کد خبر 499339
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از آغاز اجرای بیمه تکمیلی جدید بازنشستگان تحت پوشش خبر داد و گفت: افزایش حق بیمه به دلیل افزایش تعرفه‌های درمانی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، علی‌ اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه تکمیلی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی، افزود: سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان مبلغ حق بیمه‌ای بود که از بازنشستگان دریافت می‌شد و امسال به دلیل افزایش تعرفه‌های درمانی، این مبلغ به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در قرارداد جدید همان خدمات درمانی سال گذشته تحت پوشش است، گفت: به موجب این قرارداد سقف تعهدات بیمه برای اعمال جراحی تخصصی و همچنین بستری و ارائه خدمات به بیماران خاص ۱۰ میلیون تومان و بستری و جراحی های عمومی پنج میلیون تومان و خدمات پاراکلینیکی نیز از سه تا ۵ میلیون تومان اختصاص یافته است.

به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، تمامی افرادی که در آخرین لیست حق بیمه تکمیلی آبان ماه بودند، تحت پوشش قرار می‌گیرند و بازنشستگانی که قصد انصراف دارند، از ابتدای آذرماه تا ابتدای اسفند ماه به مدت سه ماه فرصت دارند تا انصراف خود را اعلام کنند. همچنین افرادی که قصد دارند فرزندان خود را به لیست اضافه کنند، می‌توانند به کانون‌های بازنشستگی در کل کشور مراجعه کنند.

بیات با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند، اظهار داشت: بازنشستگانی که طی این سه ماه از خدمات استفاده نکرده باشند، با مراجعه به کانون‌های مربوطه در استان‌ها، مبلغ کسر شده از حقوق‌شان به آنها بازگردانده می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما رفاه حال بازنشستگان و کاهش مشکلات درمانی آنها است، تاکید کرد: امیدواریم با تمدید قرارداد بیمه تکمیلی، با توجه به هزینه‌های سنگین درمان، آرامش فکری و روحی و همچنین روانی و جسمی شامل حال بازنشستگان تحت پوشش در سال جاری شود.

بیات گفت: امسال با تمدید قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان، پنجمین سالی است که این افراد از خدمات تکمیلی درمان بهره مند می شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس