فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدف ما از برقراری اینگونه روابط و تعاملات صرفا تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز از دیگر کشورها نیست، تاکید کرد: ما در راستای بومی سازی تجهیزات در داخل کشور گام برمی‌داریم و در این رابطه از دانش علمی و فنی دیگر کشورها نیز استفاده می‌کنیم.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت دریا در توسعه مناسبات نظامی، سیاسی و فرهنگی میان کشورها اظهار داشت: به مناسبت گرامی‌داشت 7 آذر روز نیروی دریایی، در هفته جاری پذیرای نمایندگان نظامی 40 کشور بودیم.

وی با بیان اینکه اینگونه تعاملات در سطح نظامیان موجب ارتقاء و توسعه روابط دیپلماتیک به‌ویژه در حوزه دریا می‌شود، افزود: نیروی دریایی با بسیاری از کشورها مراوده داشته و این تعاملات و دید و بازدیدها قطعا با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی صورت می‌گیرد.

دریادار سیاری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما ملتی صلح‌طلب هستیم، گفت: ناوگروه‌های ما در طول رفت و آمدهای خود در آب‌های آزاد، ضمن تامین امنیت لازم در خطوط مواصلاتی و مبارزه با تروریسم دریایی به کشورهای هم‌پیمان سفر کرده و ضمن ابلاغ پیام صلح و دوستی، خط مشی‌های راهبردی مشترک را در تامین امنیت در عرصه دریاها مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اعلام این خبر که هفته آینده پذیرای هیئت عالی‌رتبه نظامی از کشور چین هستیم و هفته بعد از آن نیز با هیئت عالی‌رتبه هندوستان در تهران ملاقات خواهیم کرد، افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی به دنبال گسترش مناسبات نظامی-امنیتی و تحکیم روابط در عرصه آب‌های آزاد، ماموریت خود را انجام می‌دهد و در این رابطه تاکنون همکاری‌های لازم را با تکیه بر اهداف و منافع مشترک با دیگر کشورها داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدف ما از برقراری اینگونه روابط و تعاملات صرفا تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز از دیگر کشورها نیست، تاکید کرد: ما در راستای بومی سازی تجهیزات در داخل کشور گام برمی‌داریم و در این رابطه از دانش علمی و فنی دیگر کشورها نیز استفاده می‌کنیم.

وی در این رابطه افزود: نیروی دریایی تا به امروز با تکیه بر دانش متخصصان خود موفقیت‌های زیادی را در عرصه ساخت و تولید بومی ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، زیردریایی‌ها و... به‌دست آورده است؛ بنابراین ارتباط با دیگر کشورها تنها به‌منظور تامین تجهیزات نیست، بلکه در جهت توسعه روابط دیپلماتیک، توسعه علم و دانش، بهره‌گیری از دانش بومی آنها با تبادل استاد و دانشجو، و همکاری در برقراری امنیت به‌ویژه تامین امنیت در شمال اقیانوس هند است؛ که از نظر اقتصادی مهمترین منطقه استراتژیک دنیا محسوب می شود و در بحث مقابله با ناامنی و تروریسم دریایی نسبت به دیگر مناطق در اولویت قرار دارد.

دریادار سیاری افزود: یکی دیگر از اهداف ما در برقراری اینگونه روابط ارتقای توان رزمی فی مابین است؛ که این مسئله در رزمایش‌ها و تمرینات مشترکی که در طول سال با دیگر کشورها انجام می‌دهیم تجلی می‌یابد.

وی در پایان از اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات در اوایل ماه آینده با کشور عمان خبر داد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس