کد خبر 508657
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

ائتلاف متجاوز عربي به سرکردگي عربستان آتش‌بسي را که قرار بود از 12 نيمه شب گذشته آغاز شود به 12 ظهر امروز (سه‌شنبه) ‌به وقت صنعاء موکول کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سايت شبکه الجزيره، ائتلاف متجاوز عربي در بيانيه‌اي اعلام کرد که عبدربه منصور هادي، رئيس جمهور مستعفي يمن در پيامي به ملک سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان ابلاغ کرده که دولت يمن تصميم گرفته است طرح آتش‌بس هفت روزه خود را از 15 لغايت 21 دسامبر جاري اعلام کند؛ يعني همزمان با مذاکرات گروه‌هاي يمني در ژنو که از امروز آغاز مي‌شود.

در اين بيانيه آمده است: آتش‌بس به طور خود به خود در صورت تعهد طرف مقابل تمديد خواهد شد.

به موجب اين بيانيه، هادي به بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل نيز لزوم در نظر گرفتن تضمين‌هاي کافي از سوي طرف مقابل را به منظور عدم نقض آتش‌بس ابلاغ کرده است. در عين حال بر لزوم اتخاذ گام‌هاي عملي براي تضمين تعهد به آتش‌بس دائمي تاکيد کرده است.

در اين بيانيه آمده است که در پاسخگويي به اين مساله فرماندهي نيروهاي ائتلاف عربي آتش‌بس را به وقت 12 ظهر صنعاء و 9 صبح به وقت گرينويچ امروز اجرا خواهند کرد و اين حق را دارند که به هرگونه نقض آتش‌بس واکنش نشان دهند.

اين درخواست منصور هادي همزمان با توزيع پيش‌نويس نهايي چارچوب رايزني‌هاي يمن توسط ولد الشيخ احمد فرستاده سازمان ملل به يمن در بين گروه‌هاي شرکت‌کننده در نشست ظهر امروز در سوئيس است.

دفتر هادي نيز گفته است که اين تصميم منصور هادي در چارچوب اجراي تعهدات وي به بان کي مون درباره ايجاد فضاي مناسب براي مذاکرات است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس