گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلستان با تمرکز بر رویکردهای مشابه دو کشور در مقابله با داعش وحضور کارشناسان انگلیسی در رمزگشایی جعبه سیاه جنگنده روسی ساقط شده از سوی ترکیه، انجام شد.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز چهارشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان در مکالمه ای تلفنی به رویکردهای مشابه دو کشور در قبال تهدیدهای برخاسته از داعش و دیگر گروه های تروریستی فعال در منطقه اذعان کردند.

بنا بر اعلام کرملین، این مکالمه تلفنی به درخواست نخست وزیر انگلستان انجام شده و در جریان آن طرفین درباره برقراری امنیت در خاورمیانه به ویژه در چارچوب تلاش هایی که برای بازگرداندن آرامش به سوریه انجام می شود، صحبت کردند و با توجه به رویکرد مشابه در مواجهه با تروریسم بر لزوم مذاکره در باب همکاری های دوجانبه بین ساختارهای دولتی مختلف تاکید کردند.

در این میان، کامرون در واکنش  به حادثه سقوط جنگنده سخو – ۲۴ روسیه به دست نیروهای ترکیه مراتب همدردی خود را ابراز داشت.

دیروز سه شنبه، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه جعبه سیاه جنگنده ساقط شده از سوی نیروی هوایی ترکیه را به پوتین تحویل داد و وی هم دستور داد که این جعبه تنها در حضور کارشناسان بین المللی باز شود.

در جریان مکالمه با کامرون، پوتین تمایل خود را برای حضور  کارشناسان انگلیسی در تیم رمزگشایی جعبه سیاه جنگنده روسی اعلام کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس