لباس و پوشش های ایرانی اسلامی ارائه شده درفستیوال بین المللی لباس اسلامی درقازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه به علت تنوع، رنگ وطرح های سنتی مورد توجه بازدید کنندگان قرارگرفت وبه عنوان برگزیده این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش مشرق، براساس ارزیابی نهایی از 250 مجموعه پوشش و لباس عرضه شده توسط شرکت کنندگان از کشورهای مختلف و همچنین مناطق و جمهوری های فدراسیون روسیه که  دو روز قبل انتشار یافت، 35 نمونه لباس ارائه شده توسط هیات کارگروه ساماندهی مد ولباس «بنیاد ملی لباس» متعلق به ایران ، بیشترین توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کرد.

براساس رای هیات داوران این جشنواره که «فاطمه جعفری» ازایران نیز درآن عضویت داشت، طراحان ایرانی جایزه «لباس ملکه»، «اصالت ملی لباس» و«سبک لباس زن شرقی» را دریافت کردند.

«سونیا پوریامین» دبیر شورای راهبردی بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس و رییس هیات ایرانی شرکت کننده در این جشنواره گفت: اهمیت حضور در این جشنواره ها برای معرفی پوشش ها ولباس های برگرفته ازفرهنگ، سنت، ارزش ها و حضور دربازارهای جهانی بسیار مهم است.

وی که درجشنواره قازان کلکسیون «طراحان ایرانی و مد ایرانی» را ارائه کرده بود با اشاره به استقبال گسترده بازدید کنندگان ازطرح های ایرانی اسلامی، افزود : باید برای ایجاد فرصت های اقتصادی وافزایش توان تولید کنندگان برای خروج ازمرحله مزون وورود به تولید صنعتی لباس های متناسب با فرهنگ وشان اسلامی وصادرات جهانی آن، برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد.

پوشش های ایرانی اسلامی برگزیده یک جشنواره لباس در روسیه شدند
«مینو پدرام» طراح لباس ومدرس دانشگاه الزهرا، کارشناس بنیاد ملی لباس وارائه کننده کلکسیون «طراحان دندی» نیز در باره جشنواره قازان گفت: تقریبا تمامی پوشش های به نمایش در آمده شرکت کنندگان دیگر ساختار یکنواخت بدون جلوه فرهنگی و سنتی داشت، در حالیکه لباس های ایرانی با اتکا به فرهنگ و طرح های سنتی و همچنین استفاده از آخرین روش های پیشرفته در طراحی و دوخت، مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و نمایندگان شرکت های حاضر در جشنواره بین المللی لباس اسلامی شد.

«همراز دیده خانی» طراح و همکار کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز با اشاره به کلکسیون لباس با عنوان «کاشی کاری دوره صفویه» در جشنواره قازان، اظهار کرد: استقبال شرکت کنندگان از لباس های ایرانی و سلامی به علت اشتراکات فرهنگی و پیشینه تمدنی، نشان می دهد که هویت مشترک در این عرصه نیز تاثیر گذار است و می تواند برای تولید کنندگان لباس ایرانی اسلامی فرصت خوبی با هدف حضور در بازارهای کشورهای اسلامی باشد.

«محسن فغانی» سرپرست کنسولگری ایران در قازان که اهدا کننده جوایز و لوح های تقدیر به برگزیدگان ایرانی بود نیز در سخنرانی خود با اشاره به گستردگی فرهنگ ایرانی اسلامی متکی به تمدن کهن ایران زمین، اظهار کرد: مشترکات دینی، سنن و روابط بین ملت ها از ارزشمند ترین دستاوردهای ملت های منطقه است.

پوشش های ایرانی اسلامی برگزیده یک جشنواره لباس در روسیه شدند
وی گفت: تاریخچه حجاب و پوشش در ایران با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی گره خورده است و طراحان ایرانی توانسته اند با ترکیب طرح های مختلف و استفاده از نقش های سنتی و بومی کهن ایرانی، پوشش های متفاوت و جذابی را بیافرینند.

شرکت هیات ایرانی در نهمین «فستیوال بین المللی لباس اسلامی» که از سوی اداره امور دینی مسلمانان تاتارستان، اتحادیه زنان مسلمان این جمهوری و فدراسیون روسیه برگزار شد، با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو صورت گرفت و در این جشنواره افزون بر طراحان ایرانی شرکت کنندگان از امارات متحده عربی، جمهوری ها و مناطق مختلف فدراسیون روسیه شرکت داشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس