کد خبر 505219
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه تحت فشار افکار عمومی بار دیگر به سخنرانی در مورد تروریسم پرداخت و دوباره وعده داد که داعش را نابود کند.

به گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بامداد روز دوشنبه (یکشنبه شب به وقت واشنگتن) دوباره به سخنرانی در مورد مقابله با تروریسم پرداخت.

وی که تنها چند روز پس از حادثه مرگبار تیراندازی در کالیفرنیا صحبت می‌کرد، گفت پلیس فدرال هنوز در حال تحقیق در مورد این حادثه است تا مشخص کند که دقیقا چه اتفاقی افتاده است. در جریان این حمله که در منطقه «سن برناردینو» رخ داد و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دستکم 14 نفر کشته شدند.

بعد از این حمله فشار افکار عمومی اوباما را واداشت تا در اقدامی نادر مستقیما از دفتر کارش در کاخ سفید با رسانه‌ها سخن بگوید.

وی در مورد حادثه سن برناردینو گفت که این حمله «اقدامی تروریستی با هدف کشتن مردم بی گناه بود.»

وی با این حال گفت مدرکی وجود ندارد که نشان دهد عاملین این حملات از خارج از آمریکا دستور مستقیم می‌گرفته‌اند.

اوباما سپس به مسئله گسترده‌تر تروریسم اشاره کرد و گفت: «می‌دانم که تهدید تروریسم جدی است، اما ما بر آن غلبه خواهیم کرد. ما داعش یا هر سازمان تروریستی دیگر را نابود خواهیم کرد.»

وی پیوستن آلمان و انگلیس به ائتلاف آمریکا در سوریه و آنچه افزایش شمار حملات هوایی به مواضع داعش خواند را نشانه‌های ورود به «مرحله جدید» از نبرد با این گروه تروریستی دانست.

او به کنگره آمریکا نیز طعنه زد و گفت نمایندگان باید به سرعت برای اصلاح قوانین و محدود کردن فروش سلاح به افراد به خصوص کسانی که در فهرست مظنونین حملات تروریستی قرار دارند، وارد عمل شود.

وی افزود: «ما باید خرید تسلیحات قدرتمند مانند آنچه در سن برناردینو مورد استفاده قرار گرفت، توسط افراد را دشوارتر کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه بار دیگر درخواست تمدید مجوز اقدام نظامی در خارج از کشور را تکرار کرد و گفت: «اگر کنگره هم مانند من باور دارد که ما در جنگ با داعش هستیم، باید سریعا مجوز تمدید استفاده از قوای نظامی را صادر کند.»

وی با این حال گفت: «ما نباید یک بار دیگر به جنگ زمینی طولانی و پرهزینه در عراق یا سوریه کشیده شویم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس