رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اراده این کشور بر مبارزه با تروریسم، بار دیگر به انتقاد شدید از ترکیه پرداخته و ساقط کردن جنگنده روس در آسمان سوریه را «خنجر زدن خائنانه از پشت» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در دیدار با وزیر دفاع این کشور بار دیگر بر عزم مسکو بر مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه، وی که در این نشست در مورد استقرار زیردریایی اتمی این کشور در مدیترانه صحبت می‌کرد، گفت: «در ارتباط با زیردریایی، ما باید هرآنچه در میدان نبرد رخ می‌دهد و نحوه عملکرد تسلیحات را بررسی کنیم. هم موشک‌های "کالیبر" و هم موشک های "خا 101" عملکرد خوبی داشته‌اند. داریم می‌بینیم که این‌ها تسلیحات مدرن، جدید، موثر و با دقت بالایی هستند که می‌توانند هم کلاهک متعارف و هم کلاهک‌های مخصوص هسته‌ای حمل کنند.»

پوتین ادامه داد: «طبیعتا ما در نبرد با تروریست‌ها نیازی به این کار نداریم و امیدوارم که هرگز هم نیازی به این کار نباشد. اما به طور کلی، این مسئله نشانگر پیشرفت قابل توجه ما در زمینه ارتقا تسلیحات و تجهیزاتی است که به ارتش و نیروی دریایی روسیه ارائه می‌شود.»

 امیدوارم نیازی به استفاده از توان اتمی نباشد/فکر نمی‌کردیم ترکیه اینطور خائنانه از پشت به ما خنجر بزند

وی در این نشست همچنین در مورد جعبه سیاه جنگنده ساقط شده این کشور توسط ترکیه هم صحبت کرده و از سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه خواست بازگشایی و بررسی آن با حضور کارشناسان خارجی انجام شود. 

پوتین با این حال گفت: «قطعا ما باید در جریان این اطلاعات قرار گیریم، اما فارغ از اطلاعاتی که به دست می‌آوریم، موضع ما در قبال آنچه مقامات ترکیه‌ای انجام دادند، تغییری نخواهد کرد. باز هم می‌گویم، ما با ترکیه نه فقط مانند یک ملت دوست، بلکه به عنوان متحدی در مبارزه با تروریسم رفتار کردیم و هیچ کس انتظار نداشت که اینطور خائنانه از پشت خنجر بخوریم.»

وی ادامه داد: «اما ما خودمان قطعا باید به طور کامل در جریان آنچه رخ داده قرار بگیریم. به همین جهت باید همراه با کارشناسان بین‌المللی، بسیار با دقت و حرفه‌ای با این وسیله (جعبه سیاه) برخورد شود. شما باید هرکسی را که می‌خواهد در این فرآیند مشارکت داشته باشد، دعوت کنید.»

امیدوارم نیازی به استفاده از توان اتمی نباشد/فکر نمی‌کردیم ترکیه اینطور خائنانه از پشت به ما خنجر بزند

 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین از نیروهای ویژه روسیه و سوریه که منطقه را جست‌وجو کرده و جعبه سیاه را یافته‌اند، قدردانی کرد.

در این نشست، پیش از پوتین شایگو به بیان توضیحاتی در مورد نحوه یافتن جعبه سیاه پرداخت. وی در این مورد گفت: «نیروهای نظامی سوریه منطقه را جست‌وجو کردند و محل سقوط را یافتند. آن راهزن‌ها (تروریست) آنقدر برای فرار عجله داشتند که نتوانستند هیچ چیزی از هواپیما را با خود ببرند، به همین دلیل ما توانستیم سیستم ضبط جنگنده را بیابیم.»

او در ارتباط با شلیک موشک از زیردریایی این کشور به سمت مواضع تروریست‌ها هم به پوتین گفت: «زیردریایی شلیک‌هایی از زیر آب انجام داد، چراکه شما در ماه می به ما دستور دادید که تسلیحات جدید خود را در تمام محیط‌هایی که امکان‌پذیر است، چه در هوا و چه در آب، تست کنیم. ما از ناوگان خزر و از روی آب شلیک انجام دادیم. حالا هم شلیک‌هایی واقعی از مدیترانه به سمت اهداف واقعی انجام داده‌ایم.»

امیدوارم نیازی به استفاده از توان اتمی نباشد/فکر نمی‌کردیم ترکیه اینطور خائنانه از پشت به ما خنجر بزند

 وی افزود: «ما پیش از انجام شلیک‌ها به همکاران اسرائیلی و آمریکایی خود هشدار دادیم و امروز هم این شلیک‌ها را انجام می‌دهیم. این زیردریایی پیش از این از دریاهای شمال و ناوگان شمالی شلیک‌های سطحی انجام داده بود.»

روسیه از روز 30 سپتامبر به درخواست دولت سوریه عملیات هوایی در این کشور را آغاز کرده و تاکنون بیش از 2000 بار مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ناشناس ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    برادر پوتین بزن با بمب اتم ترکیه خائن و داعش رو در سوریه نابود کن .
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ببینید برای یک هواپیما و یک کته چطور مقتدر برخورد می کنه ... اون وقت ما در منا 500 کشته دادیم و فقط فقط خندیدیم ...
  • حسین ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    آمریکایی‌‌های بی‌ شرف این همه بحث حقوق بشر و حمایت از بی‌ گناهان را میکنند ، خوب تا حالا روسیه که این همه ازش بد میگید در بد‌ترین شرایط حتی یک بار از سلاح اتمی یا شیمیایی استفاده کرده؟ کی‌ در هیروشیما و ناکازاکی زن ، مرد، پیر، جوان ، و حتی طفل شیرخوار را جزغاله کرد ؟ در این شهرها هدف اصلی‌ مردم بودند چون اهمیت استرتژیک زیادی نداشتند این مناطق. کدوم کشور یکی‌ از سمّی‌ترین مواد شیمیایی را در مزارع و مناطقی که فقیر‌ترین و ضعیف‌ترین مردم یک کشور زندگی‌ میکردند منتشر کرد ؟ تا امروز باعث عذاب مردم این کشور هست و معلولیتها و بیماریهای بسیار وحشتناک مردم ویتنام را در پی‌ داشته. کدوم کشور از دیکتاتور‌ترین حکومتها که در حقیقت خالق داعش و القاعده هستند حمایت کرده و در به وجود آمدن این گروه‌ها نقش داشته ؟ من هیچ علاقه و وابستگی به هیچ کشوری جز ایران اسلامی ندارم ولی‌ مساله اینه که روسیه کدوم یکی‌ از این کار‌ها را انجام داده که غربی‌ها و عوامل اونها در ایران متهم می‌کنن روسیه را؟ میگن روسیه دنبال منافع خودش هست خوب این مثل روز روشنه ، کدوم کشور به دنبال ضرر رسوندن به خودش هست؟ یعنی بین منافع روسیه که در مبارزه با تروریسم هست و منافع آمریکا که در حمایت از تروریسم هست فرقی‌ نیست ؟ به نظر من روسیه میتونه حتی از سلاح هسته‌ای علیه داعش استفاده کنه و الان افکار عمومی‌ آمادگی پذیرش این را داره. تنها شرط اینه که باید در مناطقی باشه که شهروند بی‌ گناه و غیر نظامی حضور نداشته باشه.
  • ناشناس ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    پشت دولت روسيه مردمي ايستاده اند كه در سردترين نقطه ي جهان زندگي مي كنند با اين حال پس از حادثه ي سرنگوني جنگنده قيد سواحل گرم تركيه را زدند و كمتر از يك ماه همه ي سفرهاي تركيه را تحريم كردند! ما مردمي هستيم كه براي كالاهاي آشغال ترك و خوشي هاي آنتاليا و استانبول شكم هم پاره مي كنيم و در آرزوي رابطه با آمريكا براي سوار شدن فورد هستيم، خواه آمريكا هواپيماي مسافربري ما را با سيصد سرنشين در خليج فارس سرنگون كند يا اردوغان نامه ي تهديد آميز براي ما بنويسد و حاضريم خفت بخوريم تا بيشتر خوشي كنيم. ٥٠٠ ايراني در منا كشته شدند ، سال بعد نگاه كنيد چند هزار ايراني به حج سفر مي كنند! مشكل از خود ماست و به دولتمردان ربطي ندارد و آن ها تابع افكار عمومي جامعه هستند.
  • سرباز وطن ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    برادر پوتین بنازم به اقتدارت دمت گرم بزن دهن مهن این تروریستها وحامیانشون آسفالت کن ایول التماس دعا حاج پوتین خودمونی
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    پوتین جان! شما خودت استاد از پشت خنجر زدنی مثل اس 300، راکتوری را به ایران دادی که 50 سال پیش آن را به چینی ها داده بودی و آنها اکنون ان را موزه کردند( مراجعه شود به سخنان دکتر صالحی در کمیسیون بررسی برجام )، رای مثبت به قطعنامه شورای امنیت، 20 سال است که هنوز راکتور بوشهر را تکمیل نکرده ای، سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر را به 12 درصد رساندی لازم بود یک کشور دیگری از پشت به تو خنجر بزند تا درد از پشت خنجر خوردن را متوجه بشوی.
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    عزیزم جنگ با ترکیه یعنی نا امنی کشور چرا نمی فهمی برای ما خیلی ضرر داره
  • مهدي ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    آرزو دارم روسيه پاسخ درخوري به گستاخي تركها بدهد
  • حسین ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    حرف حق جواب نداره.
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    من از اینایی که گفتی نیستم یعنی خدا نکنه که ایقدر پست باشم اما باید تاسف خورد برای مخاطبان این کامنت
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    توان اتمی؟؟خخخخخخخخ
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    فعلا هیچ غلطی نکرده توان اتمیشم پیش کش
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    چقدر بدبختن این روسها غیر از اتم و گاز هیچی ندارن هیچی واقعا چیزی ندارن عرضه کنند .تا میخوای چیزی بگی این دو رو وسط میکشه شما فرانسه و انگلیس و آمریکا رو ببین بعد این بدبختارو ببین همش پروپاگاندا
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    از دروغهایت شرم کن . پوتین سهم دریای کاسپین ( ونه خزر قوم باطل جهودی ) ما را به 12 در صد رساند یا چهار کشور دیگر ؟ هرچه باشه پوتین طرفدار نظام سابق شوروی بود و در آن هنگام بر اساس قراردادهای 1921 و 1940 فقط دو کشور در این دریا سهم داشتند ایران و شوروی
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    جوجه ساکت
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    آرزوتو به گور میبری
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    یک اتم بزنه امریکا ده تا بهش میزنه!!خخخخخ
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    آب پرتغال وارداتی اورجینال از عربستان سعودی رو کجای دلم بزارم....!!؟
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    واقعا تو اون محفظ ات بجای مغز چی داری؟
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    از آقای پوتین رییس جمهور روسیه درخواست می کنیم که به موضوع لشکر کشی ترکیه به عراق ورود کند و نیروهای ترکیه را در عراق تار و مار کند
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    مگه بمب اتون حرام نیست؟
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    s400 ---s500..کوری؟
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    آقای پوتین بعد از این درخواست کلی تشکر کردندو گفتند شخصا بطور جدی رسیدگی میکنم
  • بهنام ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    بمب اتم برای از بین بردن احمقی مثل اردوغان لازمه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس