رئیس‌جمهوری آمریکا با تأکید بر اینکه قصد ندارد الگوی حمله به عراق را در سوریه تکرار کند، گفت:‌ به دنبال اعزام نظامیان آمریکایی برای جنگ زمینی در سوریه نیستم.

به گزارش مشرق، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» تأکید کرد که به دنبال اعزام نظامیان آمریکایی برای جنگ زمینی در سوریه نیست.

وی در این‌باره گفت: «وقتی گفتم که هیچ نیروی زمینی اعزام نمی‌کنم، فکر می‌کنم مردم آمریکا به خوبی متوجه شدند که ما قصد نداریم حمله مدل عراق را در سوریه اجرا کنیم».

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیمش برای افزایش تعداد نیروهای عملیات ویژه این کشور برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه دفاع کرد و گفت که برای شکست دادن شبکه‌های تروریستی، بهره‌گیری از نیروی نظامی لازم و حیاتی است.


این در حالی‌ است که اوباما اصرار دارد تصمیمش برای مداخله گسترده‌تر در سوریه، به معنای زیر پا گذاشتن قول وقرارش مبنی بر «عدم اعزام نیروی نظامی» نیست.


وی طی مصاحبه‌ای با شبکه «سی بی اس» که چهارشنبه شب پخش شد، گفت: «وقتی که من گفتم "پیاده‌نظام و سرباز به سوریه و عراق اعزام نمی‌کنم"، فکر می‌کنم مردم آمریکا متوجه شدند که منظور من از این حرف یعنی اینکه در مقیاس جنگ عراق در سال 2003، سرباز و نیرو به آنجا اعزام نخواهم کرد.»


وی در ادامه اظهار داشت: «چیزی که من در خصوص آن بسیار روشن و صریح بوده‌ام آن است که ما در صددیم تا به طور نظام‌مند داعش را تحت فشار و محاصره قرار دهیم و در نهایت این سازمان تروریستی را نابود کنیم. این امر نیازمند حضور نظامی است.»


اوباما در ابتدای امر، استفاده از نیر‌و‌های نظامی برای مبارزه با داعش را رد کرد و به جای آن بر حملات هوایی نیروهای ائتلاف و نیز آموزش نیروهای محلی برای مبارزه با این گروه‌تروریستی، تکیه کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    خب سوریه یه فرفی داره نمی تونی همین طوری مثه عراق سرتو بندازی پایین بری توش توی شرایط حساس روی خرس ها نمی شه حساب باز کرد ولی برادران سپاه ما همراه حزب الله لبنان با خواست خدا سوریه رو جهنمی می کنن که تاحالا تجربه نکردین. ویتنام فقط سایه ایه از بلایی که توی سوریه سرتون میاد.
  • احمد ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    بله، خبر داریم. 5 ساله که داریم می بینیم از روش داعش و القاعده دارید تو سوریه استفاده می کنید.
  • احمد ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    بله، خبر داریم. 5 ساله که داریم می بینیم از روش داعش و القاعده دارید تو سوریه استفاده می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس