کد خبر 519466
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در پنجمین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در بنگلادش راهی این کشور شد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در پنجمین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در بنگلادش راهی این کشور شد.

این همایش دو سالانه به مدت 3 روز با حضور کشورهای حاشیه اقیانوس هند همچنین کشورهایی از قاره آمریکا، اروپا و شرق آسیا به عنوان ناظر حضور دارند و علاوه بر فرماندهان نیروهای دریایی، صاحبنظران مسائل دریا و دانشگاهیان از 30 تا 40 کشور دنیا با هدف تعامل و بررسی مسائل مورد علاقه تشکیل می شود.

در این همایش قرار است در خصوص معضل دزدی های دریایی در باب المندب، خلیج عدن و در تنگه مالاکا بین کشورهای مالزی و اندونزی، محیط زیست، امدادرسانی به کشتی ها، حضور نیروهای دریایی در حاشیه اقیانوس هند و مسائل زیست محیطی بحث و تبادل نظر شود.

هیات ایرانی علاوه بر حضور در این اجلاس، توانمندی های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و نیز تجربیات فنی- مهندسی، همکاری های آموزشی، تعمیر و نگهداری، دانش و یگان های سطحی و زیرسطحی را به شرکت کنندگان معرفی خواهد کرد و 12 دیدار نیز برای فرمانده نیروی درایی ارتش در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، ایران در سال 2018 میزبان این اجلاس خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس