روسای جمهوری روسیه و ترکیه سه‌شنبه شب تلفنی در مورد موضوعات مختلف از جمله بحران سوریه و عملیات آزادسازی موصل صحبت کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه روند تماس‌های دیپلماتیک مکرر مقامات روسیه و ترکیه‌ای، روز سه‌شنبه روسای جمهوری دو کشور بار دیگر تلفنی صحبت کردند.

بنا بر اعلام کرملین، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» علاوه بر صحبت در مورد مسائل دوجانبه، در رابطه با مسائل منطقه‌ای از جمله وضعیت سوریه و عراق صحبت کرده‌اند.

در بخشی از بیانیه مسکو آمده است: «طرف روسی بر اهمیت جداسازی موثر گروه‌های معارض "میانه‌رو" از شبه‌نظامیان جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با آن، تأکید کرد.»

جدا کردن گروه‌های معارض از جبهه النصره در حلب، یکی از تعهدات آمریکا در توافقی بود که ماه گذشته به دست آمد. عدم اجرای این تعهد و نقض مکرر آتش‌بس، نهایتا منجر به شکست آن توافق شد.

ترکیه که از ابتدای بحران سوریه از حامیان معارضین بوده، بالاخره هفته گذشته بعد از دیداری که در شهر لوزان سوئیس با حضور وزیران خارجه آمریکا، روسیه و چند کشور خاورمیانه‌ای از جمله ایران برگزار شد، اعلام کرد که این گروه‌ها باید از النصره جدا شوند.

بنا بر اعلام کرملین، پوتین و اردوغان در تماس روز سه‌شنبه در مورد عملیات ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل هم صحبت کرده‌اند.

روابط ترکیه و روسیه که پارسال با ساقط شدن یک جنگنده روس توسط هواپیماهای ترکیه‌ای به پائین‌ترین سطح رسید، در ماه‌های اخیر با عذرخواهی اردوغان به سرعت ارتقا پیدا کرده و اخیرا سران دو کشور تقریبا هر هفته با هم تماس تلفنی دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس