کد خبر 508453
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که نشست دوجانبه میان رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه که برای روز 15 دسامبر (24 آذر) در سنت پترزبورگ برنامه ریزی شده بود، انجام نخواهد شد.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: نشست سران روسیه و ترکیه فردا (سه شنبه) در سن پترزبورگ برگزار نخواهد شد و هیچ برنامه ریزی در مورد برگزاری این اجلاس صورت نمی گیرد.

پیش تر قرار بود که رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه روز 15 دسامبر در سن پترزبورگ دیدار کنند. این دیدار در حاشیه نشست شورای عالی همکاری های روسیه و ترکیه برنامه ریزی شده بود و پوتین و اردوغان در باره برگزاری آن در دیدار خود در حاشیه اجلاس جی 20 در آنتالیا به توافق رسیده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از استانبول، منابع نزدیک به ریاست جمهوری ترکیه نیز گفتند که نشست دو جانبه بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که قرار بود 15 دسامبر (فردا سه شنبه ) در روسیه برگزار شود، لغو شده است.

به گزارش پایگاه خبری دوغان، منابع ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند که شرایط فعلی برای برگزاری این نشست مناسب نبوده و برگزاری آن ممکن نیست.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی هواپیمای روسی سوخو-24 که روز 24 ماه نوامبر توسط یک جنگنده اف-16 ترکیه در حریم هوایی سوریه سرنگون شد تیره شده است.

مقامهای روس اعلام کرده اند که فقط در صورت عذرخواهی رسمی ترکیه، مجازات عاملان سرنگونی هواپیمای روسی و پرداخت غرامت به مسکو حاضر به ازسرگیری همکاری ها با انکارا هستند.

ترکیه این درخواست ها را رد و اردوغان اعلام کرده است که هواپیمای ترکیه از حریم هوایی این کشور دفاع کرده و کشورش از روسیه عذرخواهی نخواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین روز گذشته به وابسته نظامی ترکیه در مسکو در مورد عواقب منفی احتمالی «اقدامات بی ملاحظه» آنکارا در قبال نیروهای مسلح روسیه هشدار داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: به این وابسته نظامی ترکیه در مورد عواقب منفی احتمالی اقدامات بی ملاحظه آنکارا در قبال نیروهای مسلح روسیه هشدار داده شد.

این وزارتخانه روسیه اعلام کرد که وابسته نظامی ترکیه در جریان نگرانی شدید اقدامات تحریک آمیز ترکیه قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس