ابهام و ایهام باعث شده خدمات هاشمی رفسنجانی به انقلاب زیر سؤال رود و دلسوزان انقلاب نگران شوند که او سرنوشتی همانند سرنوشت منتظری پیدا کند. علت اقبال رسانه‌های دشمن از نوع مصاحبه‌های اخیر این نگرانی را تشدید می‌کند.

به‌گزارش مشرق، متن یادداشت محمدکاظم انبارلویی با عنوان «شعور سیاسی مردم را نادیده نگیرید»، به شرح ذیل است:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخیرا طی مصاحبه‌ای منتقدان خود را "کلاغ" نامیده و بدون آنکه اشاره‌ کند که چه گفته‌اند و در چه موضوعی سخن به میان آورده‌اند، آنها را مورد بی‌مهری قرار دادند.

مجموعه مصاحبه‌های وی به ویژه در خصوص انتخابات خبرگان نشان می‌دهد عده‌ای زیر چتر پاسخ به سؤالات تکراری در باب انتخابات آتی به ویژه خبرگان، در تدارک یک دو قطبی‌سازی کاذب بر اساس مدل "سرخابی" هستند.

انتخابات خبرگان رهبری تاکنون چه در زمان امام (ه) و چه در ایام رهبری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فارغ از رقابت‌های متعارف و معمول بوده است. این حالت به خاطر آن بوده که رهبری چه در زمان امام و چه در زمان کنونی "مُتعیّن" بوده و خبرگان امّت در مورد آن اجماع داشته و به تعبیر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، رهبری معظم انقلاب کم نظیر نیستند، بلکه بی‌نظیر هستند.

آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با ایلنا بحث "نظارت" خبرگان بر نهادهای زیر نظر رهبری را مطرح کرده‌اند؛ بی‌ آنکه مبنای این بحث را از نظرگاه قانون اساسی بیان نمایند. آیت‌الله صادق لاریجانی در نقدی مشفقانه در این باره گفته‌اند کار خبرگان تشخیص دارا بودن یا نبودن شرایط رهبری و تعیین رهبری برحسب آنچه در قانون اساسی آمده، می‌باشد.

این ماموریت تلازمی با امر نظارت ندارد و در هیچ جای قانون اساسی بحث نظارت بر رهبری توسط خبرگان نیامده است. (1)

نهادهای زیر نظر رهبری همانند دیگر نهادهای زیر نظر دولت تحت نظارت نهادهای نظارتی نظام قرار دارند و هیچ‌گاه این نظارت نه در دوره امام و نه در دوره مقام معظم رهبری تعطیل نبوده است اما چنین مأموریتی در قانون اساسی برای خبرگان تعریف نشده است.

رهبر انقلاب در یک نشست دانشجویی که در این مورد پرسش شده بودند، تصریح فرمودند: "هیچ کس فوق نظارت نیست. خود رهبری هم فوق‌ نظارت نیست، چه برسد دستگا‌ه‌های مرتبط با رهبری، همه باید نظارت شوند." (2)

آقای هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه باز هم از مقوله "تندروی" به ویژه "تندروی‌های مزاحم" یاد کرده‌اند. آقای هاشمی بی‌آنکه بگویند تندروی چیست و تندرو کیست، به‌صورت مبهم آدرس غلط می‌دهند. طی سه دهه گذشته، نظام توسط برخی که سر در آخور دشمنان نظام داشتند، شاهد تندروی و افراط‌گری بوده است.

آشوب و فتنه لیبرال‌ها در اتحادی نامقدس با منافقین، کمونیست‌ها و ملی‌گراها منجر به شهادت 17 هزار نفر از شهروندان ایرانی شد که فجایع هفتم تیر و هشتم شهریور سال 60 از آن جمله بود.

همین جماعت با پوست‌اندازی در 18 تیر 78 زیر چتر تجدیدنظرطلبان به اصطلاح اصلاح‌طلب آشوب به پا کردند. ده سال بعد در فتنه 88 این تندروی و افراطی‌گری به بلوغ خود رسید و رسماً و بی‌پرده‌پوشی، سرویس‌های امنیتی سیا، موساد و ام آی 6 پشت سر آن قرار گرفتند.

در این فتنه همسر آقای هاشمی صبح روز انتخابات فرمان شورش خیابانی صادر کرد. دختر وی دست در دست منافقین و بهایی‌ها که به دوستی با آنها افتخار می‌کند, آتش‌بیار معرکه‌های خیابانی علیه نظام بود. اهل فتنه با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و حمله به هیئت‌های عزاداری در روز عاشورای 88، با وقاحت تمام اوج تندروی و افراطی‌گری را به نمایش گذاشتند.

امت حزب‌الله در قیام تاریخی 9 دی 88 به این بازی‌های نرم و سخت دشمن پاسخ شایسته داد و سران فتنه را با اسم و مشخصات، لعن و سپس رسوا کرد.

آقای هاشمی در وسط این آشوب و فتنه کجا بود؟ چه می‌کرد؟ تعریف وی از تندروی و افراطی‌گری در فتنه 88 چه بود؟ نسبت او با این فتنه چه بود؟ این سؤالاتی است که او بی‌پاسخ گذاشته است و هر از چندی برای پاک کردن حافظه تاریخی مردم از مقوله تندروی، چیزی می‌گوید که مصداق آن را فقط می‌توان در اردوگاه اصلاح‌طلبان تجدیدنظرطلب آمریکایی که می‌خواستند امام(ره) را به موزه تاریخ بسپارند، جستجو کرد.

فعل و قول برخی از فرزندان و اعضای بیت او مصداق تندروی و افراطی‌گری است که هیچ‌گاه متأسفانه راجع به آن موضع نگرفته و مرز خود را با آن مشخص نکرده است. فساد سیاسی و اقتصادی مهدی هاشمی که به حکم قانون مجازات شده، آیا فراتر از مصداق تندروی و افراطی‌گری نیست؟

این ابهام و ایهام باعث شده خدمات وی به انقلاب هم زیر سؤال رود و دلسوزان انقلاب نگران شوند که او سرنوشتی همانند سرنوشت منتظری پیدا کند. علت اقبال رسانه‌های دشمن از این نوع مصاحبه‌ها هم این نگرانی را تشدید می‌کند.

آقای هاشمی رفسنجانی تاکنون پاسخی منطقی به منتقدین خود نداده است. هر از چندی در مصاحبه با برخی رسانه‌های مرتبط با آشوب و فتنه 88 به منتقدین اهانت می‌کند. کلاغ نامیدن منتقدین، مشکل پیشینه او را در فتنه حل نمی‌کند.

در عصر ارتباطات و اطلاعات که همه چیز زیر دید دقیق لنز دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری است و صدا‌ و سیمای هر رویداد سیاسی دقیق ثبت و ضبط می‌شود، نمی‌توان وقایع را تحریف و حوادث را وارونه نشان داد.

نمی‌توان صورت مسائل سیاسی کشور را پاک کرد و صورت مسئله جدید نوشت, بی‌آنکه به سؤالات و مسائل کلیدی گذشته پاسخی عقلانی داد. بصیرت مردم سد راه این وارونه‌سازی است. نباید شعور سیاسی مردم را نادیده بگیرند.

امروز صورت مسائل کشور روشن است. مشکلات اقتصادی جدی است. دولت باید به مطالبات اقتصادی مردم وفق وعده‌هایی که داده عمل کند. نظام و دولت باید تکلیف اجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا را روشن و به‌طور جدی از منافع و مصالح ملی دفاع کند. باید مراقب نفوذ دشمن بود و از یک سوراخ 10 بار گزیده نشویم. مسائل منطقه و شرارت آمریکا تحت پوشش داعش برای امنیت ملی مخاطره‌انگیز است.

بازتولید فتنه برای تهدید امنیت داخلی توسط دشمن جدی است و... اینها مسائل ماست. ذهن حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کدام وادی سیر و سلوک می‌کند؟ چرا این مسائل در ذهن مبارک ایشان جایگاه شایسته خود را پیدا نمی‌کند؟

پی‌نوشت‌ها:
1- رسالت 24 آذر 94
2 دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه امیرکبیر 9/12/79


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 143
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 145
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    به جای کوبیدن بر سر یکدیگر وبه قول خودتون توهین به شعور سیاسی مردم. یک کم به فکر معیشت با شید تا خدا را هم خوش بیاد.به گفته مولایمان امیرالمومنین:فقر برابر فساد هست.ممنون
  • دهقان ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    به جای این همه اختلافات باید دست در دست هم داد و کشور را آباد
  • علیرضا ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آقای منتظری از سر سادگی کار میکرد ولی برادر هاشمی از سر دانایی کار میکندالبته گذشته خوبی داشته
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی خوبه که بازنشسته بشه
  • رضا ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دست به دست دادن و متحد بودن فرهنگ تحمل اقشار مختلف مردم جامعه با افکار و سلایق مختلف را میخواهد که متاسفانه ما نداریم !
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    هاشمی چیه. آیت الله هاشمی بی ادب
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    قطعا
  • خلیل ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    انشاالله هرکه مخالف ولایت فقیه است و یا نظر غیر قانون اساسی دارد کور شود ورسوای عالم ....
  • ولایتمدار ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    صد و هزار رحمت به منتظری. روح فرزند دلاور منتظری، شهید محمد منتظری شاد. شما محمد منتظری را با مهدی هاشمی مقایسه کن و قضاوت کنید. خدا رهبر معظم انقلاب را در برابر شیطنت ها و فتنه های دشمنان داخلی و خارجی حفظ نماید.
  • محمد ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    فکر نمی کنم چونکه اقای رفسنجانی محافظه کارتر و موقعیت سنجتر از اقای منتظری است
  • برنادان ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این همه این یاردیرینه انقلاب راموردهجمه قرارندهیدکه خداازسرتقصیرشمانخواهدگذشت
  • منطق ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    هاشمی دوست داریم
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آفرین
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آقاي هاشمي خودش كه كاره اي نبود ولي چون اختيار خودش را به چند جوان كم عقل داد اين روز و حال را پيدا كرد وگرنه هاشمي همان هاشمي سابق بود و داراي عزت و اقتدار ولي محسن و فايزه هاشمي را نابود كرده اند و انقدر از اعتبار اين آقا خوردند كه هاشمي امروز به اسكلت سياسي تبديل شد و معلوم نيست چرا همچنان در غسالخانه مانده و دفن نمي كنند اين عاقبت بيشتر سياستمداران است چون به پيري مي رسند براي هميشه از چرخه خارج مي شوند
  • omid ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این متن نیز کاملا بی اساس و برخاسته از دیدگاه های یک طرفه برخی نویسندگان متعصب به جناحی خاص می باشد اقای هاشمی همواره از متعهدترین و التبه دلسوزترین والامقامان بعد از انقلاب می‌باشند، و خرده گرفتن به این چهره با ارزش انقلاب چیزی جز کوتاه نگری و بی خردی نیست. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که کارهای دیگران و حتی فرزندان را به حساب خود اشخاص ننویسیم، که شاید نوح و کنعان دیگری در راه باشد. با تشکر خود بیاندیشیم و به دیگران در زمینه سیاست اعتماد نکنیم که در ایران فقط دروغ و دورویی است
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام .این هاشمی و خانواده اش درسته در مقطی به انقلاب کمک کردند اما انتظار داشتند تا ابد اقا بالا سر بمونند.همه میدانیم که اقای هاشمی و خانواده اش چه مصیبتی بر سر این کشور اوردند. در سال 88 اقایونی مثل امثال م و ف هاشمی جوانان بی گناه مردم رو تحریک کردند و به خیابونا ریختند و خونش هدر رفت . که چی بشه فقط و فقط سیاست و جو کشور ...
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    درود بر رفسنجانی... مردم ازش حمایت میکنن،،! مرگ بر نشرق و افراطیون
  • محمد ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    همه و همه دنبال منافع خود هستند منتها با متد مختلف يکي از نفوذ و فتنه ميگويد ديگري از تندروي و ... اما وقتي به عقبه آنها مي نگري ميبيني زماني که قدرت دستشان است از هيچ اجحافي در حق مردم دريغ نميکند اصلا ملت کيلويي چنده
  • ناشناس ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .
  • ناصر ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اقی نویسنده کمی انصاف داشته باشید
  • reza ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خارج از هر زنده باد و مرده باد/ سر به اصلاح وطن باید نهاد
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    منتظری درک درستی از سیاست زمان خود نداشت
  • برادر ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دهی خیال باطل.هاشمی جزئی از شناسنامه ی انقلابه!
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا ایشون هر روز مصاحبه و دیدار دارند مگه کار دیگه ای ندارند یه کم دارند شورش می کنند
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    باید متحد بود در حال حاضر توطئه بزرگ آوردن قیمت نفت روی 20 دلاره که به ایران و روسیه فشار بیارن در این حالتی که همه همسایهامون تو جهنم آتش دارن می سوزن باید متحد بود مثل زمان جنگ
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    در این فتنه همسر آقای هاشمی صبح روز انتخابات فرمان شورش خیابانی صادر کرد. دختر وی دست در دست منافقین و بهایی‌ها که به دوستی با آنها افتخار می‌کند, آتش‌بیار معرکه‌های خیابانی علیه نظام بود. اهل فتنه با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و حمله به هیئت‌های عزاداری در روز عاشورای 88، با وقاحت تمام اوج تندروی و افراطی‌گری را به نمایش گذاشتند. مردم در نظر هاشمی و خانواده و همفکرانش تبدیل شدند به آرا برای به قدرت رسیدن هاشمی و همفکرانش به هرقیمتی اگر واقعا و با صداقت طرف مردم بود هرگز به خانواده اش اجازه نمی دادد با شرکت در فتنه آمریکایی۸۸ باعث بهانه دادن به دشمن برای تحریم کردن مردم و کشور شود هرگز به پسر مجرمش اجازه نمی داد با تماس گرفتن با دشمنان مردم و نظام از آنها تقاضای تشدید تحریم ها برای تضعیف نظام را بکند مردم مدت مدیدی است در نظر هاشمی و خانواده و همفکرانش فقط پله ایی برای رسیدن به قدرت شده اند و نظام را هم اگر خودشان در مسند قدرت باشند قبول دارند وگرنه ............
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    منتظری هم استوانه! بود؟
  • حسن فاضل نجف آبادی ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اگه معرفت داشتی مینوشتی آقای رفسنجانی و آیت االه منتظری
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    به فکر معیشت باشید تا خدا را هم خوش بیاد
  • رزمنده ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حضرت امام روح اله تاکید می فرمودند وحدت کلمه داشته باشید و یا تذکر می دادند خیال نکنید استکبار و شیطان بزرگ از طریق نظامی میتوانند به نظام اسلامی پیروز شوند بلکه با تفرقه و ... بدنبال این هدف هستند که حکومت اسلامی را نابود کنند و اصرار ایشان این بود که پشت سر ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد پس خطاب به برخی میگوییم که ای علما و مقامات شما را چه شده ؟ شما را به روح امام و شهدا قسم میدهیم که العیاذ بالله بنده زر و زور و جاه و مقام نگردید و به فکر مستضعفان و معیشت مردم باشید و پاسدار خون شهدا و جانبازان باشید
  • علیرضا ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    منهم موافقه پیش بینی از عاقبت افراد درد ملت را دوا نمیکند شرالئط اقتصادی کشور مطلوب نیست
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    فتنه گرتر از مشرق وجود ندارد
  • رضا ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    مقايسه هاشمي با آيت الله منتظري درست نيست چون آن مرحوم دستش داخل بيت المال نرفت و فرزندانش هم آقازاده نشدند
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    هاشمی به شعور خودش توهین کرده !
  • سحر ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حاج آقا طرفدارن خود را چگونه می بینی ؟ لابد به شکل طاووس !!!!!!!!!!!!!!
  • ک ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    شمای ناشناس هم فقط به فکر شکمت باش مسایل مهمتری هم هست ،سرتو توبرف نکن
  • دانشجو ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دهقان یه کم واقع بین باش این مقاله هم همینو میگفت ،تو برداشتت غلطه
  • علی و محبوبه ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ما ولی فقیه مان رو حمایت میکنیم هیچ کس نمیتواند حرفی بزند ایشان نایب امام زمان است(ولی فقیه)
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    بهترین تعبیر در باره مشرق و همفکرانش همان جمله معروف آیه الله است که این جماعت را به کلاغهایی که غار غار می کنند تشبیه کرد .مزاحمت برای مردم و دلخوشی برای اجانب
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    مردم از رفسنجانی حمایت میکنن!!
  • حمید ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    آقای منتظری یک مجتهد و استاد حوزه و بسیار ساده زیست بود سرنوشتش آن شد این آقا ناخن کوچیکه منتظری نمیشه و خدای پول و قدرت است سرنوشتش واویلاست با اون افکاری که داره !
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    به جای این همه تخریب سیاسی به فکر معیشت مردم باشید بیشتر مردم در روستاها و شهرستانهای کوچک شام شب ندارند ببیند در مملکت چه خبر است خانم که سردو فرزند خودرا می برد و امثال اینها فراوان است این بحث های سیاسی را کنار بگذارید دشمن هم در کمین ماست
  • حسنا ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    خدایا تو سلامت دارش !
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دراین شرایط حساس سیاسی و امنیتی و اقتصادی ومنطقه ای انقلاب اسلامی احتیاج به همزبانی و همدلی و انسجام دارد تا از این گردنه های سهمگین و خطرناک به یاری خداوند با سلامت عبور کنیم . اقای رفسنجانی و ... را چه خوش خیم بدانیم یا بدخیم شده باشد باید مدیریت و کنترل کرد تا خرابی بیشتر بار نیاورند . بالاخره اقای رفسنجانی دارای حامیان گسترده ای از اقشار مختلف جامعه اعم از مردم عادی و نخبگان ومجریان و سکولارها و مخالفین نظام اسلامی وسرمایه داران داخلی وخارجی و مخالفین ولایت فقیه و بعضا رسانه های خارجی و... میباشد اگر این انرژیهای واقعا بد خیم مثل جریان فتنه ازاد شوند انقلاب باید هزینه زیاد بپردازد. لذا عقلای قوم با هر شگردی که شده اقای رفسنجانی را حفظ کنند .امید واریم که مشکل مرحوم منتظری برای ایشان و انقلاب پیش نیاید .
  • ناشناس ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    خدا نابودتون کنه که به جای اینکه به فکر مردم باشید بفکر باند بازی و قدرت هستید،خدا ریشه طلمتون. بکنه،امين
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    کسانی که نمی توانند به منتقدین پاسخ منطقی بدهند با توهین به منتقدین شخصیت ضعیف خود را به نمایش میگذارند
  • سلام ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    انقلاب پایدار است تا آیت الله هاشمی یار دیرینه نظام ورهبری زنده است...آنانی که به آیت اله هاشمی بی محابا حمله می کنند کدام زجر انقلاب را کشیده اندچرا حضور آیت اله هاشمی در نظام برای خیلی ها سنگین است !!!
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حمایت مردم را هم دیدیم !
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    فکر نمیکنم هاشمی با معیشت مردم قرابت و نزدیکی داشته باشه !
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اگر دوستش داری چرا بهش رای ندادی تا سرشکسته نشه
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    یار دیرینه انقلاب در یک وادی دیگری سیر میکنه که با اصول و مبانی انقلاب سازگاری نداره
  • مهدی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حیفه که این اقا رو با منتظری مقایسه کرد این اقا خدماتی داشته و ارزوهایی هم داشته ولی خوشبختانه ارزوهاش رو نخواهد دید
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    انشاالله
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    از نامه بی سلامش به رهبری در فتنه مشخصه که چقدر موقعیت سنجه !!!
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    شهوت قدرت و ثروت انسان را نابود میکند
  • ناشناس ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ملاک حال فعلی افراد است ( امام خمینی ره )
  • ناشناس ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    و ایضا"ایشان هم اینچنین است .
  • ناشناس ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    شناسنامه اش در فتنه 88 باطل شد .
  • ناشناس ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    کشمش دم داره ! خخخ .
  • ناشناس ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    کدام مردم ؟!! خخخ .
  • ناشناس ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    کدام خدمات ؟! نکنه تورم 50 درصدی زمان ریاست جمهوریش رو میگی !
  • ناشناس ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط یک پیرمرد بازنشسته پولداره !
  • ناشناس ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اگر متعهد و دلسوز بود نمی گفت در زمان جنگ بدنبال ساخت سلاح اتمی بودیم و بهانه بدست آژانس و غرب برای هجمه های آینده به ایران نمیداد !
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اقاي هاشمي در دولت سازندگي نشان داده كه به فكر معيشت مرم هست
  • ناشناس ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    آیت الله !!!!!!!!!
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حالا که حرف منطقی زدن و شما جوابی نداری میگی معیشت مردم و ذهن ها رو از موضوع منحرف میکنی
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    این اختلافات از طرف چه کسی شروع شد؟
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    یعنی میداند چه میکند؟
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    خخخخخ
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    کارشون مصاحبه و اظهار نظره دیگه!!!
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    خدایا عاقبت ما را ختم به خیر بگردان
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    مسئول و غیر مسئول هم نمیشناسد
  • دانشجو ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا این حرفها رو زمانی که منتقدان رو کلاغ مینامند نمیگید؟
  • دانشجو ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا این حرفها رو زمانی که منتقدان رو کلاغ مینامند نمیگید؟
  • دانشجو ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا این حرفها رو زمانی که منتقدان رو کلاغ مینامند نمیگید؟
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حقیقتا از زمانی که وزیر شدن تحول بزرگی در عرصه بهداشت کشور ایجاد کردند
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    درود بر آقای انبارلویی
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    تاریخ عبرته
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    تاریخ عبرته
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    نشرق خاک تو سرت خخخخخ
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دولت تدبیر به فکره
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دولت تدبیر به فکر اقتصاد هست
  • دانشجو ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا این حرفها رو زمانی که منتقدان رو کلاغ مینامند نمیگید؟
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    در انتخابات های پیشین نشون دادند که حمایت میکنند!!!!!!!
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    الهی آمین
  • دانشجو ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    چرا این حرفها رو زمانی که منتقدان رو کلاغ مینامند نمیگید؟
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    منتقدان من کلاغ اند!
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ان شاالله که ثابت قدم بمانیم
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دشمنان در فکر نفوذند به هوش باشید
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    آیت الله
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ان شالله
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ناشناس دومی دمت گرم با حال بود خخخخخخخخخ
  • انقلابی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    یادمان نمیره که بد ترین توهین ها را اصلاح طلبان به آقای هاشمی کردند
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دولت تدبیر به فکر آبادانی کشور هست
  • انقلابی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    یادمان نمیره که بد ترین توهین ها را اصلاح طلبان به آقای هاشمی کردند
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ایت الله هاشمی مرد سازندگی است و مردم او را دوست دارند
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    هوشمندانه دقیق و زیبابود
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    نه
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    تازه از رکود هم گذشتیم !!
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    خخخخخخخخ
  • ناشناس ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    واقعا كساني كه در مورد حضرت آيت الله هاشمي نظر ميدهند يك نگاهي به خود بيندازند ببينن واقعا در اين حد هستند كه در مورد ايشان نظر بدهند ايشان نزديك ترين فردبه امام بود گرچه شماها هرچه که به نفعتان باشد از ديدگاه شما خوب است آقاي هاشمي را دنيا به عنوان يك سياستمدار برجسته ميشناسد
  • امید ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    درود بر هاشمی
  • احمد رضایی ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    باسلام سایت مشرق نیوز بنده برای شما متأسفم که هر نوع نظری که بر علیه مرحوم فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی علیه) را درج نموده اید و نظر افرادی چون من را اجازه انتشار نمی دهید. این است معنای آزادی بیان؟؟؟!!! با تشکر و به امید عدم حذف این نظر و درج نظری که صبح نوشته بودم.
  • میروسلاوا ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    چطور تا چن وقت پیش ایشون سردار سازندگی بودن ولی الان چون مواضعش با بعضیا یکی نیست اینهمه تهمت و افترا بهش میزنن,هیچکسی معصوم نیست پس بهتره هر کسو میخوایم قضاوت کنیم معدلشو فقط از نظر خودمون حطاب کنیم,نه به دهن اینو و اون که با گوشه و کنایه هم هست نگاه کنیم.......
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ایشان از رافت اسلامی سوء استفاده میکند اگر در فتنه 88 زن وفرزندان ایشان آشکارا با فتنه گران وبهاییا وضد انقلاب آشوب بپا کرده بودند سخت محاکمه شده بودند امروز پدر آنها حرفهای دشمن شاد کن نمی زد.
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    بود گذشت فعلا که خواسته های دشمنان را تکرار میکند
  • 12 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    برخی ایراین ها هم گنج ها در آوردند بیت المال را بالا کشیدند به فتنه 88 کمک کردند حالا هم ساز مخالفت میزنند .دست آویز ضد انقلاب هم شده اند اکثر آنانی که از آن حمایت میکنند دوستدار انقلاب ونظام نیستند فقط در سایه .... پنهان شده اند تابوسیله ایشان به نظام ضربه بزنند
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    یه دعا میکنم نمیتونی آمین نگی و البته اگه مستجاب بشه، دیگه دعای شما بر باد میره؟!!! خدایا به حق آبروی امام زمان(عج) خائنان به نظام و اسلام و امام زمان (عج) رو نیست و نابودشون بگردان! حالا بلند همه بگن:آممممممیییین.
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    البته اشتباهی مثبت دادم؟! شما هم بیا و سوابق اسلامی خودتو با عمر و ابوبکر و عثمان و طلحه و زبیر و... مقایسه کن بعد اظهار نظر بفرما!!!!!
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    من یه دعا میکنم، شما آمین بگو: لعنت خدا و جمیع ملائکه و انبیاءو مرسلین و مومنین و همه مخلوقات در آسمانها و زمین بر خائنان به اسلام ناب و نظام وآرمانهای امام. حالا اگه جرات داری بگو :آمیییییین
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اختلاف را خود هاشمي شروع كرده با سخنراني هاي جديدش
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    سایت مشرق اصلاً به فکر این نباش که هاشمی به سرنوشت منتظری درآید زیرا هاشمی سیاست مدار است و شما متأسفانه به سیاست مداری وی پی نبردی
  • حسن ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    هاشمی ستون نظام است مثل این تازه بدوران رسیده ها نیست اگر این شکنجه که هاشمی شده اینها شده بودند یک ساعت هم دوام نمی آوردند وانقلاب در نطفه خفه شده بود حالا برای ما انقلابی شده اند اگر خدای نکرده جنگی شروع بشه همین بظاهر انقلابیها سوراخ های موش اجاره می کنند.
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    مگر هاشمی چکار کرده
  • ميثم ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    هر كسي جاي آقاي هاشمي بود بعد ازاينكه از رياست مجلس خبرگان كنار گذاشته بود و رد صلاحيت شده بود از سياست خداحافظي ميكرد ... ولي قدرت ... آقاي هاشمي بهتره كه بيشتر به فرزندانش برسه
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    هاشمی زنده است تا نظام زنده است
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    و اگر حمایت نکردند پدرسوخته بازیست !
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    فعلا صحبت از کلاغ و رابطه اش با حاج آقا خاطره است
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حد و حدودشان در فتنه 88 برای همگان بارز بود
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    کدوم گوشه این دنیا ایشان را سیاستمدار برجسته میشناسد ؟
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    فکر میکنم تنها فرزندانش در حدش هستند که در موردش نظر بدن خخخخ
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    خدا هاشمی وزیر بهداشت را حفظ کند که برای نظام زحمت میکشد
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    پیرمرد پر حاشیه !!!
  • مصطفی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    آفرین کلاغ های سیاه > همچنان غار غار کنید.
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    کی گفته ستون نظامه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    الهی امین
  • ناشناس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    سردار اشرافیت !
  • ناشناس ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    مرد سازندگی !!!!!!!!!!
  • ناشناس ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ناشناس 11:11 مردم ایران در دولت کارگزاران سازندگی خیلی سختی کشیدند و مشکلات معیشتی بسیاری داشتن و نرخ تورم 50 درصد بالاترین نرخ تورم بعد از انقلاب مربوط به دوران ایشان است .
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    تو مطمئنی مردم حمایتش میکنند اگر نظر سنجی بگذارند ملت حکم اعدامش رو رای میدن برادر
  • ناشناس ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    بگو چیکار نکرده ؟!!
  • ناشناس ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی با نوشتن نامه بی سلام و السلام به رهبری باعث ایجاد جرقه فتنه 88 شد و فرزندانش هم آتش بیار این شعله شدند و خسارت های بسیاری به جمهوریت و نظام وارد کردند .
  • ناشناس ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    لقب سردار سازندگی !!!را هم دار و دسته خودش بهش دادند و گرنه کدام سازندگی ؟!
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    کلاغ که دست نداره...
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    و منزلشون هم نگفت بریزید تو خیابونا
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    به شکل مناظر زیبا
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    زجر فتنه اکبر زجر فساد مهدی زجر بریزید تو خیابونای عفت زجر هوچی گریای فائزه زجر ....
  • حسن فاضل نجف آبادی ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    بله حجه اللسلام ن ایت الله میشه بپرسم کدام کتاب فقهی رو نوشته که میگید آیت الله (فقط کار سیاسی کرده و بس ))
  • فار ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    ایشون دین زیادی به گردن انقلابیون دارن ...دخل و خرج انقلاب از سرمایه ایشونه ولی ای کاش جلوی بچه هاش رو می تونست بگیره مثل بیشتر مسولای محترم نمی تونه
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ای کاش رفسنجانی یک بار دیگر به فرمایش حضرت امام یک فکری بکند که فرمود : هرگاه دشمنان از شما راضی بودند بدانید که اشکالی در کار شما وجود دارد.ـ بابا مرد خدا چرا خودتو زدی به خواب عمرت داره تمام میشه به زودی با خمینی و بهشتی و شدا روبرو میشی ها ...از ما گفتن . آخه چه فایده داره دنیا شما رو تحسین کنند و همه ثروت عالم را به شما و بچه هات بدهند اما فردای قیامت نتوانی یا اصلا به شما اجازه ندهند به حضور امام و بسیجیانش یرسی .....بجنب مرد خدا شیطان را از خودت دور کن شما راهشو بلدی بسمالله .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس