کنگره آمریکا در قانون بودجه نظامی سال جدید، دولت آمریکا را مجبور به به برداشتن گام‌های اساسی و جدی برای تامین امنیت نیروهای گروهک تروریستی سازمان منافقین ساکن در اردوگاه لیبرتی عراق کرده است؛ همچنین هرگونه فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران باید در قالب گزارش سالیانه بررسی و ارائه شود.

مشرق- در لایحه جدید قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال 2016 که با بودجه 607 میلیارد دلاری به تصویب اوباما نیز رسیده، کنگره این کشور دولت را موظف به حمایت از منافقین و دشمنان ایران در منطقه، برآورد توان سایبری ایران، رصد فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران کرده است.

بندهای مربوط به ایران در قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا
در این لایحه ذیل بند 1227 آمده است که کنگره آمریکا خود را موظف به حمایت از "سازمان مجاهدین خلق" (منافقین) در اردوگاه لیبرتی عراق می‌داند. بند 1231، اشاره به تهیه گزارش سالیانه از قدرت نظامی ایران دارد. ذیل بند 1232 بدگمانی کنگره آمریکا نسبت به آنچه فعالیت‌های شرورانه ایران خوانده شده را مورد اشاره قرار داده است. بند 1233 اشاره به تهیه گزارش در مورد درگیری نظامی با ایران دارد. بند 1234 به ضمانت امنیتی آمریکا برای کشورهای خاورمیانه در قبال ایران می‌پردازد. بند 1235 هم به تفسیر از "قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا" مربوط می‌شود.

نکات تاکید شده در بند 1227 بدین شرح است:
دولت آمریکا موظف به برداشتن گام‌های اساسی و جدی برای تامین امنیت فیزیکی و فکری نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) ساکن اردوگاه لیبرتی است؛ آمریکا باید از دولت عراق اطمینان بخواهد که تمامی شرایط تسهیل زندگی و تامین آرامش ساکنان اردوگاه مهیا می‌شود؛ آمریکا باید از دولت عراق اطمینان حاصل نماید که شرایط دسترسی به آب، غذا، امکانات پزشکی، برق، و دیگر نیازهای انرژی برای ساکنان لیبرتی در دسترس باشد و آنها در شرایطی که مورد حمله قرار گرفتند، تجهیزات و تسلیحات کافی را در اختیار داشته باشند؛ از استرداد ساکنان اردوگاه لیبرتی به ایران جلوگیری به عمل آید؛ دولت آمریکا موظف به همکاری جدی با سایر کشورها و نهادها همچون کمیسیونر عالی سازمان ملل برای اسکان دوباره و جابجایی احتمالی ساکنان لیبرتی است؛ آمریکا متعهد به همکاری نزدیک با دولت عراق و مسئولان سازمان مجاهدین برای پیشبرد فرایند انتقال آنهاست؛ آمریکا موظف به یاری کمیسیونر عالی سازمان ملل برای انتقال قریب‌الوقوع همه ساکنان اردوگاه لیبرتی به بیرون از آنجا است.

قانون جدید کنگره آمریکا برای حمایت از منافقین + سند // در حال ویرایش

پایگاه لیبرتی، محل فعلی نگهداری منافقین در نزدیکی فرودگاه بغداد

نکات  مورد اشاره در بند 1231 عبارتند از: تاثیر توانایی‌های سایبری ایران در  استراتژی این کشور مهم است؛ تاثیر توانایی‌های سایبری در ارزیابی نیروهای نامتعارف نیز قابل توجه است: توانایی حمله و دفاع سایبری ایران؛ توانایی ایران در شکل دادن محیط داخلی و برون مرزی بر علیه آمریکا و شرکایش به نفع خود محرز گردیده است؛ برآورد انتقال سلاح، تکنولوژی، و تجهیزات از سوی ایران به نیروهای نیابتی خود و آموزش آنها در دستور کار قرار گیرد.

بودجه دفاعی

نکات مورد اشاره در بند 1232 بدین شرح است: کنگره قویا معتقد است که ایران در حال انجام یکسری از اقدامات تبهکارانه اطلاعاتی و نظامی در منطقه و دیگر نقاط جهان است که به شدت به اهداف آمریکا و شرکایش ضربه می‌زند؛ ایران در حال پیشبرد دانش نظامی متعارف و غیرمتعارف خود که شامل برنامه‌های توسعه موشک بالستیک و به کارگیری سلاح‌های متعارف بی‌ثبات‌کننده است و بر آمریکاست که حمایت کامل از شرکایش در مقابل ایران داشته باشد؛ فروش سلاح‌های پیشرفته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته به ایران، خطر بی‌ثبات شدن منطقه در آینده را افزایش می‌دهد؛ آمریکا باید سازه امنیتی منطقه را تقویت کند و به ظرفیت شرکایش در جهت مقابله با هر گونه تجاوز کمک کند. در این مسیر، باید به قابلیت همکاری بین ارتش خود و ارتش کشورهای دوست و ادغام توانایی‌های پیشرفته آنها توجه خاصی داشته باشد.

در بند 1233 به این نکات اشاره شد: هر گونه فعالیت گروه‌های نظامی و شبه‌نظامی نظیر سپاه قدس ایران و گروه‌های نیابتی آن باید در قالب گزارش سالیانه ارائه گردد؛ سیاست‌های علیه مشارکت گروه‌های نظامی و شبه‌نظامی زیر نظر ایران باید دستخوش تغییر شود.

قانون جدید کنگره آمریکا برای حمایت از منافقین + سند // در حال ویرایش
کنگره آمریکا 500 میلیون دلار برای حمایت از گروه‌های مخالف اسد و 300 میلیون هم به کمک نظامی و سیاسی به دولت اوکراین جهت مبارزه با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه اختصاص یافته است

بند 1234 دو مورد را تحت نظر قرار داد: طبق این لایحه وزارت‌خانه‌های دفاع و خارجه موظف به تقدیم گزارش کامل به کمیته‌های تخصصی مجلس شامل کمیته‌های روابط خارجی کنگره و سنا است. این گزارش باید شامل اقدامات متعهدانه صورت گرفته دولت آمریکا به نفع شرکای منطقه بالاخص کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باشد؛ تا 90 روز پس از تصویب این لایحه، رییس ستاد مشترک موظف است که گزارش خود در مورد ساختار نیروی نظامی ارتش آمریکا و رویکرد عملی این نهاد نسبت به تعهدات شرکای آمریکا در منطقه بالاخص کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تقدیم وزیر دفاع نماید. وزارت دفاع نیز موظف است که در صورت داشتن تحلیل بیشتر، آن را در گزارش مربوطه قید نماید و تقدیم کمیته‌های خدمات نیروهای مسلح و مناسبات خارجی کنگره و سنا کند.  

بند 1235 نیز آورده که هیچ چیز در این قانون نباید به عنوان مجوز استفاده از زور علیه ایران تفسیر گردد.

"قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا 2016" (NDAA) که بودجه 607 میلیارد دلاری به امور مختلف کنگره و ارتش آمریکا در مناطق مختلف تخصیص داده است، چندی پیش توسط باراک اوباما به تایید رسید. 500 میلیون دلار از این رقم به حمایت از گروه‌های مخالف اسد و 300 میلیون هم به کمک نظامی و سیاسی به دولت اوکراین جهت مبارزه با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه اختصاص یافته است. اما مقدار بودجه مربوط به مقابله با ایران در زمینه‌های مختلف نامشخص است.






نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    منافقین در پناه پدرخوانده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس