کد خبر 507697
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استفاده از ابزار هنر را در معرفی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر ضروری دانست.

 به گزارش مشرق، آیت الله جنتی صبح امروز در دومین جلسه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن عرض تبریک حلول ماه ربیع با ضروری خواندن اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکرگفت: باید این فریضه بطور عملی اجرا شود و جهت تحقق آن هر کس در هر جایگاهی باید ابتدا ازخودش شروع کند.

وی با اشاره به جایگاه مهم این فریضه در احکام الهی افزود: خداوند خودش اولین آمر به معروف و ناهی از منکر است.

آیت الله جنتی ریشه تمامی مشکلات را عمل نکردن افراد و جامعه به وظایف شرعی دانست و گفت: اگر هر کس به وظیفه شرعی خود عمل کند شاهد نزول برکات الهی خواهیم بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه یکی از اشکال امر به معروف و نهی از منکر این است که فرد ابتدا از خودش شروع و بعد دیگران را به معروف دعوت و نهی از منکر کند افزود: قرآن هشدارهای فراوانی درباره بی تفاوتی جامعه به امر به معروف و نهی از منکر داده است از جمله اینکه همواره دو دسته در جامعه هلاک می شوند اول کسانی که خود گناه می کنند و دوم کسانی که نسبت به منکر بی تفاوت هستند.

آیت الله جنتی با ضروری خواندن بهره گیری از ابزار مختلف برای ادای این فریضه گفت: یکی از مهمترین ابزارها که می تواند در احیا و اجرای این فریضه الهی موثر باشد هنر است و صدا وسیما در این قضیه مشابه سایر قضایا نقش بزرگ و سهم زیادی دارد.

وی افزود: با هنر می‌توان کارها را پیش برد به طوریکه بدون استفاده از زبان و قلم هدف خود را دنبال کرد و این کار موفق تر است و سایر دستگاه ها مثل ائمه جمعه و جماعات و نهادی های فرهنگی نیز باید کار خود را انجام دهند.

در دومین جلسه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اعضا مواد باقیمانده از پیش نویس 22 ماده ای دستورالعمل اجرایی قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر را بررسی کردند.

11 ماده این قانون در جلسه اول این ستاد بررسی شده بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس