کد خبر 498482
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

امجدیان گفت: یک ماهی طول کشید تا خاطرات، فضایی داستانی به خود بگیرد/ قرار است که خاطرات اربعین در مجلدهای این کتاب به ۱۴۵۲ داستان برسد.

به گزارش مشرق، کیوان امجدیان درباره کتاب جدیدش؛ "ستون 1425" که به تازگی منتشر شده است، گفت: این کتاب مجموعه خاطرات اربعین سال گذشته است، خاطرات ساده کسانی پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) رفته بودند.

وی افزود: کتاب دربردارنده 72 خاطره است و من به این خاطرات تم داستانی دادم؛  72 داستان به نیت 72 نفری است که در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

امجدیان با اشاره به ادامه داشتن این کتاب در مجلدهای بعدی گفت: قرار است که خاطرات اربعین در مجلدهای این کتاب به 1452 داستان برسد؛ منظور از ستون 1452؛ ستونی است که روبروی حرم حضرت ابوالفضل قرار دارد و آخرین ستون، مسیر پیاده روی اربعین است.

این نویسنده ادامه داد: این کار اصلا برای بنده، ناشر و بقیه دوستانی که همکاری داشتند اصلا جنبه مالی نداشت و همه دلی کار کردند تا کتاب منتشر شود؛ این همه زائر هر سال به پیاده روی اربعین می روند، باید خاطرات شان ثبت شود تا این تجربه ها فقط در دل این ادم ها نماند.

وی در خصوص طول مدت زمان نوشتن کتاب گفت: من بعد از اینکه خاطرات را خواندم یک ماهی طول کشید تا فضای داستانی بگیرند؛ داستان ها همه کوتاه هستند؛ ترجیح ما کوتاه بودن داستان ها بود تا در زمان کمی که زائران دارند بتوانند کتاب را تمام کنند.

امجدیان در پایان گفت: در ضمیمه هر خاطره یک قاب عکس مرتبط با موضوع مرتبط به همان خاطره دیده می شود که به قرار گرفتن خواننده در فضایی که آن خاطره اتفاق افتاده است کمک می کند.

گفتنی است، کتاب ستون 1425 با مقدمه ای از سردار آزادی معاون فرهنگی‌ و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین و سرآغازی از حجت الاسلام علیرضا پناهیان در پنج  فصل تدوین شده و حاوی هفتاد و دو خاطره ناب و خواندنی از وقایع راهپیمایی عظیم اربعین است.

«ستون 1452» به همت انتشارات فر آهنگ اندیشه در قطع پالتویی و با جلوه های گرافیکی جذاب و دیدنی برای چاپ عکس های این کتاب به زیور طبع آراسته شده است.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس