روزنامه اول شهر مادرید در مقاله‌ای کنایه‌آمیز خطاب به روزنامه‌های کاتالونیایی نوشت: مگر این تیم پادشاهی نبود، چرا از جام پادشاهی حذف شد؟

به گزارش مشرق، باشگاه رئال مادرید که روزگاری زیر ظلم و خودکامگی ژنرال فرانکو، دیکتاتور خونریز و فاشیست اسپانیا بوده گاه به گاه از سوی روزنامه‌های کاتالونیایی به سلطنتی و پادشاهی بودن و یا دولتی بودن منسوب می‌شود.

بسیاری از هواداران بارسلونا نیز معتقدند که خصومت فدراسیون فوتبال اسپانیا با بارسلونا خط داده شده و بسیار مشکوک است، در این رابطه مارکا می‌نویسد: کدام خصومت مشکوک؟ باشگاهی که در عقد قرارداد با افراد زیر 18 سال، بدرفتاری با نوجوانان، اتهام دفاع نشده در ماجرای فساد جنسی و اخلاقی در آکادمی نوجوانان، پولشویی، فرار مالیاتی و داشتن رابطه با حامی مالی اول القاعده تحت فشار است، نباید مورد خصم فدراسیون فوتبال اسپانیا قرار بگیرد؟ بارسلونا فقط به خاطر کاتالونیایی بودنش با فدراسیون فوتبال اسپانیا مشکل دارد؟

این روزنامه در ادامه آورده است: رئال مادرید مرتکب یک اشتباه کوچک شد، نباید از بازیکنی استفاده می‌کرد که در تیم قبلی خود 3 کارت زرد دریافت کرده بود، او یک نیمه برای تیمش بازی کرد، اما کدام روزنامه بود که هنوز نیمه اول تمام نشده این اشتباه را فاش کرد؟ این روزنامه مارکا بود، همان روزنامه‌ای که منابع خبری در کاتالونیا آن را رئال مادریدی و وابسته به دولت و سلطنت توصیف می‌کنند.

در ادامه این گزارش، نویسنده با اشاره به وجود امکان در نظر گرفتن محکومیتی سبک‌تر برای رئال مادرید می‌نویسد: حتی روزنامه‌های کاتالونیایی مانند اسپورت هم به این راضی بودند که رئال مادرید به خاطر این اشتباهش مثلا یک جریمه سنگین نقدی داشته باشد، یا بازیکن خاطی از کل فصل محروم شود، بازی دوباره برگزار شود، بازی رفت سه بر صفر به سود کادیس تمام شود و رئال مادرید تنها در بازی برگشت فرصت جبران داشته باشد، اما هیچکدام از این اتفاقات رخ نداد و فدراسیون فوتبال اسپانیا تیمی را که بسیاری از افراد ناآشنا با فوتبال اسپانیا آن را پادشاهی و دولتی و مافیایی توصیف می‌کنند، از جام پادشاهی حذف کرد و بیش از 15 وکیل معروف و قدرتمند و با دانش این باشگاه نتوانستند مقامات فدراسیون فوتبال اسپانیا را متقاعد کنند. اینجا دیگر خبری از دولت و پادشاه نیست، این افتخاری برای فدراسیون فوتبال اسپانیا است.

مارکا در پایان گزارش خود آورده است: باشگاه رئال مادرید فرجام خواهی کرده و ممکن است اتفاق دیگری رخ بدهد، مثلا مورد بخشش فدراسیون قرار بگیرد اما این اتفاق هم تاثیری در واقعیت امر نخواهد داشت، واقعیتی که از دل فوتبال مردمی کشور اسپانیا بر می‌خیزد، فوتبالی که گاه به خاطر دخالت عده‌ای غیر فوتبالی آلوده می‌شود، آلوده به جدایی طلبی، آلوده به مافیای آندلوسیا، آلوده به شورش حزب کارگر جنوب مادرید، آلوده به زیاده‌خواهی یک شهردار و هزاران مورد دیگر که مانند میکرب وارد بدنه فوتبال می‌شوند و باشگاه‌های مردمی مانند بارسلونا، رئال مادرید یا والنسیا را آزار می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس