تعداد 23 نفر از نمایندگان در تذکری به وزیر علوم خواستار توضیح علت اهمال در ساماندهی مدیریتی و فرهنگی دانشگاه‌ها شدند.

به گزارش مشرق، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (دوشنبه 2 آذرماه94) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان بورس کشور و جلوگیری از هدررفت سرمایه مردم شد.

عطاءالله سلطانی صبور،‌عباس مقتدایی، سید محمود نبویان، مهدی کوچک‌زاده، محمد مهدی زاهدی، ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی، زهره طبیب‌زاده نوری، عبدالوحید فیاضی، جعفری، کارن خانلری، رضا صابری، زارعی، جواد هروی، میرقسمت موسوی اصل، قاسم احمدی لاشکی، محمود نگهبان سلامی، علیرضا منظری توکلی، محمدباقر بادی، حسین طلا، روح‌الله حسینیان، علیرضا سلیمی، حسین سبحانی‌نیا و فرهاد بشیری نمایندگان رزن، اصفهان، تهران، کرمان، تربت حیدریه، تهران، نور، مسیحیان ارمنی شمال، رامیان، قائنات،‌ گرمی،‌ نوشهر، روشدخوار، بافت، بیرجند، تهران، محلات، نیشابور و پاکدشت در تذکری به وزیر علوم خواستار توضیح علت اهمال در ساماندهی مدیریتی و فرهنگی دانشگاه‌ها شدند.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر صنعت لزوم توجه به کیفیت خودروهای ساخت داخل و به وزیر بهداشت لزوم جلوگیری از ایجاد انحصار در بازار دارو و تجهیزات پزشکی و به وزیر علوم لزوم جلوگیری از حاشیه‌سازی بعضی از معاونان این وزارتخانه و لزوم توجه به رشد علمی کشور را متذکر شد.

تذکر 163 نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور در مورد عدم اجرای بند «ز» تبصره 20 قانون بودجه سال 94 در مورد پرداخت مستمری به رزمندگان داوطلب نیازمند که با گذشت هشت ماه از سال جاری هیچگونه اقدامی در این باره صورت نپذیرفته است.

تعداد 160 نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد در مورد اهمال و بی‌توجهی به پرداخت تسهیلات بانکی مصوب قانونی به ایثارگران توسط بانک‌های عامل موضوع بند «و» تبصره 15 قانون بودجه سال 94 مبنی بر پرداخت یکصدهزار فقره وام مسکن به ایثارگران، جانبازان و آزادگان و خانواده‌های شهدا تذکر دادند.

تعداد 156 نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور در مورد قصور و کوتاهی در اجرای بند «هـ» تبصره 15 قانون بودجه سال 94 که با گذشته بیش از هشت ماه از سال پرداخت حقوق به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال فاقد درآمد اجرا نشده است، تذکر دادند.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان به رئیس‌جمهور لزوم یکسان‌سازی پرداخت در مزایای حقوق شاغلان و بازنشستگان را متذکر شد.

مهناز بهمنی نماینده مردم سرآب در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت عدم حضور معاون پارلمانی وی در مجلس شد.

محمدمهدی زاهدی، فرهاد بشیری، جبار کوچکی‌نژاد، سیدناصر موسوی لارگانی و حسین فتاحی نمایندگان کرمان، پاکدشت و فلاورجان و شهر بابک به وزیر علوم لزوم توجه به تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه علم و فناوری در کشور و همچنین برنامه‌های فرهنگی متناسب با ارزش‌‌های نظام را متذکر شدند.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد به وزیر جهاد کشاورزی لزوم رعایت قانون در حل اختلافات دولت و مردم در منابع طبیعی و برخورد با زمین‌خواران واقعی را متذکر شد.

نادرقاضی‌پور، محمد دهقان و محمدحسین فرهنگی نمایندگان ارومیه، چناران و تبریز در تذکری به وزیر علوم خواستار جلوگیری از اخراج اعضای هیأت علمی مؤمن و انقلابی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه پیام نور شدند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت تعطیلی مدارس و برگزاری جلسات انتخاباتی و نیز عدم توضیح علت برای عدم استفاده از مدرسان با سابقه دانشگاه فرهنگیان برای هیأت علمی این دانشگاه و همچنین توضیح علت برای جلوگیری از ادامه تحصیل فرهنگیان شد.

امیر خجسته در تذکری به وزیر راه لزوم توجه جدی به اصول ایمنی و استانداردهای خانه‌سازی توسط پیمانکاران را متذکر شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در تذکری به وزرای دادگستری و اطلاعات خواستار توضیح علت بازداشت برخی از خبرنگاران توسط وزارت اطلاعات شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس