کد خبر 504906
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

دادستان زاهدان آخرين جرئيات پرونده اختلاس قائم‌مقام منطقه آزاد چابهار را تشريح کرد و گفت: سوء‌استفاده‌هاي بسيار زيادي در بحث منطقه آزاد از جمله تضييع حقوق بيت المال در اين پرونده انجام شده است.

به گزارش مشرق، محمد مرزيه آخرين وضعيت چندين پرونده قضايي دادگستري اين استان را تشريح کرد و گفت: به دنبال ربوده شدن کارمند اداره راه و شهرسازي زاهدان در حين انجام وظيفه، نيروي انتظامي شهرستان زاهدان، پليس آگاهي و اداره اطلاعات استان پيگير اين جريان هستند و از لحظه‌اي که اين اتفاق رخ داده پيگيري‌ها براي دستگيري عوامل اين گروگانگيري آغاز شده‌ است.

وي با بيان اينکه تمام عوامل امنيتي استان سيستان و بلوچستان با جديت پيگير اين موضوع هستند، افزود: پيگيري‌ها هنوز منتج به نتيجه نشده ‌و از الان نمي‌شود گمانه‌زني کرد ولي به محض نتيجه‌گيري، اطلاع‌رساني خواهد شد.

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان به پرونده مدير اتباع بيگانه ايرانشهر اشاره کرد و گفت: پرونده مدير اتباع بيگانه ايرانشهر نيز به مراحل بسيار خوبي رسيده و احتمال دارد عده‌ ديگري هم در اين ‌ارتباط‌ دستگير و جلب کنيم.

اين مسئول قضايي ‌با بيان اينکه از پرونده منطقه آزاد چابهار هم اسناد مدارک بسيار خوبي به دست آمده است، اظهار داشت: سوء‌استفاده‌هاي بسيار زيادي در بحث منطقه آزاد از جمله تضييع حقوق بيت المال در اين پرونده انجام شده است.

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: کارشناسان از حوزه مرکز ‌براي بررسي اين پرونده اعزام شده‌اند و قرار شده اين پرونده را ‌با صبر و تحمل پيش ببرند تا حق و حقوق بيت‌المال پايمال نشود و پرونده در حال تکميل شدن است.

مرزيه با بيان اينکه مشکل خاصي‌ در اسناد پرونده نيست، افزود: در منطقه آزاد هر اتفاقي که رخ داده، خود يک پروژه است، ‌يک مورد آن مسجد منطقه آزاد است که ساليان سال است که پول‎هاي زيادي را به خود اختصاص داده‌ و حدود 12 پروژه اينگونه در منطقه آزاد داريم که تک تک آنها در حال پيگيري است.

وي ضمن تاييد مشاهده چند مورد درياخواري در چابهار، اظهار کرد: تصرف ساحل چند مورد داريم و بر‌اساس مصوبه شوراي حفاظت از اراضي بايد بدون اغماض با عاملان برخورد شود.

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان افزود: در زمينه برخورد با هرگونه تجاوز به حريم دريا و سواحل به دادستان چابهار هم تاکيدات لازم انجام شده و پرونده‌ها در دست پيگيري قرار دارد.

اين مسئول گفت: قرار است دادستان چابهار از اراضي مربوطه بازديد داشته باشد و بعد براي رفع تصرف اقدام کند.

وي بيان کرد: به دلايلي امکان رفع تصرف به آن شکلي که مشخص است وجود ندارد و بايد يک تدبير ديگري براي آن بينديشيم اما بخش‎هايي که امکان رفع تصرف داشته باشد مانند اراضي کمپ، رمين و عثمان‎آباد بايد تعيين تکليف شود.

مرزيه با تاکيد بر اينکه رفع تصرف اين اراضي نيز از دغدغه‎هاي مجموعه قضايي است، گفت: با استاندار نيز در اين زمينه مذاکرات لازم براي ساماندهي اين موضوع انجام شده است.

منبع: روابط عمومي دادگستري سيستان و بلوچستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس