دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد گفت: ماموریت داریم تا به طور جدی بحث الگوسازی را به شکلی که نمونه‌ای کامل باشد و ما بتوانیم آن را ترویج دهیم و این الگو قابلیت جریان‌سازی داشته باشد، در حوزه مد و لباس مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش مشرق، نشست خبری گزارش عملکرد اعضای کارگروه سازمان‌دهی مد و لباس کشور با حضور حمید قبادی (دبیر کارگروه مد و لباس)، دکتر طاهری (مدیر مرکز امور اصناف و بازرگانان)، دکتر علی اکبرزاده (نماینده فرهنگی هنری آموزش و پرورش)، مهندس گلنار نصر‌اللهی مدیر کل بخش پوشاک و نساجی وزارت صنعت و معدن، لاله افتخاری (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی)، نمایندگان اتحادیه پوشاک و اتاق اصناف ایران و سرهنگ نیک‌خواه رئیس پلیس امنیت اخلاق برگزار شد.

در این نشست ابتدا حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس در خصوص اهمیت مقوله مد و لباس و اقدامات این کارگروه گفت: مقوله مد و لباس یکی از ارکان مورد توجه بشر است که سهم زیادی در سبک زندگی دارد و کشور ما هم از قاعده توجه به سبک زندگی در قرن بیست و یکم مستثنی نیست. به همین دلیل ما در سال 91 در مقوله مد و لباس ماموریت پیدا کردیم تا به طور جدی به این امر بپردازیم و در این امور بحث الگوسازی را به شکلی که نمونه‌ای کامل باشد و ما بتوانیم آن را ترویج دهیم و این الگو قابلیت جریان‌سازی داشته باشد، مورد توجه قرار دادیم.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته 71 نمایشگاه مد و لباس برگزار شده که 19 نمایشگاه عمومی، 23 نمایشگاه عفاف و حجاب و 27 نمایشگاه استانی و دو نمایشگاه هم در دست اجراست. ما جلسات متعددی به ویژه با حوزه صنعت و معدن و تجارت، صدا و سیما،‌ آموزش و پرورش، نیروی انتظامی برای تسهیل عملکرد نهادهای غیردولتی داشته‌ایم و همچنین همکاری با اتحادیه سراسری پوشاک و اتاق اصناف ایران در این فرآیند قرار گرفته است و همچنین اتحادیه صنایع و پوشاک و طراحان لباس اخیرا به کارگروه مد و لباس پیوستند.

وی افزود: همچنین راه‌اندازی کمیسیون‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که شامل بخش‌هایی مانند بررسی آثار برای صدور مجوز پخش که قسمت جدی و مهم درخواست ما بوده است - که با همکاری نیروی انتظامی صورت گرفته- و همچنین کمیسیون تبلیغ را با همکاری صدا و سیما و کمیسیون تولید و توزیع که از کمیسیون‌های مورد اهمیت ماست - با همکاری اتحادیه اصناف و اتحادیه پوشاک- صورت گرفته است.

وی افزود: طی همکاری با اتحادیه پوشاک 200 مرکز مد و لباس تعدادی مدل را به ثبت رسانده‌ایم که 4 هزار مدل را به تفکیک تیراژ دقیق ارائه کردیم و 7 میلیون و 214 هزار و 440 مدل دیگر به تفکیک ارائه خواهد شد که 15 تا 20 درصد نیاز جامعه را دربر می‌گیرد که در میزان تاثیرات لباس عدد قابل توجهی است و سرمایه‌گذاران به این نوع فعالیت اعتماد کردند که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: شناسایی مراکز عرضه به سرعت و با همکاری اتحادیه پوشاک صورت گرفته که 914 مرکز را شناسایی کردیم و طی دو روز 60 مرکز به آن اضافه خواهد شد و همچنین دو هزار مرکز توزیع که محدود به تهران نیست را در سطح کشور شناسایی کرده‌ایم. 
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس