کد خبر 501526
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از رشته‌های دارای بازار کار خبر داد و گفت: لازمه اشتغال پایدار، آشنایی جوانان با مهارت آموزی است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا خانپور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از رشته‌های قالیبافی، سفالگری، تراش سنگ‌های قیمتی، جواهرسازی، پرورش ماهیان زینتی، پرورش قارچ و زنبورعسل، صنایع چرم، منبت و معرق، شیرینی پزی و آشپزی، طراحی میوه و فناوری اطلاعات به عنوان رشته‌های آموزشی بازار محور نام برد که جوانان در صورت مشغول شدن در این رشته‌ها به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به طرح‌ جدید بازار محور اظهار کرد: این طرح در راستای ایجاد اشتغال و تضمین فروش کالا در قالب کارگاه آموزشی است و در صورتی که به سمت توسعه آموزشهای مهارتی و کاربردی در سطح کشور برویم و جوانان و کارجویان را به این سمت تشویق کنیم به کاهش بیکاری و رونق کسب و کار در کشور منجر خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله حرفه‌هایی است که فرد می‌تواند با حداقل هزینه و به عنوان یک کسب و کار خانگی در منزل خود راه‌اندازی کند.

خانپور به منظور اشتغالزایی و توسعه این صنعت پیشنهاد کرد: کارگاه‌های کوچک و بزرگ در شهرهای مختلف با صرف هزینه‌ اندک ایجاد شود و کارجویان در این کارگاهها به خدمت گرفته شوند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن آموزشهای مهارتی در خانواده‌ها، افزود: آشنایی‌ آحاد جامعه با مقوله کارآفرینی، مهارت آموزی و رقابت پذیری موجب افزایش امید به زندگی در جوانان و ایجاد اشتغال پایدار برای کارجویان می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس