کد خبر 501524
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

کارگردان و نویسنده‌ سریال در حال پخش «معمای شاه» اعلام کرد که برای ساخت این سریال از 5600 نسخه سند و 150 عنوان کتاب استفاده کرده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا ورزی گفت: یکی از کارهایی که باید در «معمای شاه» انجام می‌دادیم این بود که ما به مستندات تاریخی پایبند باشیم و بوده‌ایم. ما کاملا قائل به این هستیم که این وفاداری را رعایت کنیم.

ورزی افزود: در سریال «معمای شاه» با مشاوره دکتر حقانی، 5600 نسخه سند رصد و 150 عنوان کتاب پیش‌نویسی شد که به نظرم نمی‌توان به سادگی از آنها عبور کرد و گفت تاریخ تحریف شد و خلاف واقعیت است.

ورزی سپس درباره این که آنتن تلویزیون پس از سریال «کلاه پهلوی» برای مدتی سریال‌های تاریخی (الف ویژه) نداشت و این مساله باعث تشنگی مخاطبان شد، در پاسخ به این که در سریال «معمای شاه» چقدر فرصت دیده شدن وجود دارد اظهار کرد: بعد از سریال «کلاه پهلوی» باکس جمعه‌ شب‌ها پوششی برای کار (الف ویژه) نداشت، البته طی این مدت کارهای تکراری روی آنتن می‌رفت، ولی ما کار جدیدی نداشتیم. سریال «معمای شاه» می‌تواند مدت طولانی آنتن تلویزیون را پوشش‌دهی کند و امیدواریم در حوزه تاریخ معاصر ایران، بتواند برای جامعه مفید واقع شود.

کارگردان معمای شاه درباره حضور داریوش ارجمند تصریح کرد: حدود یک ماه پیش با آقای ارجمند برای حضورش در «معمای شاه» تلفنی صحبت کردم و برای ایفای نقش آیت‌الله بروجردی به یک توافق اولیه رسیدیم و قرار شد بعد از این که متن بخش آیت‌الله بروجردی کامل شد، ایشان متن را مطالعه کنند، اما نمی‌دانم بر چه اساسی این مصاحبه را انجام داد و اعلام کرد از هیچ چیز اطلاعی ندارد.

ورزی گفت: حدود 25 درصد تصویربرداری این مجموعه باقی مانده که فکر می‌کنم تا 9 ماه آینده کل کار به پایان برسد.

سریال تاریخی «معمای شاه» به تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی و نویسندگی محمدرضا ورزی هر هفته جمعه‌ها ساعت 22 از شبکه یک پخش می‌شود.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس