کد خبر 505003
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

نامزد جنجالي جمهوري‌خواهان آمريکا با بيان اينکه يهوديان اين کشور مي‌‌خواهند سياستمداران را تحت کنترل خود داشته باشند، گفت از آنجا که به پول اين افراد نيازي ندارد، آن‌ها از او حمايت نمي‌کنند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا که به اتخاذ مواضع جنجالي معروف است، در تازه‌ترين موضع‌گيري‌اش به شدت از يهوديان آمريکا به دليل تلاش بر اثرگذاري بر روند انتخابات در اين کشور انتقاد کرد.

اين ميلياردر آمريکايي که روز پنج‌شنبه در جمع گروهي از سرمايه‌داران يهودي صحبت مي‌کرد، پس از زير سوال بردن تعهد اسرائيل به راهکار موسوم به دو دولتي، از سوي حضار هو شد.

وي در واکنش به اين اقدام، تلويحا گفت که يهوديان آمريکا تلاش مي‌کنند فردي دست نشانده به عنوان رئيس‌جمهور بعدي آمريکا انتخاب شود.

ترامپ گفت: «با وجود آنکه مي‌دانيد که من بهترين چيزي هستم که مي‌تواند براي اسرائيل اتفاق بيافتد، شما از من حمايت نخواهيد کرد. مي‌دانم چرا از من حمايت نمي‌کنيد، به اين دليل که من پول شما را نمي‌خواهم. شما مي‌خواهيد سياستمدارانتان را کنترل کنيد.»

اين اظهارات واکنش‌هاي تند اسرائيلي‌ها و يهوديان آمريکا را در پي داشته است. «مارکو روبيو» ديگر نامزد جمهوري‌خواهان که در اين نشست سخنراني کرد، در واکنش به ترامپ گفت: «بعضي افراد در حزب ما، امروز تعهد اسرائيل به صلح را زير سوال بردند. برخي افراد در حزب ما، خواستار فداکاري بيشتر از سوي اسرائيلي‌ها شده‌اند. آن‌ها کاملا اشتباه مي‌کنند و ارتباط مستحکم بين اسرائيل و آمريکا را درک نمي‌کنند.»

ترامپ پيش از اين در مصاحبه با خبرگزاري آسوشيتدپرس هم تعهد اسرائيل به پايان دادن به بحران را زير سوال برده و گفته بود اگر رئيس‌جمهور شود، ظرف 6 ماه متوجه خواهد شد که آيا صلح امکان پذير است يا نه.

اين موضع‌گيري ترامپ در حالي انجام شده که وي پيش از اين بارها خود را حامي تمام و کمال تل‌آويو خوانده و از آنچه تضعيف اسرائيل توسط باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا خوانده، انتقاد کرده است.

ترامپ در نظرسنجي‌ها پيشتار رقابت‌هاي درون حزبي جمهوري‌خواهان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس