کد خبر 489228
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد حقوق 350 میلیونی مدیران نفتی گفت: باید گفت بابک زنجانی ویترین گروه مافیایی و رانت در کشور است.

به گزارش مشرق، امیرعباس سلطانی درباره بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بیان کرد: در حال حاضر بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت 10هزار میلیارد تومان برآورد می شود. البته پیش از این بخشی از بدهی تسویه شده است.

وی افزود: پیش از این متهم نفتی مذکور بارها اعلام کرده می خواهد این بدهی را تسویه کند، اما تاکنون اقدامی عملی در این زمینه انجام نداده است.

بابک زنجانی ویترین یک گروه مافیایی

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره نفوذ افراد مانند بابک زنجانی در بدنه دولت گفت: بابک زنجانی ویترین یک گروه مافیایی شامل بخش دولتی و خصوصی است. متأسفانه رانت موجود در دستگاه های دولتی منجر به ظهور چنین پدیده هایی می شود.

وی افزود: در سیستم اداره های دولتی یک مثلث شوم رانت، رانت ساز و رانت خور وجود دارد که بلای جان اقتصاد کشور و باعث ایجاد فساد مالی شده است.

سلطانی گفت: اگر ریشه این رانت سازها که بستر برای ظهور و ورود بابک زنجانی در دستگاه های دولتی را فراهم می کنند، خشکانده شود، کشورها همچنان مشکلاتی مانند اختلاس نخواهد داشت.

ردپای دولت دهم در پرونده بابک زنجانی

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به ابعاد، حضور برخی از مدیران دولتی یا معاونین وزیران در فرایند فساد اقتصادی بابک زنجانی دور از انتظار نیست.      

بابک زنجانی بدون حمایت دولت قدرت نمی گرفت

سلطانی ادامه داد: بالاخره اگر مساعدت و همکاری از سوی مدیران رده بالای دستگاه های دولتی نبود که این فساد تا به این حد رخ نمی داد.

اطمینان به فردی با سابقه جعل و کلاهبرداری!

سلطانی گفت: چطور یک فرد می تواند به قول خودشان با یک کاغذ پاره به یک شرکت نفتی معرفی می شود، چک برگشتی و سابقه جعل و کلاهبرداری برای دریافت وام داشته، از سوی مدیران تأیید می شود؟

به گفته وی، تا زمانیکه محاکمه وی به اتمام نرسد نمی توان به نام خاصی اشاره کرد.

حقوق میلیونی در وزارت نفت

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ادعای بابک زنجانی مبنی بر پرداخت حقوق 350میلیون تومانی به یکی از مدیران نفتی کشور گفت: پرداخت حقوق میلیونی در وزارت نفت کاملاً مرسوم بوده و شاید همچنان مرسوم باشد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس