معاون درمان وزیر بهداشت از راه اندازی کلینیک‌های دندانپزشکی خبر داد و گفت: همه مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد می‌توانند باقیمت‌های منطقی از خدمات دندانپزشکی برخوردار شوند.

به گزارش مشرق ، محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در اجلاس مشترک معاونان درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با مدیران کل سازمان بیمه سلامت در مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی به علت گران بودن این خدمات بی‌بهره هستند اظهار داشت: در این راستا راه‌اندازی کلینیک‌های دندانپزشکی و حضور دندان‌پزشکان در این کلینیک‌ها در دستور کار وزارت بهداشت قرارگرفته است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: بر اساس این برنامه، دندان‌پزشکان در این کلینیک‌ها مقیم خواهند شد و علاوه بر فراهم شدن فضای کار برای آنها، مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد می‌توانند باقیمت‌های منطقی از خدمات دندانپزشکی برخوردار شوند.

 وی گفت: به همین منظور هم‌اکنون 500 یونیت دندانپزشکی فراهم‌شده است و هر دانشگاه علوم پزشکی کشور که فضای کلینیک دندانپزشکی را آماده کرده باشد، می‌تواند در اولویت قرار گیرد.

معاون درمان در بخشی از سخنانش گفت: ارائه خدمات کیفی در اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی مهم‌ترین تکلیف و اولویت وزارت بهداشت به شمار می‌رود و در این بخش‌ها باید بهترین نیروها و کارکنان باتجربه، ماهر و با انگیزه گمارده شوند.

آقاجانی با اشاره به لزوم بازدید مستمر از خدمات اورژانس‌های بیمارستانی در سطح کشور افزود: خدمات ارائه‌شده در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها باید درخور و شأن مردم باشد و به لحاظ نیروی انسانی شاغل اورژانس‌ها، اعم از پرستار و پزشک، منشی و کارگر باید بهترین‌ها گزینش شوند.

به گفته وی، پرداختی‌ها به کارکنان بخش اورژانس بیمارستانی بیشتر از سایر کارکنان است و این اقدام در جهت ایجاد انگیزه برای ارائه خدمات کیفی در بین آنها صورت گرفته است.

وی برنامه حمایت از زوج‌های نابارور را از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: در این راستا تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های مربوط به ناباروری و کمک مالی به بیماران برای درمان ناباروری صورت می‌گیرد.

 وی در ادامه گفت: طرح تحول نظام سلامت بعد از استقرار اولیه آن باید پایش شود تا اشکالات و ایرادات احتمالی آن برطرف شود.

آقاجانی تأکید کرد: در بخش تأمین دارو و تجهیزات، به‌هیچ‌عنوان نباید بیمار برای خرید دارو و لوازم به خارج از بیمارستان‌ها هدایت شود و در این زمینه باید به‌طور مستمر پایش صورت بگیرد تا عقب‌گرد نداشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در سال جاری دو هزار و 190 پزشک متخصص در قالب نیروهای طرحی در سراسر کشور توزیع‌شده‌اند که این اقدام کمبودهای مرتبط با پزشکان متخصص در مناطق محروم کشور را رفع خواهد کرد و باید تجهیزات و ابزار مناسب برای فعالیت آنها در مراکز درمانی فراهم شود.

 وی در این جلسه بر لزوم تکمیل پروژه‌های کلینیک‌های ویژه در دانشگاه‌ها و رعایت استانداردها در احداث آنها، بازسازی فضاهای اقامتی بیمارستان‌ها، برنامه درمان سکته‌های قلبی در 31 بیمارستان کشور، بحث اعتباربخشی گردشگری سلامت، اقدامات کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی و توزیع پزشکان متخصص و نیروهای طرحی در سطح کشور تأکید کرد.

 اجلاس مشترک معاونان درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با مدیران کل سازمان‌های بیمه سلامت ایران از امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس