فرماندهان سعودی درحال بازدید از پایگاه‌های نظامی باب المندب بودند که حمله موشکی ارتش یمن پس از رسیدن آنها به پایگاه نظامی شعب الجن آغاز شد، در حالی که این پایگاه طی ماه‌های گذشته مورد هیچگونه حمله‌ای قرار نگرفته بود.

جزئیات عملیات در پایگاه امن سعودی‌ها که قتلگاه فرماندهان شد/ موشک روسی چگونه معادلات سیاسی و میدانی یمن را تغییر داد +تصاویرگروه بین‌الملل مشرق - ساعاتی پیش از اعلام آتش بس در یمن، رسانه های یمنی از عملیاتی خبر دادند که به اعتقاد صاحبنظران تاثیر بسزایی بر پرونده یمن در دو بُعد میدانی و سیاسی خواهد گذاشت.

ورود «توچکا» به میدان و حمله به مرکز تجمع نظامیان متجاوز

بنابر اعلام رسانه های یمنی، نیروهای این کشور متشکل از ارتش و کمیته های مردمی و رزمندگان جنبش انصار الله، در اولین ساعات بامداد یک شنبه در عملیاتی دقیق و کیفی مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی ضد یمن در منطقه راهبردی «باب المندب»، واقع در استان تعز، در جنوب صنعا، پایتخت یمن را مورد حمله قرار دادند.

حمله موشکی نیروهای یمنی که بیش از 190 کشته میان نظامیان کشورهای عضو ائتلاف سعودی برجا گذاشت
، به گفته سرتیپ «شرف لقمان»، سخنگوی ارتش یمن تنها بر اطلاعات جمع آوری شده تکیه نمی کرد، بلکه حاصل رصد دقیق منطقه از سوی نیروهای تفحص و اطلاعات ارتش یمن بود.

سخنگوی ارتش یمن درباره این عملیات نیروهای یمنی توضیح داد: نیروهای متجاوز در منطقه «شعب الجن» باب المندب پایگاهی نظامی دایر کرده بودند که از آنجا بسیاری از عملیات های نظامی خود علیه مناطق مختلف یمن از جمله دو استان «لحج» و «تعز» را فرماندهی و هدایت می کردند و از این حیث این پایگاه نظامی به چالشی بزرگ پیش روی نیروهای یمنی تبدیل شده بود.

سرتیپ لقمان در ادامه توضیحات خود می افزاید: صرف نظر از هدایت حملات نظامی علیه استان های لحج و تعز از پایگاه نظامی شعب الجن، اطلاعات به دست آمده و رصدهای صورت گرفته توسط یگان تجسس و اطلاعات ارتش یمن بر این نکته تاکید می کرد که این پایگاه به بزرگترین مرکز تجمع و استقرار نظامیان سودانی و سنگالی و مهم تر از آن مزدوران شرکت امنیتی آمریکایی «بلک واتر» تبدیل شده بود، به همین دلیل حمله به پایگاه نظامی شعب الجن اهمیت بسیاری برای نیروهای یمنی داشت.

وی ادامه می دهد: آخرین اطلاعات به دست آمده توسط یگان اطلاعات و تجسس ارتش یمن حکایت از پایگاه نظامی شعب الجن تاکید می کرد که فرماندهان و درجه داران ارشد نیروهای متجاوز بامداد یک شنبه در مرکز فرماندهی عملیات پایگاه شعب الجن نشستی برگزار خواهند کرد تا طی آن آخرین هماهنگی ها برای آغاز عملیات زمینی به سمت مناطق مختلف استان تعز انجام و آخرین دستورات دریافت شود.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد: با اطلاع از برگزاری این نشست تنها یک گزینه پیش روی نیروهای یمنی قرار داشت و آن حمله موشکی به این پایگاه و هدف گرفتن این نشست بود که چنین نیز شد تا در نتیجه موشک باران این پایگاه نظامی ده ها نظامی متجاوز ائتلاف سعودی به هلاکت برسند، در حالی که اغلب آنها از فرماندهان و درجه داران ارشد نیروهای متجاوز بودند.

جزئیات عملیات در پایگاه امن سعودی‌ها که قتلگاه فرماندهان شد/ موشک روسی چگونه معادلات سیاسی و میدانی یمن را تغییر داد +تصاویر
جنازه فرمانده نیروهای متجاوز سعودی به ریاض رسید

مهمترین کشته های عملیات توچکا
در میان کشته های این حمله موشکی نیروهای یمنی که در آن برای اولین بار از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه یمن از موشک روسی «توچکا» استفاده شده بود، سرتیپ ستاد «عبد الله السهیان» فرمانده نیروهای ویژه عربستان سعودی که دو روز پیش در جریان دیدار با «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور فراری یمن از او «مدال شجاعت» دریافت کرده بود، مشاهده می شود.

از دیگر نظامیان و درجه داران ارشد کشته شده در این حمله می توان به سرهنگ ستاد امارات «سلطان محمد بن هویدن الکتبی» و فرمانده کلمبیایی گردان مزدوران بلک واتر به نام «کارل» و «ادگار ماهونی»، یکی از عناصر سازمان ها و دستگاه های امنیتی آمریکا که متهم به دست داشتن در جنایات جنگی و بشری در عراق بودند و بیش از 12 افسر مغربی و ده ها نظامی خارجی اشاره کرد.

جزئیات عملیات در پایگاه امن سعودی‌ها که قتلگاه فرماندهان شد/ موشک روسی چگونه معادلات سیاسی و میدانی یمن را تغییر داد +تصاویر

جزئیات عملیات در پایگاه امن سعودی‌ها که قتلگاه فرماندهان شد/ موشک روسی چگونه معادلات سیاسی و میدانی یمن را تغییر داد +تصاویر
عبد الله السهیان» فرمانده نیروهای ویژه عربستان سعودی

جزئیات عملیات در پایگاه امن سعودی‌ها که قتلگاه فرماندهان شد/ موشک روسی چگونه معادلات سیاسی و میدانی یمن را تغییر داد +تصاویر
تصویری از جنازه فرمانده نیروهای ویژه عربستان

شاهدان چه گفتند
یکی از افسران نیروهای جنوب یمن که از شاهدان این عملیات به شمار می آید، نیز در خصوص این حمله موشکی نیروهای یمنی توضیح داد که فرماندهان نظامی سعودی و اماراتی درحال بازدید گذرا از پایگاه های نظامی باب المندب بودند که حمله موشکی ارتش یمن چند دقیقه پس از رسیدن آنها به پایگاه نظامی شعب الجن آغاز شد، در حالی که این پایگاه طی ماه های گذشته مورد هیچگونه حمله ای قرار نگرفته بود.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی آگاه و نزدیک به نظامیان متجاوز سعودی که از شاهدان این حمله به شمار می آید، نیز توضیح می دهد که السهیان با هدف بازدید از نظامیان سعودی مستقر در جنوب یمن روز جمعه گذشته وارد عدن شد تا صبح شنبه با هادی در کاخ ریاست جمهوری «المعاشیق» دیدار کند.

براساس تدابیر نظامی اتخاذ شده، صبح یک شنبه یک نیروی نظامی اماراتی با چند دستگاه زره پوش از پایگاه نظامی اماراتی ها در عدن خارج شد و راه باب المندب را پیش گرفت.

این نیروی اماراتی ساعت 12 ظهر یک شنبه به پایگاه نظامی شعب الجن در باب المندب رسید و با فرماندهان ارشد کشورهای عضو ائتلاف سعودی دیدار کرد تا شبانگاه مورد حمله موشکی ارتش یمن قرار گیرد.

شاهدان تاکید می کنند، در پی این حمله تعدادی از خودروهای نظامی و زره پوش های وابسته به کشورهای عضو ائتلاف سعودی به سرعت از بیم حملات بعدی نیروهای یمنی منطقه را ترک کردند و چنان برای فرار شتاب زده بودند که موجب بروز تصادف بین آنها شد.

این درحالی است که مجروحان این حمله موشکی نیز از طریق دریا و با قایق به نقاط دیگر و برخی نیز به بیمارستان «راس العاره» منتقل شدند.
خبرهای رسیده از منطقه باب المندب نیز تاکید می کند که عربستان سعودی 5 بالگرد را برای انتقال اجساد کشته های این عملیات به کشور اتیوپی به منطقه باب المندب اعزام کرد.

جزئیات عملیات در پایگاه امن سعودی‌ها که قتلگاه فرماندهان شد/ موشک روسی چگونه معادلات سیاسی و میدانی یمن را تغییر داد +تصاویر
پایگاه نظامی شعب الجن

جدیدترین آمار کشته های عملیات
جدیدترین آمارهای ارائه شده از کشته های این حمله موشکی به شرح زیر است:
- فرمانده نیروهای ویژه عربستان سعودی
- فرمانده نظامیان اماراتی
- فرمانده نظامیان سودانی
- 37 افسر و نظامی سعودی
- 34 افسر و نظامی اماراتی
- 26 افسر و نظامی سودانی
- 18 نظامی وابسته به بلک واتر
- 54 نظامی از تابعیت های مختلف

حقایقی که عملیات توچکا برملا کرد

این عملیات که تا حدود زیادی تداعی کننده عملیات نظامی انصار الله علیه یکی از پایگاه های نظامی ائتلاف سعودی در استان مأرب و کشته شدن 42 نظامی اماراتی بود، حقایق بسیاری را در عرصه میدانی یمن به اثبات رساند، از جمله وجود برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای این عملیات که به اطلاعات دقیق و مستندی تکیه می کرد که در آن تمام اهداف به دقت شناسایی و هویت آنها مشخص شده بود.

همچنین این عملیات بار دیگر میزان قدرت و توانمندی نیروهای یمنی از جمله ارتش یمن و جنبش انصار الله در وارد آوردن ضربات دقیق و مهلک به متجاوزان را نمایان ساخت.


از سوی دیگر، نیروهای شناسایی و تجسس ارتش یمن به تنهایی و بدون پشتیبانی طرف های محلی و بومی و حمایت لجستیکی آنها نمی توانست، در عملیات رصد و جمع آوری از منطقه موفق باشد و این نشان از گستره نفوذ ارتش یمن و جنبش انصار الله در مناطق مختلف این کشور و حمایت مردم یمن از آنها دارد.

جزئیات عملیات در پایگاه امن سعودی‌ها که قتلگاه فرماندهان شد/ موشک روسی چگونه معادلات سیاسی و میدانی یمن را تغییر داد +تصاویر
 جسد سوخته فرمانده کماندوی سعودی مستقر در عدن

شناسایی یک صهیونیست در میان کشته های عملیات توچکا

تازه ترین خبرهای منتشر شده درباره حمله موشکی نیروهای یمنی علیه پایگاه نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در باب المندب از شناسایی یک نظامی صهیونیست در میان کشته های این عملیات حکایت دارد.

یک منبع نظامی یمنی در گفتگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبا» تاکید کرد که در میان کشته های عملیات باب المندب جسد یک مزدور اسرائیلی روسی تبار وابسته به شرکت امنیتی بلک واتر به نام «موشیه کاپروف» شناسایی شد.

این منبع آگاه یمنی تصریح کرد: شناسایی این نظامی صهیونیست در میان مزدوران به خدمت گرفته شده توسط عربستان سعودی در تجاوز علیه یمن بیانگر ارتباط تنگاتنگ رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی و شریک بودن آنها در تجاوز علیه یمن است.

بازتاب عملیات توچکا در رسانه ها

حمله موشکی نیروی ارتش یمن و جنبش انصار الله که به عملیات «توچکا» معروف شده، بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشت و تمام این رسانه ها اتفاق نظر داشتند که این عملیات ضربه نظامی بزرگ و کمر شکنی برای ائتلاف سعودی بود و آن را به فرو رفتن بیش از پیش عربستان در باتلاق یمن تشبیه و پیش بینی کردند، این حمله موشکی در کنار توافق آتش بس به ماجرا جویی سعودی ها در یمن پایان خواهد داد.

از سوی دیگر، مطبوعات عربی از شکست ائتلاف سعودی در تحقق اهداف مورد نظر در یمن، پس از نابودی و تخریب هدفمند این کشور سخن گفتند و رسانه های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی از جمله خبرگزاری رسمی امارات به عملیات دقیق و کیفی نیروهای یمنی در باب المندب و کشته شدن درجه داران ارشد خود در این عملیات اذعان کردند.

جزئیات عملیات در پایگاه امن سعودی‌ها که قتلگاه فرماندهان شد/ موشک روسی چگونه معادلات سیاسی و میدانی یمن را تغییر داد +تصاویر

ناآرامی در ریاض
از سوی دیگر و درپی خسارات سنگین و شکست های فضاحت بار عربستان سعودی و هم پیمانانش در یمن، منابع آگاه افشا کردند که مذاکرات و تبادل نظرهای سری بین برخی از طرف های خاندان سعودی و غربی جریان دارد که در اقدامی شبیه به کودتای نظامی «سلمان بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان»، فرزند وی و وزیر دفاع و جانشین ولی عهد عربستان را از قدرت برکنار کند.

به گفته این منابع در صورت اجرای این کودتا شاهزاده «متعب بن عبد العزیز» جانشین ملک سلمان خواهد شد و به همین دلیل هم اکنون جناح های هوادار و حامی شاهزاده متعب و شاهزاده «محمد بن نایف»، ولی عهد سعودی در آماده باش کامل به سر می برند.

شاهزاده متعب و شاهزاده محمد بن نایف از جمله جناح های خاندان سعودی هستند که با تجاوز نظامی به یمن مخالف و خواهان توسعه و گسترش مناسبات ریاض در تمام سطوح و زمینه ها با کشورهای منطقه، از جمله کشورهای عربی هستند.

اگرچه منابع مذکور خاطر نشان می کنند که واشنگتن و تل آویو درباره شخصیتی که در صورت برکناری ملک سلمان از قدرت، بر تخت سلطنت در کشور عربستان تکیه برند، اختلاف نظر دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دمشون گرم
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خیلی عالی بود این خبر خوشحال شدم که این خونخوارها در آتش سوختند و به جهنم روانه شدند
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    حسابی ذغال شده.
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    الحمدلله
  • محمد رضا ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    واشنگتن و تل آویو درباره شخصیتی که در صورت برکناری ملک سلمان از قدرت، بر تخت سلطنت در کشور عربستان تکیه برند، اختلاف نظر دارند. یعنی ننگ بزرگ تر از این برای ملتی میشه تصور کرد؟حاکمان سرزمینی توسط دشمنان اون سرزمین انتخاب بشن.
  • ساوری ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اصلا صحت ندارد با این چرند ها و دروغ تا کی خدا هست و خودش احکم الحاکمین دروغ بسه شرم داره به خدا فردا در ان جهان قیامت باید جواب داد ای انسان
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مث سگگگگگگگگگگگگ جزغاله شده
  • محمد رضا ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    حالا به کجای شما برخورده . خیلی سوختی اونهم چه سوختنی .
  • فلانی ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    نمردیم و سعودی کباب شده رو دیدیدم !!!
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    در صورت عدم پذیرش آتش بس از سوی سعودی ها و وابسته های آنها، که پیش بینی هم میشود، ارتش یمن و انصارالله باید موضع هجومی پیش بگیرد و استانهای جیزان و... را تصرف کنند. همچنین باید پایتخت عربستان یعنی ریاض و شهر جده را با موشکهای بالستیک موسادان که کلاهک های جنگی پنج هزار کیلوگرمی دارند، مورد هدف قرار بدهند. در ضمن، مشرق جان، تازگی ها خیلی کم کار شدی. از این دست گزارش ها چرا کار نمیکنی؟
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دست بچه شیعه ها درد نکنه بلک واتر تا حالا یکجا این همه کشته نداده بود
  • ناشناس ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    شما زیاد الجزیره نگاه میکنی....
  • عرفان ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    فرماندهانی که پشت میز مینشینن و دستور حمله هوایی به زن و بچه بی گناه رو میدن فکر نمیکنند که روزی زن و بچه خودشون بی پدر خواهند شد!
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا هست ؟ واقعا"؟ تو اعتقاد داری به خدا؟! واقعا" منظورت از خدا همان خدای محمد(ص) است؟ یا ....
  • حاج حسین از تبریز ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا جای حق نشسته هیچ وقت اشتباه نمیکند ..این بشر که اشتباه میکند ..نعمت های فراوان خداوند متعال برای بعضی ها زیاد است این ال سعود از زیادی نعمت های پروردکار شکم شان پر شده دارند بشریت را نابود میکنند خدا جزاشون داره بهشون میده اه کودکان وبی پناهان دامنشان را کرفته و محکوم به نابودی هستند ..انشااله
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    تو خوبی
  • مهدی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا دلم یک ذره خنک شد. دیدم که به جهنم واصل شدند.
  • امیین ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    روش سوخته توش هنوز خامه ، گوشت سگ دیر پزه
  • عبرتی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ای صاحبان بصیرت عبرت بگیرید
  • امیر ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    حالا گریه جرا میکنی؟
  • ali ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این بلک قاطری ها خوب سرویس شدند خخخخخخخخخخخ
  • پسر ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آتش جهنم داغتر شد لعنت خداوند بر وهابیون و آل نحوس نجوس وحوش
  • amir ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثين
  • مهدی مرادیفر ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ایکاش انجا بودم ومقداری زغال سعودی برای قلیانم بر میداشتم !!!!!!!
  • اصلاحات ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    وسیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون از خبر آزادی رای آوردن روحانی انقدر خوشحال نشدم که ازین خبر شما . عالی بود . ماشالله . یعنی قسم می خورم اگر این پوشش خبری از جبهه مقاومت نبودد هزار سال حاضر نبودم به پایگاه مشرق نیوز با اون مقالات و موضع گیری ها و سم پراکنی های سخیف سر بزنم . ولی اخبار مقاومت به قدری برام می ارزه که می گم عیب نداره هر گل یه خاری داره . در ثانی جلوی دشمن خارجی که موضع مون با شما یکسانه . هیچوقت جلوی بیگانه اختلافی با هم نداریم .
  • علی ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    محمد رضا بوی سوخته میدی نکنه از آشناهات اونجا بودن انشااله هرچه سریع تر امثال شما و سعودی ها همینجوری بسوزن
  • 313 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اقاى ساورى درباره كدام خدا حرف مى زنيد خداى وهابيان كه به قول خودشان هر بنجشنبه به زمين مى اىد يا خداى عالم هستى
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خفه شو
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    نوش جان
  • ناشناس ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    جمش کن اصلاخات..تا دیروز که شعارتون نه غزه نه لبنان بود کی شدین حامی مقاومت..بعدشم اون نشریه های مسخرتون یه گزارش از شهادت شیعیان نیجریه ای کار کرده که غلطکاری میکنی..من اصولگرا نیستم ولی از اصلاحات متنفرم..با بعضی دیدگاههای مشرق هم موافق نیستم ولی اولین پیجی که من باز میکنم مشرق هست و بعد پیجهای گیم و....بعدشم سخیف خودتی.مشرق که نمیاد بی ادبی کنه ولی من که هستم جوابتو بدم.بعدشم شما با بیگانه هستید نه بر ضد اون این مدت که من فهمیدم و خیلی اختلاف داریم شما دوستدار بیگانه ای مثل امریکا هستید ما دشمنش و این تناقصات با هم جمع نمیشه..دیگه هم بخاطر خبر از جبهه مقاومت نیا اینجا که مجبور باشی تو بی بی سی هم این خبرارو میگن و تحلیلاشونم بیشتر میپسندین شما..
  • محمد انور عالمی ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    به حول و قوه الهی سر زمین مقدس مکه و مدینه از دست وهابیون نجس آزاد خواهد شد، یمن سرزمین مالک اشتر امیر المومنین ع درس به هابیت خواهند داد که تا ابد فرموش نکنند
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    پروردگارا نشاط ملت یمن در مبارزه با کفر را روز افزون کن.
  • علیرضا اهواز ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اصلاحات جان برو ببین کجای کار رسانه های شما و جریانتون میلنگه که درباره جبهه مقاومت کار رسانه ای نمی کنن و فقط به سم پراکنی و مقالات سخیف میپردازن!
  • سعید ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ای جانم
  • salar ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    به راستی انتقام خدا بسیار وحشتناک و رعد آسا خواهد بود واقعا که چه خشم شبی زدن به مزدوران ال سقوط دست رزمندگان یمنی میبوسم دست ملک پوتین میبوسم بفرس یه 200 300 تایی افسر دیگه تا پودرشون کنن بچه ها متشکریم
  • ایمان ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ضرب شصت فقط 3 تا توشکا بود حا لا بهتره که صهیونیست ها و نوکرانی که در منطقه دارن ماستاشونو کیسه کنن چون در برابر موشکهای نقطه زن ایران هیچ پناهگاهی براشون نیست.
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ببینم این موشک توچکا بوده یا بمب اتم خالی بند
  • هادى ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا را شكر انشاا.. نابودى ال سعود نزديك است. ما دست بوس رزمنده هاى يمنى هستيم و اميدوارم روزى بيايد كه دو شادوش برادران يمنى با ال سعود بجنگيم. انشاا..
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    شما همونا نبودین که اسراییل گفت اینا پیاده نظام های ما هستن،باید ازشون حمایت کنیم،شما رو چه به جبهه مقاومت،شما غیر از لبخند زدن و دست دادن و زانو زدن کار دیگه ای هم بلدین..... میزان رهبریه،رهبری گفت فتنه و لذا شما هم فتنه گر هستید و دار ودسته مشرق تو هیچ موضعی موضعش با شما یکسان نیست.
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    محمدرضا اصلا میدونی از کلمه سوختن کجا باید استفاده کنی؟!!! البته اینو بگم که خون دل خوردن به خاطر حمایت از مظلوم خیلی خوبه اما اگر دلت به حال بچه کش ها بسوزه وای به حالت.
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دادن نسبت سگ به این ملعون توهین به سگ به حساب میاد.
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دلم میخواد یه روز خبر بزنین تموم این اشغالا با هزاران موشک جزغاله شدن
  • یاسین ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مکرو و مکرالله ان الله خیرالماکرین. به جهنم خوش رفتی
  • محمدرضا ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    احسنتتت !
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    دلم لک زده برا پرتاب چند موشک تو ریاض ، آخه شغل من تجارت پوشکه مطمئنا با این کار پوشک تو عربستان نایاب می شه اونوقت کار و بار من سکه می شه !!!!!!!!!
  • سید دکتر محمود ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    شیعیان زیدی البته
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    مستند این ادعا تون رو میگید کجا اومده؟
  • اشکان محمدی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام علیکم درود وسلام بر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای.احسنت بر مبارزان یمنی که شغال صفتان سعودی را که دشمن اهل تشیع و انسانیت هستند به هلاکت رسانده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس