کد خبر 503709
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷

میلیاردر آمریکایی همچنان در صدر نظرسنجی ها در مورد نامزدهای حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: دونالد ترامپ میلیاردر آمریکایی در صدر نظرسنجی های انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای راه یافتن به کاخ سفید قرار دارد در حالی که هیلاری کلینتون جایگاه خود را نزد دموکرات ها تقویت کرده است.

براساس نتایج نظرسنجی موسسه کوئینیپیاک که چهارشنبه منتشر شد، دونالد ترامپ 27 درصد از آرای رای دهندگان جمهوریخواه را به خود اختصاص می دهد. این نظرسنجی هفته گذشته انجام شد.

پس از ترامپ،‌ مارکو روبیو با 17 درصد آرا ،‌ بن کارسون با 16 درصد و سناتور تد کروز با 16 درصد قرار دارند.

تیم مالوی معاون موسسه دانشگاه کوئینپیاک گفت :«صرف نظر از آنچه ترامپ می گوید ، صرف نظر از افرادی که از سخنان او بهت زده می شوند ،یا ‌اینکه چیزهایی که می گوید مورد اعتراض قرار بگیرند یا نه ،‌به نظر می رسد او به کاخ ریاست جمهوری راه پیدا می کند.»

این نظرسنجی موردی نیست: از ماه ژوئیه پیشرفت دونالد ترامپ تقریبا در همه نظرسنجی ها تایید می شود. تنها نامزدی که توانسته بود از او مدت زمان کوتاهی جلو بزند ،‌دکتر بازنشسته اعصاب بن کارسون است. او اکنون فاصله زیادی با ترامپ دارد.

در بخش دموکرات ها،‌ هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا 60 درصد از آرا دموکرات ها را به دست خواهد آورد و پس از آن برنی ساندرز با 30 درصد قرار دارد. دامنه خطای این نظرسجی چهار و یک دهم درصد اعلام شده است.

موقعیت هیلاری کلینتون پس از چشم پوشی جو بایدن معاون رئیس جمهوری از نامزدی در انتخابات تقویت شد. هرچند برنی ساندرز همچنان به جذب جناح چپ حزب دموکرات ادامه می دهد ،‌آرای او پیشرفت چندانی نداشته است.

انتخابات درون حزبی در طول چندین ماه در هر ایالت برگزار خواهد شد و از آیووا در اول فوریه و سپس نیوهمپشایر در نهم فوریه آغاز خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس