آیت الله حائری شیرازی گفت: همینکه اسم امام حسین(ع) آمد دشمنی ها به دوستی ها تبدیل شد و این محبتی که عراقی ها به زائران می کنند و میهمانان را به سر سفره هایشان می برند از محبت فرد به پدر و فرزندش یا پدر به فرزند خود هم دیده نمی شود.

 به گزارش مشرق، آیت الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری درمورد اهمیت زیارت اربعین گفت:۴۰ روز چله کشی و غافل از خدا نشدن و تمامی کارها را خالص و برای خدا کردن دل انسان را زنده می کند «مَن أصبح لله أربعین صباحاً" یا "أخلص لله أربعین صباحا تَنفجر ینابیع الحکمة مِن قلبه علی لسانه». کسی که چهل روز خود را برای خدا خالص گرداند، چشمه حکمت در دل چنین فردی جاری می شود.

حائری افزود: اربعین یعنی ۴۰ روز توجه به امام حسین(ع). روز چهلم نیست. یعنی در روز چهلم مزد ۴۰ روزه را می دهند.۴۰ روز توجه به امام حسین(ع) و زیارت او و ۴۰ روز دلبستگی به او. در روز چهلم هر مزدی که بخواهد به او می دهند. این زیارت برای دریافت مزد ۴۰ روز است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد ظرفیت های پیاده روی اربعین برای جهان اسلام، گفت: در این پیاده روی از نجف به کربلا، انسان از خودش آزاد می شود و کار عاشقانه ای می کند. ما شاهد ضیافتی هستیم که عراقی ها انجام می دهند و با اینکه بین ایران و عراق ۸ سال جنگ بود حال می بینیم که به برکت امام حسین(ع) به جای دشمنی بین دو ملت، دوستی برقرار است. یعنی همینکه اسم امام حسین(ع) آمد دشمنی ها به دوستی ها تبدیل شد و این محبتی که عراقی ها به زائران می کنند و میهمانان را به سر سفره هایشان می برند از محبت فرد به پدر و فرزندش یا پدر به فرزند خود هم دیده نمی شود.

حائری یادآورشد: اگر دنیا و اهل عالم این محبتی که در پیاده روندگان اربعین است را ببینند آن را به عنوان آرزوی دیرینه شان قبول می کنند. مسیح می گوید محبت اما جنگهای جهانی اول و دوم را در اروپا دیدیم. اما اسلام می گوید محبت و این محبت را در پیاده روی اربعین می بینیم. تلویزیون باید این محبت را فیلمبرداری کند و به جهانیان نشان دهد که این بالاترین نوع محبت است.

وی در پایان به پیاده روندگان اربعین توصیه کرد فکر و ذکرشان خدا باشد تا آنجا، دلشان باز شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس