کد خبر 503333
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

تا دیروز حتی به مخیله کسی خطور نمی کرد که دو ملت ایران و عراق از اختلافات و اختلاف افکنی های دست نشانده گذر کنند، اما امروز باید باور کرد که دیگر ملت های دربند شرارت ها و شروران نیز به زودی به این قافله خواهند پیوست. راه قدس از کربلا می گذرد؟

به‌گزارش مشرق، متن یادداشت اختصاصی عباس سلیمی نمین با عنوان «کدام وابسته به قربانگاه غرب می رود؟» به شرح ذیل است:

سنت اخیر راه پیمایی باعظمت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان از منظر های مختلف قابل ارزیابی و تحلیل است. فراموش نکنیم که در گذشته ای نه چندان دور، خائفین وحدت مسلمانان در برابر پدیده ضد بشری صهیونیسم آن چنان تمهیداتی اندیشیده بودند که هرگز دو ملت ایران و عراق نتوانند دوشادوش یکدیگر به یک آرمان یعنی آموختن درس آزادگی از الگویی مشترک بیندیشند، اما رفتار متناقض و متضاد غرب در منطقه آن چنان دست و پاگیرشان شد که ناگزیر از حذف صدام حسین که خود، وی را به خیانت به مصالح مسلمین وا داشته بودند شدند.

 زیرا در ادامه وی را به حمله به کویت نیز ترغیب و تشویق نمودند و تضاد آشتی ناپذیر پیش آمده بین مدعیان سردمداری منافع غرب (از یک سو صدام و دیگر سو حکام سعودی) با حذف یک طرف قابل مهار بود. که غرب حامی صهیونیسم در دنیای اسلام و عرب با مهره های مختلف بازی می کند، لذا هم اکنون می توان پیش بینی کرد که با شکست پروژه تروریست پروری پنهان و اما اتخاذ ژست مقابله علنی با آن، حاکمان برخی کشور های بازی کننده در چارچوب این طرح چند وجهی، لاجرم قربانی خواهند شد و در زمانی نه چندان دور آمریکا و انگلیس به منظور پایان دادن به روند افتضاح سیاسی بیشتر، برخی بازیگران خود در منطقه را به عنوان مقصر به قربانگاه خواهند برد.

برخی صاحب نظران معتقدند که قربانی شکست جاری غرب، حاکمان ترکیه خواهند بود و جمعی دیگر حاکمان بر ملت عربستان را محکوم به حذف می بینند، به هر صورت این امر باید درسی باشد برای سیاست پیشگانی که تصور می کنند با توسل به حامیان صهیونیسم قادر خواهند بود بقای خود را در قدرت تضمین نمایند. سرنوشت کسانی که به مصالح ملت های مسلمان خیانت کنند، متفاوت از صدام نخواهد بود. ملت های مسلمان دیر یا زود اختلافات کاذب و عاملان بومی این اختلاف افکنی ها را کنار خواهند زد و دوشادوش یکدیگر در مسیر حریت و آزادگی گام بر خواهند داشت.

تا دیروز حتی به مخیله کسی خطور نمی کرد که دو ملت ایران و عراق از اختلافات و اختلاف افکنی های دست نشانده گذر کنند، اما امروز باید باور کرد که دیگر ملت های دربند شرارت ها و شروران نیز به زودی به این قافله خواهند پیوست. مگر نه آن است که راه قدس از کربلا می گذرد؟
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس