کد خبر 501660
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

در طول حدود 100 کیلومتر جاده بغداد به کربلا، هیات‌های خدمت‌رسانی و پذیرایی شانه به شانه دایر شده و سرگرم خدمت به زائران و میهمانان امام حسین(ع) هستند و هر لحظه بر ازدحام جمعیت در این مسیر افزوده می‌شود.

 به گزارش مشرق، استان بابل در جنوب بغداد نیز با اوج گرفتن حرکت میلیونی زائران، در آماده باش فرو رفت و به گفته مقامات استانی، همه امکانات خود را به در جاده کربلا چه خبر است؟میدان آورد. بسیاری از اهالی حله و شهرهای در مسیر کربلا در این استان به همراه هیات ها(موکب ها) بصورت داوطلبانه مسئولیت نظافت و پاکسازی شهرها و جاده های مسیر را به عهده گرفتند و مقامات استانی نیز برای تامین نیازهای خدماتی و بهداشتی و درمانی یک اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند.

حاشیه های زیبای اربعین

بیشترین هیات‌های خدمت‌رسانی به زائران را بعد از عراقی‌ها، ایرانی ها در اختیار دارند.حدود 50 هیات مشترک ایرانی و عراقی در محور نجف - کربلا فعالیت می‌کند.

با اینحال امسال از نقاط مختلف جهان هیات‌هایی برای پذیرایی آمده اند که از جمله یک هیات کانادایی است که در جاده بغداد - نجف پرچم این کشور را بر فراز خیمه اش برافراشته است. البته از کشورهای دیگر مانند عربستان، کویت، بحرین و دیگر نقاط هم موکب هایی به چشم می خورد که بویژه در کربلا برپاکرده‌اند.                                                                                                                                         

در همین حال الحشد الشعبی (نیروهای مردمی عراق) نیز امسال موکب های زیادی در مسیر بغداد - کربلا راه اندازی کرده که سرگرم خدمت رسانی به زائران هستند و به علاوه فعالیت های فرهنگی نیز دارند، بطوری که هیات های الحشد الشعبی درحجم گسترده ای اقدام به چاپ و انتشار بروشورهایی حاوی آیات قرآنی و تفسیر آن کرده اند و بسته های فرهنگی میان زائران توزیع می کنند.

در هیات های الحشد الشعبی، برغم آنکه این روزها به درخواست مرجعیت عالی در نجف، صحنه های نبرد را بخاطر شرکت در مراسم اربعین رها نکرده‌اند، اما با برپایی نمایشگاه‌هایی مانند غرفه‌های غنایم بدست آمده از داعش شامل اسلحه، اسناد و مدارک و تصاویری از جبهه‌های نبرد، یاد رزمندگانی را که به عشق حسین (ع) در حال نبرد با تفکیری ها هستند، گرامی داشته و ماکت هایی از منطقه عملیاتی را به نمایش گذاشته‌اند.

منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • negar ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    ببخشید گذرنامه چند روزه حاضر میشه؟ لطفا جواب بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس