باتوجه به اظهارات حقوقی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری، این سؤال پیش آمده که دادستان و مدعی‌العموم، چه زمانی نسبت به بی‌حرمتی علیه دبیر شورای نگهبان قانون اساسی و تأدیب فرد هتاک، وارد عمل می‌شود و علیه وی اعلام جرم می‌کند؟

چه کسی به آیت‌الله جنتی توهین کرده است؟/ آیا دادستان علیه فرد هتاک اعلام جرم می‌کند؟

گروه سیاسی مشرق - حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در هشتاد و نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که 22 آذرماه برگزار شد از توهین یکی از افرادی که بیان کرده بود «نمی‌دانم آقای جنتی تصمیم می‌گیرند یا خود مردم!» به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت و بیان داشت که این عبارت توهین و افترا به ایشان است و اگر دادستان بودم نسبت به این فرد هتاک اعلام جرم می‌کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که خود سال‌ها در منصب قضاوت نشسته و پرونده‌های بزرگی را قضاوت کرده است با بیان موارد حقوقی این اظهار نظر گفت:‌ «در اینجا چون توهین به مقامات به سبب کاری که انجام می‌دهند شده، مدعی‌العموم می‌تواند ورود پیدا کند.»[1]

اما چه کسی این اظهارات توهین‌آمیز را نسبت به آیت‌الله جنتی روا داشته است. موضوع حمله به شورای نگهبان و شخص آیت‌الله جنتی از جمله سیاست‌های متداول جریان اصلاح‌طلب پیش از هر انتخابات‌ است. با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز هجمه‌ها به شورای نگهبان بیشتر شده است.

این جمله اهانت‌آمیز هم در راستای پیگیری سیاست تخریبی شورای نگهبان و بی‌ارزش‌کردن کار شورا از سوی "حسین مرعشی" عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و از نزدیکان و بستگان سببی اکبر هاشمی رفسنجانی صورت گرفته است.

آیا دادستان علیه کسی که به دبیر شورای نگهبان قانون اساسی اهانت کرد اعلام جرم می‌کند؟

وی که مانند دیگر عناصر تندرو اصلاح‌طلب این روزها تریبون‌های مختلفی را در دانشگاه‌ها به دست آورده، در دانشگاه تبریز با حمله به ماموریت نظارتی شورای نگهبان در انتخابات مجلس گفت:‌«ما بعد از دوران مشروطیت هنوز دغدغهٔ حاکمیت قانون را داریم.بالاخره مردم نمی دانند که تصمیم را مردم می گیرند یا آقای جنتی؟!»[2]

با این حال باتوجه به اظهارات حقوقی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، برای مردم این سؤال پیش آمده که دادستان و مدعی‌العموم، چه زمانی نسبت به بی‌حرمتی علیه آیت‌الله جنتی و شورای نگهبان قانون اساسی و تأدیب فرد مذکور، وارد عمل می‌شود و علیه وی اعلام جرم می‌کند؟



[1] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940922001033

[2] http://dana.ir/News/565896.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 40
  • ناشناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آیت الله جنتی مرد بزرگی است و بیدی نیست که با این بادها بلرزد و انشاءالله عاملان دخیل در فتنه و قانون شکنان و ساکتین فتنه 88 را رد صلاحیت میکند .
  • محسن ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    همچین بی ربط حرف نزده!!تائید صلاحیت چ صیغه ای!! مردم اگر دوست داشته باشن نماینده مجلسشون جهود باشه، به کی چ ربطی داره؟؟!! انتخاب مردمه.
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    کسانی امروز دغدغه حاکمیت قانون را دارند ! که در سال 88 با مطرح کردن دروغ بزرگ تقلب و اردو کشی خیابانی و تهدید امنیت ملی بزرگترین بی قانونی را انجام دادند .
  • ناشناس ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اشتباه منفي دادم.
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    کجاش جرمه ؟؟توضیح بده ؟؟؟
  • احمد ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آقا محسن ، همه جای دنیا برای ورود به مجلس تایید صلاحیت وجود داره البته به شیوه های گوناگون، اگه فرد مربوطه سابقه مجرمیت داشته باشه مردم از کجا می توانند بفهمند؟ باید از مراجع رسمی استعلام کرد، در ضمن شما اگر بخوای یک نانوایی تاسیس کنی باید تایید صلاحیت بشی چه برسه به چنین امر مهمی ، یعنی از نظر شما مردم این قدر بی ارزش هستند که هرکس از راه رسید بشه نمایندشون؟
  • غدیر ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دقیقا بخاطر اینکه در راس حکومت مردم مسلمان یک جهود مثل شما حاکم نشه تایید صلاحیت لازم بلکه واجبه اکثریت مردم هم راضی هستند البته بجز جهود ها
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    معلومه از دانش حقوق بی بهره ای از دموکراسی هم چیزی نمیدونی
  • میلاد ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    به اقای مرعشی بگید اگه دوس داره هممون بشینیم اقای هاشمی برامون تصمیم بگیره. چطوره؟!
  • هوالبصیر ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اونجاش جرم هست که همفکران روشنفکر !!شما ناشناس عزیز در سال 88 زدند و کشتند و سوزاندند و ثروت عمومی و مقدسات اسلامی را هیچ انگاشتند!!
  • مهدی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اینان کسانی هستند که هر گاه رای مردم با آنهاست انتخابات دموکرات ترین انتخابات است و هر گاه رای مردم با آنان نیست تقلب شده و باید بریزد تو خیابونها آقای مرعشی نان انقلاب رو خوردید و نمکدان می شکنید .. معرفت در گرانی است به هرکس ندهند ،، پر طاووس قشنگ است به کرکس ندهند ........
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    درباره توهین ها به رییس مجمع تشخیص دادستان مسولیتی ندارد؟؟
  • میلاد ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مردم هم دوست ندارند افراد فاقد شعور نظر بدهند پس نظر ندهید
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط مرگ اصلاح طلبان ملت را رازی میکند هر فتنه و تخریبی در کشور هست از گور اصلاح طلبان فاسد و فاسق و فتنه گر است
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دادستان منتظر چیست؟ بعد چطور انتظار دارید حرمتها در جامعه حفظ شود و هر کسی حد خود را بداند؟ جناب دادستان در کدام کشوری اجازه توهین به نهادهای قانونی کشورشان را می دهند؟ راستی از دادگاه رسیدگی به تهاجم علیه جانباز کرمانی چه خبر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس