کد خبر 503741
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

وزير امور خارجه و وزير صنعت، معدن و تجارت براي پاسخگويي به سئوالات نماينده کرمان و نماينده تهران در صحن علني مجلس حضور مي يابند.

به گزارش مشرق، صحن علني مجلس شوراي اسلامي در روزهاي يکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آينده تشکيل جلسه خواهد داد.

در هفته آينده بررسي طرح اصلاح بند(ي) تبصره دو قانون بودجه سال ۹۴، طرح يک فوريتي توسعه و بهينه سازي آب شرب شهري و روستايي در کشور، طرح يک فوريتي نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس و طرح يک فوريتي اصلاح موادي از قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي کشور و انتخابات شهرداران نيز اولين دستور کار نمايندگان است.

وکلاي ملت علاوه بر اين لايحه تسري مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدام نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به کارکنان ارتش و سپاه پاسداران،‌ طرح سنجش و پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور و طرح جلوگيري از پرداخت دموراژ به کشتي‌ها مورد بررسي را در هفته آينده قرار مي‌دهند.

رسيدگي به طرح اصلاح تبصره يک ماده ۶۹ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، طرح الحاق يک تبصره به قانون احداث پروژه‌هاي عمراني بخش راه و ترابري از طريق مشارکت بانک‌ها و ساير منابع مالي و پولي کشور و طرح اصلاح قانون تاسيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع مالي کشور در دستور کار جلسات علني مجلس قرار دارد.

علاوه بر اين در هفته آينده بررسي طرح جرم سياسي نيز در دستور کار مجلس قرار دارد طرحي که رئيس مجلس در نشست خبري اش وعده داد در اين مجلس بررسي شده و به تصويب برسد.

نمايندگان همچنين در هفته آينده طرح الحاق يک بند به ماده ۵۲۴ قانون آيين دادرسي مدني، طرح الحاق يک تبصره به ماده ۵۰۵ قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب و طرح اصلاح موادي از آيين نامه داخلي مجلس را مورد بررسي قرار خواهند داد.

رسيدگي به طرح نظام جامع آموزش و تربيت فني، حرفه‌اي و مهارتي و طرح اصلاح قانون تعيين محدوده حوزه‌هاي انتخاباتي مجلس نيز در دستور کار نمايندگان قرار دارد.

هفته آينده همچنين دو گزارش نظارتي مهم در مجلس قرائت مي شود اول،گزارش کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ در خصوص اجراي قانون بهبود مستمر محيط کسب و کار که نائب رئيس اين کميسيون چندي قبل در گفتگو با مهر اعلام کرده بود دولت با اين گزارش مخالف است و گزارش ديگري در مورد نحوه اجراي اين قانون به مجلس ارائه کرده است.

علاوه بر اين گزارش کميسيون عمران نيز در خصوص مشکلات ناشي از نحوه تعيين حريم و اراضي ساحلي در توسعه سواحل کشور نيز هفته جاري در صحن علني مجلس قرائت مي شود.

هفته آينده همچنين وزير امور خارجه جهت پاسخگويي به سوال پورابراهيمي نماينده کرمان و وزير صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگويي به سوال رسايي نماينده تهران در جلسات علني مجلس حاضر مي‌شوند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس