نماينده جمهوري‌خواه ايالت کاليفرنيا بار ديگر بر لزوم جلوگيري از آزادسازي اموال و دارايي‌هاي بلوکه شده ايران تاکيد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست ؛ "تد کروز،" نماينده جمهوري‌خواه ايالت کاليفرنيا، که سابق بر اين از مقامات کميته ضد تروريسم "باراک اوباما،" رئيس جمهور آمريکا، بود مدعي شد: واشينگتن در آزادسازي دارايي‌هاي ضبط شده ايران قمار مي‌کند. ايران از اين اموال و دارايي‌ها در جهت حمايت از تروريسم استفاده مي‌کند و حوزه نفوذ نظامي خود را در منطقه گسترش مي‌دهد.

"دنيل بنجامين،" هماهنگ کننده پيشين وزارت امور خارجه در کميته مبارزه با تروريسم، با اد رويس به مخالفت پرداخت و اظهار داشت: اين فرضيه که ايران از دارايي‌هاي آزاد شده خود در جهت حمايت از اشاعه تروريسم استفاده مي‌کند، منتفي است. ايران دليلي براي اين کار ندارد و همانطور که تهران سابق بر اين توضيح داد استفاده از اين پول در جهت تقويت نيروهاي نظامي افراطي هيچ توجيه منطقي در راستاي اهداف ايران نخواهد داشت.

با اين وجود اد رويس بر ديدگاه خود و اعلام هشدار نسبت به آزادسازي اموال ايران تاکيد دارد و مدعي شد: به محظ آزادسازي اموال ايران خواهيد ديد بر گسترش ناامني و خشونت در سوريه، يمن و ديگر کشورهاي بحران زده منطقه افزوده مي‌شود. حمايت‌هاي ايران از "بشار اسد،" رئيس جمهور سوريه، بود که داعش را قدرتمندتر کرد.

اد رويس که رياست کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا را نيز بر عهده دارد، در ادامه ادعايش افزود: خيلي زود تحريم‌ها لغو مي‌شود و ايران از ميلياردها دلار دارايي در جهت تحقق اهداف افراطي خود استفاده مي‌کند. اين پول هرگز به دست مردم ايران نمي‌رسد و تمام آن صرف گسترش و تقويت نيروهاي نظامي اين کشور خواهد شد.

اد رويس در جلسه اخير کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا از چند کارشناس زبده آمريکايي نيز دعوت کرد تا در مورد خطر تقويت نيروي نظامي ايران، وي را تاييد کنند.

يکي از اين کارشناسان مدعي شد: تمام اهداف ايران مخالف با منافع آمريکا و امنيت شرکاي اصلي ما است. رئيس جمهور و وزير امور خارجه ايران نيز نفوذ چنداني بر سياست‌هاي منطقه‌اي اين کشور ندارند.

در پي توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 و تصويب برجام در کنگره آمريکا و مجلس شوراي اسلامي ايران، انتظار مي‌رود در سال جديد ميلادي تحريم‌هاي اقتصادي غرب عليه ايران لغو شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسافر تنها ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    در این کنگره امریکا چقدر شکر خور مفت زیاد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس