کد خبر 499074
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

در 25 آبان صحنه‌هایی داشتیم که تنها در صحرای کربلا می‌توان دید مثلا تشییع پدر و فرزند داشتیم و یا با خانواده‌هایی روبه‌رو بودیم که دو برادر با هم تشییع شدند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سیدعلی قریشی معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان می‌گوید: پیروزی‌های بسیار بزرگی در دفاع مقدس به دست جوانان کشور رقم خورد و عمده فعالیت‌های عملیات محرم بر دوش رزمندگان اصفهان بوده و استان اصفهان بالاترین سطح حضور رزمندگان و خط شکنی در عملیات های مختلف را عهده‌دار بوده است.

اوج ایثار و حماسه‌آفرینی مردم اصفهان در 25 آبان 1361 رخ داد یعنی زمانی که 370 شهید سرود رهایی را خواندند و مردم اصفهان وفاداری خود را به اسلام و نهضت حضرت سیدالشهدا به نحو احسن به اثبات رساندند. امام راحل پس از مراسم تشییع با شکوه شهدا در اصفهان در جمع مردم خراسان فرمودند که در کجای دنیا جایی مثل اصفهان می‌توانید پیدا می‌کنید؟ این مردم حماسه 25 آبان را به خوبی آفریدند و در عمل نشان دادند که مردانه پای مسلمانی خود ایستاده‌اند.

در 25 آبان اکثر مساجد شهر میزبان شهدا بودند و با زیارت عاشورا و با سکوتی پر معنا شب را صبح کردند و تمام خیابان‌ها و کوی و برزن‌ها با حجله‌های شهدا آذین‌بندی شده بود.

بیش از 1300 شهید در استان اصفهان در آبان 61 تشییع شد و هفت شهرستان استان اصفهان یعنی نایین، نطنز، کوهپایه، کاشان، چادگان، شاهین‌شهر، برخوار و شهر اصفهان روز ایثار و شهادت خود را در آبان ماه نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه اصفهان پس از 25 آبان در اعزام نیرو و کمک‌رسان بسیار فعال عمل کرد، گفت: در 25 آبان تشییع پدر و فرزند داشتیم و یا با خانواده‌هایی رو به رو بودیم که دو برادر با هم تشییع شدند. فقط در صحرای کربلا می‌توان این‌چنین صحنه‌هایی دید.

پاسداشت شهدا وظیفه همه جوانان امروز است و باید از مرام و زندگی این شهدا بهره برد تا در راستای عمل صحیح قدم گذاشت.

جشنواره‌ای با موضوع کلیپ و نماهنگ را همزمان با روز شهید و تأسیس بنیاد شهید در اسفندماه سال جاری داریم که محوریت آن ترویج اخلاق و منش شهدا و گسترش فرهنگ ایثارگری است. فراخوان این جشنواره را نیز به مناسبت 25 آبان منتشر کرده‌ایم.جشنواره در دو بخش مسابقه‌ای و جنبی برگزار می‌شود و از همه جوانان خلاق و با استعداد دعوت می‌کنم که هنر خود را در این جشنواره به نمایش بگذارند و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس