بازیگر نقش رضا خان گفت: برای قضاوت سریال «معمای شاه» اجازه دهیم که حداقل ۲۰ قسمت از کار پخش شود، چون پخش سه قسمت نمی‌تواند منبعی برای قضاوت این کار باشد.

به گزارش مشرق، جعفر دهقان، بازیگر سریال «معمای شاه» درباره  حضور خود در این پروژه تلویزیونی اظهار کرد: از بازی در «معمای شاه» رضایت کامل دارم، البته نقش رضا شاه را افراد بسیاری طی دو دهه اخیر بازی کرده‌اند، ولی به شخصه سعی کردم کاری متفاوت و با کیفیت ارائه دهم، زیرا اگر به این خواسته نمی‌رسیدم تماشاگر کارم را باور نمی‌کرد و از کار دور ‌می‌شد. در کنار داشته‌های مفهومی سریال، این کار از یک مزیت بزرگ دیگر هم بهره می‌برد. آن نیز شباهت ظاهری، هنرپیشه‌ها با افرادی که نقششان را ایفا می‌کنند، است. این اتفاق شاید در تلویزیون تا به امروز در هیچ کاری تا این اندازه خوب از کار در نیامده بود.

وی درباره نقدهایی که به این سریال وارد شده، چنین توضیح داد: درک نمی‌کنم، چرا در نقدهای خود تا به این اندازه زود نتیجه‌گیری می‌کنیم، مگر می‌شود سریالی که در 100 قسمت تولید شده پس از تنها سه قسمت قضاوت می‌شود؟ آیا بهتر نیست اجازه دهیم حداقل 20 قسمت از کار پخش شود، سپس در پی نقد آن باشیم؟ متاسفانه این رویکرد ناپسند نیز تنها در ایران رایج است، والا تا به آنجا که مطلع هستم در تمام دنیا اجازه می‌دهند یک سریال کامل پخش شود، سپس درباره آن اظهار نظر کنند.

رفتار عجولانه منتقدان درخصوص «معمای شاه»

دهقان ادامه داد: رفتار عجولانه و غیرمنصفانه برخی از منتقدان باعث شده که برخی مواقع کارهای خوبی حتی فرصت نمایش پیدا نکنند. برای نمونه سریال «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی به دلیل برخی نقدها فرصت نمایش پیدا نکرد و به نوعی کشور را دستخوش اتفاقاتی کرد، درصورتی که اگر تا پایان اجازه نمایش به کار داده می‌شد، می‌دیدیم که قهرمان سریال خود یکی بختیاری است که با رفتارش گوشه‌ای از بزرگی این قوم را تصویر می‌کند.

این بازیگر گفت: نکته جالب درباره این سریال به شخصیت‌پردازی این کار بر می‌گردد که به نظرم شکلی خوب و منسجم دارد. برای درک بهتر از شخصیت رضا شاه مثال می‌زنم. وی در تاریخ به عنوان فردی مستبد و خشن ترسیم شده است، اما در این کار به زندگی شخصی وی هم توجه کردیم و برخی دغدغه‌های ذهنی او را هم تصویر کردیم. این نوع نگاه به ما کمک کرد تا برداشتمان با واقعیت‌های تاریخی همخوانی بیشتری داشته باشند.

کارگردانی «معمای شاه»، استاندارد بالایی دارد

وی درباره کارگردانی «معمای شاه» چنین توضیح داد: محمدرضا ورزی کارگردان سریال تسلط خوبی روی موضوعات تاریخی به ویژه تاریخ معاصر دارد، برای همین در بحث روایت کار از پشتوانه خوبی بهره برده است. جدا از بحث مفهوم در بعد معنا نیز ما کیفیت بالایی را شاهد هستیم، حتی منتقدان «معمایی شاه» بیشتر انتقادشان مربوط به روایت داستان است، والا آنان نیز بر کیفیت فنی این کار معترف هستند.

دهقان در پایان گفت: بازیگری این سریال جز کارهای خوب سیماست که در تمامی نقش‌ها ما کارهای خوبی را شاهد هستیم، چون سعی شده برای تمامی نقش‌ها، حتی رل‌های کوچک هم از بازیگران حرفه‌ای استفاده شود. در انتها آرزو می‌کنم از این دست آثار حمایت شود تا ما در ادامه شاهد تولید آثار بیشتری در این حوزه‌ها باشیم.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس