کد خبر 501803
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اعزام بیش از دو هزار مبلغ متخصص در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام احمد شرفخانیمعاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور،  در حاشیه همایش اعزام مبلغین دهه سوم ماه صفر در خصوص فعالیت های این سازمان ویژه اربعین حسینی گفت: مهمترین برنامه و حرکت عظیمی که سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسب ایام پیاده روی اربعین حسینی انجام داده، بحث برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به سوالات زائران می باشد.

وی افزود: امسال 2000 نفر از روحانیون با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر کشور در مسیرهای حرکت زائران به سمت کربلای معلی مستقر شده اند.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار داشت: این حرکت با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و با هماهنگی و مشارکت 11 اداره کل اوقاف در استان های مختلف کشور و بهره گیری از کمک های مردمی موکب هایی را برای استقبال از زائران کربلای معلی و نجف اشرف در مسیر حرکت کاروانهای اربعین برپا کرده ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: بر همین اساس کارشناسانی از استان های تهران و خراسان رضوی روحانیون به خیمه های معرفت مستقر در کربلای معلی و نجف اشرف اعزام شده اند، همچنین این استان ها پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را در این شهرها برعهده گرفته اند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه ، ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان های اصفهان، قزوین، قم، همدان، کرمانشاه، زنجان و مرکزی به عنوان استان معین در مرز مهران مستقر شده اند، تصریح کرد: این ادارات نیز در همین راستا تمام توان و قوای خود را جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران محترم با کمک خیرین و متولیان موقوفات و همچنین از محل منطبق نیات مرتبط با این موضوع بکار خواهند گرفت تا بتواند این فعالیت را به بهترین شکل انجام دهند.

 وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، پذیرایی و همچنین اطعام زائران حسینی از جمله اقداماتی است که در این موکب صورت می گیرد، افزود: فعالیت ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران، همچنین ادای دین به حضرت اباعبدا... الحسین(ع) صورت می گیرد که ما هرچه که در این راه انجام دهیم، کم است.

 وی تصریح کرد: همین جا از کلیه عاشقان سید الشهدا(ع) و همچنین خیرین نیکوکار دعوت می کنم تا در این امر خداپسندانه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، پذیرایی و همچنین اطعام زائران حسینی از جمله اقداماتی است که در این موکب صورت می گیرد، افزود: فعالیت ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران محترم و همچنین ادای دین به حضرت اباعبدا... الحسین(ع) صورت می گیرد که ما هرچه که در این راه انجام دهیم، کم است.

شرفخانی با اشاره به خدمات اسکان در این طرح گفت: برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی بقاع متبرکه استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه تجهیز شده است تا در صورت نیاز زائران را اسکان دهند.

وی یادآور شد: در این طرح عظیم ادارات کل اوقاف و امور خیریه فارس، یزد، مازندران، بوشهر، هرمزگان هم در خوزستان و در مرز شلمچه و چزابه به زائران خدمات رسانی می کنند.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس