عده بسیاری از شیعیان مختلف جهان در این ایام برای پیاده روی اربعین عازم کربلا می شوند، یکی از مخاطبان تابناک اصفهان، با توجه به این موضوع به بیان نکاتی از طب سنتی برای این سفر پرداخته است.

به گزارش مشرق، عده بسیاری از شیعیان مختلف جهان در این ایام برای پیاده روی اربعین عازم کربلا می شوند، یکی از مخاطبان تابناک اصفهان، با توجه به این موضوع به بیان نکاتی از طب سنتی برای این سفر پرداخته است.
در قسمت زیر به چند مورد از موارد ضروری که در سفر پیاده روی مورد نیاز می باشد اشاره می شود و توضیحاتی بیان می شود.

به همراه داشتن یک بطری روغن زیتون، عسل، روغن سیاه دانه و مقداری سویق عدس و سیاه دانه.

توجه به اینکه اقلام بالا حتما در ظروف پلاستیکی درب دار مانند بطری های دوغ یکبار مصرف ریخته شود و مقداری از سر بطری خالی باشد که چنانچه فشار و ضربه ای وارد شد منجر به ریختن آن نشود.

روغن زیتون: جهت بیماری های سطحی مانند سائیدگی ها و تاول ها،گرفتگی عضلات،و تقویت عصب ها جهت کنترل اندام حرکتی در طی مسیر می باشد.بهتر است در مواقع استراحت به صورت ملایم به مواضع مورد نظر مالیده شود.

روغن سیاه دانه: جهت دردهای استخوانی و مفصل ها و قولنجی که در اثر سردی هوا ایجاد شده مفید می باشد و دستور استعمال آن به روش روغن زیتون که گفته شد می باشد.

سویق عدس: جهت مقاومت بدن در طی پیاده روی و جلوگیری از تشنگی زیاد و جهت رفع گرمای درونی و تب که منجر به از دست رفتن مقاومت بدن می شود، بسیار نافع است. بهتر است به صورت خشک به مقدار یک قاشق غذا خوری در مواقع ضروری استفاده شود.

سیاه دانه: در صورت مشکلات گوارشی مانند نفخ و ترش کردن و ... که ممکن است به خاطر مصرف غذاهای رنگارنگ ایجاد شود قابل استفاده است.بهتر است چند دانه از آن جویده و خورده شود.

عسل: بهترین دوست و همراه شما در تمامی مسافرت ها مخصوصا در این سفر است که به صورت موضعی برای تمامی زخمهای احتمالی و در صورت بروز هر گونه علائم سرماخورگی مانند عطسه،آبریزش،و گلو درد قابل استفاده می باشد. بهترین نحوه استفاده آن یک قاشق مرباخوری همراه با هفت عدد سیاه دانه صبح ناشتا است.

منبع:حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    طیح الله حظکم ، یعنی دستتان درد نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس