهری، رفع مشکلات حمل و نقل در استان،‌ ساماندهی مسایل فرهنگی و نحوه بروز و ظهور آن در انظار عمومی از جمله اقداماتی است که باید به آنها در استان خراسان رضوی و شهر مشهد توجه ویژه‌ای داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: ما برای پیشبرد پروژه‌ها و رشد و توسعه کشور، نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم، چراکه امکانات و منابع موجود، پاسخگوی رسیدن به رشد مدنظر نخواهد بود، به همین منظور باید تسهیلاتی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این استان نیز فراهم کنیم.

رئیس‌‌جمهور با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه، بر تلاش همه دستگاه‌ها برای ایجاد فضای مناسب و آرام در مسیر انتخاباتی قانونمند و باشکوه تأکید کرد و گفت: باید همه چهره‌های علاقه‌مند به خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند.

روحانی، مجلس شورای اسلامی را دارای جایگاهی پر اهمیت در جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی مکانی است که هر چه تریبون و سخنان نمایندگان آن عالمانه و قوی‌تر باشد، سبب فخر و عزت کشور خواهد بود، امیدواریم هر مجلسی در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوی تر باشد و سبب سربلندی بیش از پیش ملت ایران در جهان شود.

روحانی با بیان اینکه در شرایط فعلی منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات یکی از قدرت نمایی‌های ملت ایران در منطقه خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی جلوه‌گاه وحدت، قدرت ملی و انسجام بیشتر ملت ایران باشد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت استان در بخش‌های مختلف، به تشریح برنامه‌ها و رویکردهای پیش‌بینی شده برای توسعه بیش از پیش استان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم خراسان رضوی پرداختند.

در ادامه چیت‌چیان وزیر نیرو گزارشی از وضعیت پروژه‌های استان خراسان رضوی در بخش آب و برق ارائه کرد.

نوبخت رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز گزارشی از روند پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های مصوب در سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان رضوی ارائه کرد.
 
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی به بیان نیازمندی‌ها و مشکلات استان خراسان رضوی پرداخت.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه یکی از مداحان در عزای ائمه معصومین علیهما السلام دقایقی مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی کرد و رئیس‌جمهور و شرکت‌کنندگان در جلسه به سوگواری پرداختند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس