فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در صورت توافق مسئولان عالی دو کشور، در حوزه مقابله مشترک با دزدان دریایی خلیج عدن همکاری میان ایران و چین صورت خواهد گرفت.

 به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در حاشیه دیدار با هیات نظامی کشور چین که در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار راجع به مواردی که در سفر سال گذشته به چین مطرح شد صحبت کردیم و برخی هماهنگی ها با توجه به نیازهای حضور در آبهای آزاد صورت خواهد گرفت.

وی درخصوص آمادگی طرفین برای همکاری در حوزه های آموزشی نیز اظهار داشت: ما آماده انتقال تجربیات خود به طرف چینی هستیم و نیز آماده ایم تا دوره های آموزشی در ایران و چین برگزار شود.

سیاری خاطرنشان کرد: همکاری مشترک در حوزه تعمیرات شناورهای سطحی و زیر سطحی، آمادگی برای تبادل اطلاعات درحوزه خلیج عدن، اقیانوس هند و تنگه باب المندب، برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات و برنامه بازدید ناوگروه‌ها از بنادر هم از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

وی افزود: در صورت توافق مسئولان عالی دو کشور، در حوزه مقابله مشترک با دزدان دریایی خلیج عدن نیز همکاری میان ایران و چین صورت خواهد گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس