جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش از ساخت ناوشکن‌های سنگین‌تر، مجهزتر و با تکنیک روز برای حضور گسترده در آب‌های بین‌المللی در این نیرو خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار غلامرضا خادم‌ بیغم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم دانش‌آموختگی دوره 185 شهید زارع نعمتی در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا اظهار کرد: دانش‌آموختگان مذکور به بدنه نیروی دریایی ارتش اضافه شدند و به مناطق و پایگاه‌های این نیرو اعزام می‌شوند.

وی یکی از ماموریت‌های مهم نیروی دریایی ارتش را پاسداری از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در آب‌های سرزمینی و حتی آب‌های بین‌المللی عنوان کرد و افزود: اگر در دفاع مقدس توانستیم وظیفه مذکور را به نحو مطلوب در آب‌های سرزمینی انجام دهیم، امروز با گسترش منافع جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی ما را بر آن داشت در ادامه ماموریت خود همراه با آنها برای حفاظت از این منافع در آب‌های آزاد حضور پیدا کنیم.

*اعزام 39 ناوگروه به آب‌های بین‌المللی

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه سی‌ونهمین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران به آب‌های بین‌المللی اعزام شده است، تصریح کرد: ناوگروه مذکور از بندر دارالسلام در کشور تانزانیا بازدید کرده است.

خادم‌بیغم، بازدید ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بنادر کشورهای مختلف را از برنامه‌های این نیرو در راستای توسعه دیپلماسی خارجی کشور خواند و بیان کرد: یکی از مسئولیت‌های نیروی دریایی ارتش به عنوان نیروی راهبردی حضور در آب‌های بین‌المللی و ایجاد روابط و توسعه سیاسی به منظور کمک به دیپلماسی خارجی کشور است.

وی ماموریت اصلی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را پاسداری از منافع کشور و اسکورت کشتی‌ها عنوان کرد و گفت: تاکنون تعداد بسیاری از کشتی‌ها را توانستیم در آب‌های بین‌المللی اسکورت کنیم و از منطقه پر خطر عبور دهیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه دزدان دریایی موجب ناامن و پر خطر کردن مناطق مختلف شدند، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور مستقل در مناطق پر خطر حضور دارد و در کنار ما نیروی دریایی 27 کشور دیگر باهمدیگر فعالیت می‌کنند.

خادم‌بیغم از حضور مستمر ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا زمان وجود خطر در دریاهای آزاد خبر داد و یادآور شد: ناوگروه‌های بعدی به مناطق پر خطر اعزام می‌شود و این روند به طور مداوم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توسعه تجهیزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های این نیرو است، اظهار کرد: حضور در آب‌های بین‌المللی نیازمند تجهیزات بهتر و کامل‌تر است ضمن اینکه باید دانش بهتری داشته باشیم.

*تغییر در آموزش دانشگاهی و آموزشگاهی نیروی دریایی

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایجاد تغییراتی در آموزش مقاطع مختلف دانشگاهی و آموزشگاهی در این نیرو اشاره کرد و افزود: تغییر در آموزش‌ها مبتنی بر اقدام‌هایی که می‌خواهیم انجام دهیم انجام می‌شود و نیروها را آماده ماموریت می‌کنیم.

خادم‌بیغم با تاکید براینکه حضور در آب‌های آزاد و اقیانو‌س‌ها نیاز به دانش بالاتر و تجهیزات بهتری دارد، بیان کرد: ساخت تجهیزات مذکور در جهاد سازندگی و مراکز فنی نیروی دریایی ارتش با کمک دانشی که در کشور وجود دارد در حال انجام است.

وی بهره‌گیری از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حتی بخش خصوصی به‌ویژه صنایع وزارت دفاع در ساخت تجهیزات دریایی را مهم خواند و تصریح کرد: ساخت ناوشکن‌های سنگین‌تر، مجهزتر و با تکنیک روز برای عمل کردن در فضای بین‌المللی حائز اهمیت است و نباید جلوی دیگر کشورها کم بیاوریم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش متذکر شد: نیاز است دانش و تجربه خود را مناسب با فضای بین‌المللی ارتقأ داده و بتوانیم ماموریت‌ها را به نحو مطلوب انجام دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس