کد خبر 502125
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

معاون استاندار خوزستان گفت: هر چه به روز اربعین نزدیک می شویم حجم تردد کمتر می شود زیرا معطلی جابجایی زائرین به زیر یک دقیقه رسیده است.

به گزارش مشرق، داوود کشاورزیان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما افزود: با کمک شهرداریهای تهران و کرج حدود یکهزار و 50 دستگاه اتوبوس و تریلی برای جابجایی زائرین و کمک به ناوگان حمل و نقل به مرزهای مهران ،‌ شلمچه ، چزابه و البته نجف و کربلا  اعزام شدند.

وی ازدحام روزهای اخیر در مبادی ورودی شهرهای نجف و کربلا را به دلیل کم بضاعت بودن دولت عراق در مدیریت زائرین حسینی (ع) اعلام کرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر هم انتظار هجوم زائرین امسال نسبت به پارسال را بدیهی عنوان کرد و افزود: خدمات رسانی و افزایش تیمهای امدادرسان را نسبت به سال قبل افزایش داده ایم.

سید علی مرعشی گفت: تعداد امدادرسانان نسبت به سال قبل 1200 نفر افزایش و همین طور میزان 85 تن دارو به عراق انتقال یافته است.

وی از همکاری برخی از ارگانها مانند شهرداری تهران و کرج ، سپاه و بخش خصوصی با جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: اولویت اول در رسیدگی این جمعیت به نجف و کربلا و بعد از آن به مرزهای مهران و چزابه و شلمچه است.

مرعشی با بیان اینکه تعدادی از زائرین با پرواز به بغداد و بعد به کاظمین می روند و از آنجا پیاده روی خود را شروع می کنند ادامه داد: تیمهای امدادی بسیاری در بیمارستان حله مستقر کرده ایم.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در ارتباط زنده با برنامه تیتر امشب از آسفالت شدن 30 کیلومتر از چهار جاده اصلی منتهی به ایلام خبر داد و گفت: تاکنون 148 هزار نفر از مرز مهران توانسته اند تردد مناسبی داشته باشند.

افزایش گیت های خروجی از 18 به 96 گیت

وی همچنین به افزایش گیت های خروجی از 18 به 96 گیت خبر داد و گفت: ترافیک موجود در مسیرهای منتهی به ایلام روان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه گفت: از سال قبل تاکنون با تلاشهای سازمان حج و زیارت تمهیدات خوبی برای بهسازی و تجهیز مسیرهای مهران تا مرز اندیشیده شده که از آن میان می توان دو بانده شدن ، آسفالت شدن و همچنین تأمین روشنایی مسیرها را نام برد.

کشاورزیان با بیان اینکه برای تجهیز بیشتر زیرساختها فرصت کافی وجود نداشته است افزود: برای سال آینده انتظار می رود قدمهای بهتری در زیرساختهای جاده ای برداشته شود.

اگر دربخش بهداشت کمک نمی کردیم، عراق دچار مشکل می شد

مرعشی همچنین کار عراقیها را در بخش بهداشت و درمان بسیار دشوار اعلام کرد و گفت: اگر ما وارد کمک نمی شدیم انتظار می رفت که عراق در برگزاری مراسم اربعین امسال دچار مشکل شود.

وی همچنین با بیان اینکه ایران در حد توان خود به هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم کمک خواهد کرد افزود: تاکنون 23 مرکز امداد و یاری در مسیرها و 14 مرکز چادری ، سه مرکز به همراه تخت ، دو مرکز در کربلا و 11 چادر در طول راه نجف تا کربلا برای امداد رسانی و درمان زائرین نیازمند مستقر شده است.

مرعشی از کافی بودن تکنسین های اورژانس ، امدادگران هلال احمر ، پرستاران و پزشکان زن و مرد و نیروهای آزمایشی کمک رسان در تیمهای مستقر خبر داد و افزود: تاکنون 1300 تا 1600 نفر زائر جهت تیمار و دریافت کمک های امدادرسانان به این مرکز مراجعه کرده اند.

وی همچنین ادامه داد: تاکنون بیماری اپیدمی و واگیرداری گزارش نشده است.

دو برابر شدن کرایه اتوبوس برای زائران طبیعی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وقتی سفرها به صورت یک سر خالی باشد طبیعی است که کرایه برگشت هم پای زائران باشد که کرایه دو برابر می شود.

داوود کشاورزیان افزود: مشاهده شده برخی شرکتهای حمل و نقل کرایه هایشان کمتر از دو برابر است که خواهش می کنیم آنها بین زائرین تبعیضی قائل نشوند و از همه به صورت یکسان کرایه دریافت کنند.

وی با اشاره به داغ شدن بازار دلالان و واسطه گران بلیت در روزهای پیش از اربعین افزود: تمام تلاش خود را می کنیم تا تعداد دلالان را به حداقل برسانیم.

داوود کشاورزیان ادامه داد: دولت و تعزیرات نمی توانند به تنهایی با گرانفروشی و دلال پروری برخورد کنند اما در صورت اعلام گزارش از سوی زائرین با خاطیان برخورد خواهد شد.

معطلی جابجایی زائرین به زیر یک دقیقه رسیده است

معاون استاندار خوزستان از پوشش خبری رسانه ها در ایام جابجایی زائرین خبر داد و گفت: هر چه به روز اربعین نزدیک می شویم حجم تردد کمتر می شود زیرا معطلی جابجایی زائرین به زیر یک دقیقه رسیده است.

دهقان افزود: بطور میانگین تاکنون 600 هزار نفر از مرز شلمچه و چزابه عبور کرده اند که البته برای سهولت و روانتر انجام شدن تردد زائرین توصیه می شود تا جای ممکن مردم به جای ماشینهای شخصی برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

استاندار ایلام گفت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر بارانی بودن هوا در روزهای آینده گفت: بهتر است تا کسانی که هنوز اقدام به حرکت نکرده اند مجهز و آماده حرکت کنند.

مرعشی در ادامه از تجهیز پایگاههای قرنطینه بعد از بازگشت زائرین خبر داد و گفت: توصیه می کنیم زائرینی که دارای بیماریهای خاص هستند یا داروی خاصی مصرف می کنند به میزان کافی دارو به همراه داشته باشند .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس